| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Volkswagen Passat B5/B5FL: sprawdzanie układu hamulcowego

Volkswagen Passat B5/B5FL: sprawdzanie układu hamulcowego

Dobrze działające hamulce to podstawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać przeglądu układu hamulcowego w Passacie B5 i B5FL.

Przegląd ten możemy uznać za typowo okresowy. Polecamy wykonywać go, co roku, np. razem z kontrolą skrzyni biegów lub wymianą filtrów. Cała operacja nie jest trudna i możemy ją wykonać samemu bez żadnego problemu.

Zbiorniczek płynu hamulcowego znajduje się pod przednią maską. Jest zakręcony korkiem, który ma po środku odpowietrznik. Nie powinien być ona zatkany. W modelu Passat zbiorniczek płynu jest przezroczysty, co znacznie ułatwia kontrolę poziomu płynu. Oczywiście zbyt niski stan zostanie nam oznajmiony poprzez kontrolkę na tablicy rozdzielczej.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: wymiana świec zapłonowych

Poziom płynu powinien zawierać się pomiędzy oznaczeniem „MIN” a „MAX”. Jeżeli stan będzie nieodpowiedni należy uzupełnić go świeżym płynem DOT4. Jednak należy brać pod uwagę zużycie klocków hamulcowych. Objawia się to minimalnie niższym poziomem płynu w zbiorniczku. Nie ma potrzeby dolewki. Jeżeli ubytki są duże i występują w krótkich odcinkach czasu może to świadczyć o wyciekach płynu.

W takiej sytuacji należy jak najszybciej znaleźć nieszczelność. Jazda z taką usterką jest dosyć ryzykowna. Przechodzimy do sprawdzenia grubości klocków hamulcowych i tarcz. Tutaj możemy ocenić wszystko „na oko”, jeżeli mamy na wyposażeniu alufelgi. Przez ich ramiona można zobaczyć zacisk wraz z klockiem. Jeżeli grubość jest ponad 7mm (razem z płytką) to nie ma konieczności wymiany.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: kontrola skrzyni biegów i półosi napędowych

Podobnie robimy z tarczą, dotykam ją i sprawdzamy czy jest wyczuwalny rant. Jeśli nie jest zbyt duży możemy się wstrzymać z wymianą. Osoby, które chcą się przyjrzeć dokładnie muszą zdemontować koło. Przechodzimy do sprawdzenia przewodów hamulcowych

Zaczynamy od umycia ich. Pokryte są warstwą tworzywa sztucznego, które chroni przed korozją. Właśnie, dlatego nie zaleca się używania szczotki drucianej lub papieru ściernego. Za pomocą lampy sprawdzamy przewody od pompy hamulcowej do cylinderków poszczególnych kół. Pompa znajduje się w przedziale silnika pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego.

Jeżeli zlokalizujemy jakieś uszkodzenie należy wymienić ten odcinek aż do miejsca najbliższego łączenia. Przewody elastyczne łączą cylinderki z przewodami sztywnymi. One również są podatne na uszkodzenia. Łapiemy je oburącz i przeginamy w poszukiwaniu pęknięć. Na koniec kręcimy kołem kierownicy w prawo i lewo sprawdzając, czy nie ocierają o żadne części samochodu.

Wszystkie przewody elastyczny lub sztywne nie powinny być pozaginane ani poskręcane

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Soneta sp. z o.o.

Firma Soneta sp. z o.o. jest polskim producentem oprogramowania do zarządzania i księgowości – enova365.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »