| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Volkswagen Passat B5/B5FL: wymiana oleju silnikowego

Volkswagen Passat B5/B5FL: wymiana oleju silnikowego

Wymiana oleju nie jest trudną pracą i z powodzeniem możemy wykonać ją sami. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić wymianę oleju w Passacie B5 i B5FL.

W przypadku Passata B5 i B5FL olej powinien być wymieniany, co 15 000km jednak nie rzadziej niż raz na rok. Pamiętajmy, żeby nie wylewać go w przypadkowe miejsca. Należy oddać go do punktu utylizacji odpadów. Przechowujemy tylko w szczelnie zamkniętych pojemnikach. Do wymiany powinien być stosowany olej tego samego gatunku. Nie zaleca się mieszać olejów różnych rodzajów.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5: wymiana termostatu w silniku 1.9 TDI AFN

Co będzie nam potrzebne?

  • Kanał, platforma warsztatowa lub tradycyjny podnośnik
  • Klucze nasadowe
  • Klucz do filtrów (silniki benzynowe: 1.6, 1.8, 2.8) oraz Diesla: 1.9)
  • Naczynie na olej
  • Nowy olej
  • Nowy filtr

Polecamy: PITY 2015 z płytą CD

Do wyżej wymienionych narzędzi i materiałów eksploatacyjnych warto dodać krótki komentarz. Całą prace najlepiej wykonać z pozycji kanału lub podnośnika warsztatowego. Można również zdecydować się na tradycyjny podnośnik z podstawkami, jednak będzie to mało przystępne i komfortowe rozwiązanie. Z kluczy nasadowych będzie nam potrzebny 32 (silnik benzynowy 2.3), 36 (silnik Diesla 2.5) do odkręcenia pokrywy filtru oleju, oraz do wszystkich modeli nasadka do wykręcenia korka spustowego.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: wymiana świec zapłonowych

Ilość oleju potrzebnego do wymiany

  • Silnik benzynowy 1.6 i 2.0 AHL, ALZ, AZM – 3.0L
  • Silnik benzynowy 1.6 ADP oraz 1.8 – 3.5L
  • Silnik benzynowy 2.3 AGZ – 3.7L
  • Silnik benzynowy 2.0 ALT – 4.2L
  • Silnik benzynowy 2.3 AZX – 4.7L
  • Silnik benzynowy 2.8 ACK – 5.7L
  • Silnik benzynowy 2.8 ALG, APR, AQD – 6.0L
  • Silnik wysokoprężny 1.9 – od 3.6 do 3.8L
  • Silnik wysokoprężny 2.5 – 5.4L

Przechodzimy do spuszczenia starego oleju. W silnikach Diesla musimy wykonać dodatkowe czynności. W wersji 150km należy wymontować górną osłonę silnika. Następnie odkręcamy śrubę mocującą pokrywę do obudowy filtru. Robimy to za pomocą klucza nasadowego 36. Dalsze czynności są takie same dla każdej wersji silnikowej. Ustawiamy samochód na kanale lub na podnośniku i demontujemy dolną osłonę silnika.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5 FL: wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Pod miskę olejową podstawiamy naczynie na pusty olej. Wykręcamy korek spustowy i czekamy aż spłynie cały olej. Wkręcamy go ponownie używając nowych pierścieni uszczelniających. Za pomocą klucza do filtrów odkręcamy filtr (silniki 1.6, 1.8, 2.8, 1.9- 90 i 110km). Wkręcamy nowy wkład do momentu zetknięcia uszczelki z powierzchnią silnika a po tym o ½ obrotu.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Justyna Godlewska

Prawnik, aplikantka radcowska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »