| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Peugeot 206: wymiana oleju silnikowego

Peugeot 206: wymiana oleju silnikowego

Wymiana oleju silnikowego to jedna z podstawowych czynności, które powinniśmy wykonywać regularnie. W poradniku tym pokażemy jak to zrobić we własnym zakresie.

Podobnie jak w przypadku wszystkich filtrów, wymianę oleju zalecamy przeprowadzać, co roku. W przypadku silników benzynowych, producent przewiduje wyminę, co 30 000km, jeśli chodzi o silniki Diesla to, co 20 000km. Jeżeli w ciągu roku pokonujemy znacznie większy dystans, wówczas olej należy wymieniać znacznie częściej niż raz do roku. Jeśli chodzi o olej to najlepiej stosować taki, jaki był zalany wcześniej.

Zbyt częste, przypadkowe mieszanie różnych olejów nie jest zdrowe dla silnika. Z czasem może dojść do jego uszkodzenia. W Silnikach TU do wymiany potrzeba 3L oleju, w silnikach 16V – 4.25L, natomiast w HDI – 4.5L. Podczas zakupu filtru pamiętajmy, żeby dobrać odpowiedni dla naszego silnika. Najlepiej podać sprzedawcy kod silnika oraz jego pojemność. Koszt zakupu filtra to wydatek ok. 20zł. Jeśli chodzi o olej to cena zależy od wybranej przez nas marki.

Zobacz też: Peugeot 206: przegląd układu chłodzenia

Przystępujemy do wymiany. Musimy odpowiednio nagrzać silnik, w tym celu udajemy się na krótką jazdę. Kontynuujemy ją do momentu osiągnięcia przez silnik temperatury roboczej. Do pracy będzie nam potrzebny podnośnik warsztatowy lub kanał. Wymianę można również przeprowadzić z pozycji tradycyjnego podnośnika i podstawek, jednak jest to mało bezpieczne i niewygodne.

W silnikach Diesla musimy na początku zdemontować osłonę silnika. Jest zamocowana za pomocą wkrętów. Podstawiamy pod miskę olejową puste naczynie. Pamiętajmy, żeby miało odpowiednią pojemność. Wszystko zależy od ilości oleju w naszym silniku. Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy korek spustowy. Znajduje się on w dolnej części miski olejowej. Robimy to bardzo ostrożnie, olej jest rozgrzany i może dojść do poparzenia.

Zobacz też: Peugeot 206: przegląd układu kierowniczego

Teraz przechodzimy do wykręcania filtru oleju. Tutaj będzie nam potrzebny specjalny klucz do filtrów lub klucz taśmowy. Oczywiście, w przypadku braku klucza można użyć zwyczajnego śrubokręta. Przebijamy nim ścianki filtru i przekręcamy. Zakładamy nową uszczelkę na filtr i przykręcamy go ręcznie. Czyścimy dokładnie śrubę spustową i wkręcamy ją używając nowej uszczelki.

Wlewamy świeży olej i zakręcamy korek. Pamiętajmy, żeby wlać odpowiednią ilość, przelanie może doprowadzić do uszkodzenia uszczelnień silnika. Uruchamiamy silnik i czekamy kilka minut aż zostanie rozprowadzony po całym silniku. Wyłączamy silnik i ponownie sprawdzamy stan oleju. Jeżeli stan jest poniżej poziomu „MIN” dolewamy odpowiednią ilość.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Kędzia

Przemysław Kędzia, prezes Business Media Software Solutions

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »