| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Audi 80: wymiana płynu chłodniczego

Audi 80: wymiana płynu chłodniczego

Producent nie przewiduje wymiany płynu chłodniczego w Audi 80. Wymiana płynu chłodniczego jest jednak konieczna w przypadku napraw układu chłodzenia, wymiany bądź remontu silnika.

Kiedy podczas remontu Audi 80 wymagane jest opróżnienie układu chłodzenia, wówczas najlepiej zdecydować się na wymianę. Ponowne skorzystanie ze starego płynu nie jest wskazane. Środki antykorozyjne znajdujące się w nowym płynie osiadają na wszystkich nowych elementach metalowych tworząc skuteczne zabezpieczenie antykorozyjne. W przypadku używanego płynu może być ich za mało, przez co nie zapewnią odpowiedniej ochrony. Ciecz chłodząca nie podlega wymianie na corocznych przeglądach.

Podczas pracy należy uważać, żeby nie rozlewać płynu. Jest on bardzo trujący dla otoczenia. Unikajmy również na naszą karoserię. Jeżeli dojdzie do kontaktu z płynem należy natychmiast wytrzeć takie miejsce za pomocą wilgotnej szmatki.

Przechodzimy do wymiany płynu. Na początku ustawiamy przełącznik ogrzewania na maksymalną wydajność. Odkręcamy korek wlewowy zbiorniczka wyrównawczego.

Zobacz też: Audi 80: regulacja luzów zaworowych

Przed otwarciem korka wlewowego najlepiej nałożyć na niego szmatę by nie doszło do poparzenia. Warto odczekać kilka minut aż temperatura spadnie poniżej 90 stopni. Teraz luzujemy śrubę odpowietrzającą i podkładamy puste naczynie pod dolny wąż chłodniczy. Luzujemy go wraz z wężem na dolnej rurze cieczy chłodzącej.

Czekamy aż spłynie cały płyn. Jeżeli jest koloru rdzawego bezwzględnie musimy przepłukać układ. W tym celu wlewamy kilka butelek miękkiej wody. Robimy to do momentu aż nie zacznie wypływać czysta ciecz. Po takim zabiegu przykręcamy dolny wąż chłodniczy.

Zobacz też: Audi 80: sprawdzanie ciśnienia sprężania i popychaczy hydraulicznych

Przechodzimy do napełnienia układu. Najlepiej użyć gotowego, rozcieńczonego już płynu gwarantujący zachowanie swoich właściwości przy bardzo niskich temperaturach. Ustawiamy pokrętło ogrzewania na maksymalną temperaturę i zaczynamy uzupełniać układ. Dla pojazdów bez klimatyzacji potrzebne jest 6.2 litrów płynu, natomiast z klimą 7 litrów. W zależności od posiadanego modelu, wlewamy płyn do chłodnicy lub zbiorniczka wyrównawczego.

Robimy to do momentu aż ciecz nie wypłynie z otworu śruby odpowietrzającej, wówczas przykręcamy ją. W samochodach ze zbiorniczkiem uzupełniamy płyn do ok. 2cm nad dolnym oznaczeniem – MIN. Zakręcamy chłodnicę lub zbiornik i uruchamiamy silnik. Czekam aż włączy się wentylator. Następnie gasimy silnik i sprawdzamy poziom płynu. W przypadku konieczności uzupełnienia w aucie ze zbiorniczkiem musimy zachować poziom pomiędzy znakiem MIN a MAX. W pojazdach bez tego elementu uzupełniamy ciecz do górnego oznaczenia na króćcu wlewowym.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

GRU20
TydzieńPWŚCPSN
491234567
50891011121314
5115161718192021
5222232425262728
129303101020304

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Zuzanna Świerc

specjalistka w zakresie gospodarki finansowej i rachunkowości podmiotów leczniczych

Zostań ekspertem Infor.pl »