| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Volkswagen Passat B5/B5FL: wymiana świec zapłonowych

Volkswagen Passat B5/B5FL: wymiana świec zapłonowych

W poradniku tym dokonamy przeglądu świec zapłonowych. Nie jest to trudna czynność i z powodzeniem wykonamy ją samemu. Przy okazji warto pomyśleć nad wymianą świec.

Świece zapłonowe to kolejny punkt kontrolny w naszym samochodzie, który musimy regularnie poddawać serwisowaniu. W Passatach z silnikami benzynowymi taki przegląd przewidziany jest, co 4 lata lub co 60 000km. Koszt zakupu nowej świecy nie jest duży ok. 20zł. Dlatego można sobie pozwolić na taki wydatek raz na 4 lata.

Do przeprowadzenia całej operacji będzie nam potrzebny klucz do świec 16, szczypce do zdejmowania nasadek świec oraz zestaw 4 lub 6 świec. Wszystko jest uzależnione od liczby cylindrów w naszym aucie. Pamiętajmy, że dla każdego modelu jest inny zestaw świec. Kod naszego silnika, pojemność, rok produkcji to podstawowe informacje dla sprzedawcy w sklepie w celu ustalenie odpowiedniego rodzaju świec.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: sprawdzanie układu hamulcowego

Świece zapłonowe wymieniamy przy zimnym silniku lub gdy ma taką temperaturę, która umożliwia nam swobodne dotykanie go ręką. Demontaż przy gorącym silniku może nieść za sobą ryzyko uszkodzenia gwintu w głowicy. Przechodzimy do wymiany świec. Opis ten dotyczy wszystkich wersji silnikowych. Ewentualne dodatkowe czynności dla poszczególnych wersji silnikowych będą zaznaczone w tekście.

Na początku musimy zdjąć osłonę silnika. Zazwyczaj mocowana jest na śruby lub na dwa zaczepu. W silniku 1.6 zdejmujemy nasadki świec zapłonowych i przedmuchujemy zagłębienia, w których są zamocowane. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza lub odkurzacza. Nie można dopuścić, żeby zanieczyszczenia przedostały się do otworów po świecach.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: sprawdzenie układu chłodzenia

W silniku 1.8 zdejmujemy nasadki ze świec i wymontowujemy cewki zapłonowe. Wystarczy odłączyć złącze wielostykowe i odkręcić widoczny przewód masy. Następnie odkręcamy i ściągamy w górę cewki zapłonowe razem z nasadkami świec. Wyjmujemy uszczelkę cewek zapłonowych i sprawdzamy jej stan. W razie potrzeby wymieniamy. W silniku 2.3 zdejmujemy nasadki i odkręcamy przewód dolotowy. Po tym zabiegu ściągamy cewki zapłonowe ku górze. Wykonujemy to ręcznie i bardzo delikatnie.

W silniku 2.8 zdejmujemy nasadki świec zapłonowych za pomocą specjalnego przyrządu, który jest na jednej z nasadek.

Teraz przechodzimy do wykręcania świec. Robimy to kluczem 16. prowadzimy go prosto, nie może być ustawiony ukośnie do świecy. Po wymontowaniu starych wkręcamy nowe. Stosowany jest do tego klucz dynamometryczny (moment 30Nm, dla 2.3 25Nm). Jeśli mamy pewne doświadczenie, możemy dokręcić ja na wyczucie.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: kontrola skrzyni biegów i półosi napędowych

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Artur Tim

Prawnik w Departamencie Doradztwa Podatkowego i Prawnego Kancelarii Mariański Group w Łodzi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »