| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Audi 80: sprawdzanie ciśnienia sprężania i popychaczy hydraulicznych

Audi 80: sprawdzanie ciśnienia sprężania i popychaczy hydraulicznych

Sprawdzanie ciśnienia sprężania pozwoli nam na ocenę stanu naszego silnika. Przy okazji wykonamy kontrolę popychaczy hydraulicznych w Audi 80.

Chcąc sprawdzić kondycję naszego silnika nie musimy udawać się do wyspecjalizowanego warsztatu. Wystarczy przeprowadzić sprawdzanie ciśnienia sprężania. Wykonując taką próbę jesteśmy w stanie ocenić, czy zawory lub tłoki są zdolne do dalszej eksploatacji lub już są zużyte. Taki test pozwoli nam odpowiedzieć na pytanie czy silnik kwalifikuje się do wymiany bądź naprawy.

Będzie nam potrzebny do tego manometr. Nie jest to zbyt duży wydatek, można go kupić za ok. 40zł. Ceny są bardzo zróżnicowany i trudno podać zakres. Podczas pomiaru należy zwrócić szczególną uwagę na różnice ciśnień pomiędzy cylindrami. Nie powinna być większa niż 0.3Mpa. W przeciwnym wypadku jest to znak, że uszkodzone są zawory, zużyte pierścienie tłokowe lub same cylindry.

Zobacz też: Audi 80: wymiana filtra powietrza i paliwa

Ciśnienie powinno się mieścić w granicach 1 – 1.3Mpa a dla silnika 1.3 0.8 – 1.1 MPa. Dopuszczalne zużycie jednostki do granica 0.75Mpa a dla silnika 1.3 – 0.65Mpa. Do przeprowadzenia wiarygodnej próby silnik musi być nagrzany. Wykręcamy wszystkie świece zapłonowe i montujemy manometr w miejscu świecy. Teraz będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby.

Podczas gdy my będziemy odczytywać wartości podawane przez przyrząd, nasz pomocnik powinien trzymać wciśnięty pedał gazu i obracać rozrusznikiem przez ok. 5 sekund. Zapisujemy wartości ciśnienia i przechodzimy do kolejnego cylindra. Na koniec porównujemy odczytane wartości.

Zobacz też: Audi 80: wymiana płynu chłodniczego

Przechodzimy do sprawdzenia popychaczy hydraulicznych. Tutaj nie bez znaczenia pozostaje rok produkcji naszego auta. Od września 1985 wszystkie silniki z wyjątkiem 1.3 – 60km mają na wyposażeniu hydrauliczne popychacze. W związku z tym nie ma potrzeby wykonywania operacji regulowania luzu zaworów. Chcąc dokonać kontroli musimy nagrzać silnik. Zostawiamy go na luzie do momentu aż włączy się wentylator chłodnicy.

Teraz przez ok. 2 sekundy utrzymujemy stałe obroty silnika – 2500obr/min. W przypadku stwierdzenia braku poprawy (głośna praca popychaczy) wyłączamy silnik i demontujemy pokrywę głowicy. Następnie obracamy wałek rozrządu tak, żeby obie krzywki w sprawdzanym cylindrze były skierowane do góry. Robimy to za pomocą klucza nasadowego zamocowanego na kole pasowym. Zachowujemy ruch zgodny ze wskazówkami zegara.

Za pomocą drewnianego klina naciskamy popychacz. W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu musimy go wymienić.

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Edyta Bielak-Jomaa

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie uzyskała stopień doktora nauk prawnych i została zatrudniona w Katedrze Prawa Pracy WPiA UŁ na stanowisku adiunkta; do czasu powołania na stanowisko Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, pełniła funkcję Kierownika Podyplomowych Studiów Ochrony Danych Osobowych WPiA UŁ oraz Kierownika Centrum Ochrony Danych Osobowych i Zarządzania Informacją. Była wykładowcą z zakresu ochrony danych osobowych, prawa pracy i zagranicznych migracji zarobkowych. Pełniła funkcję opiekuna naukowego Międzywydziałowego Koła Studenckiego Praw Osób Niepełnosprawnych, prowadziła szkolenia w ramach działalności Międzynarodowej Fundacji Kobiet oraz cykl szkoleń organizowanych dla pracowników i pracodawców regionu „Różni, ale równi” dotyczących równego traktowania oraz zakazu dyskryminacji na rynku pracy. Jest autorką ponad 30 opracowań z zakresu prawa pracy, problematyki rynku pracy, oraz ochrony danych osobowych. Jej zainteresowania naukowe obejmują przede wszystkim problematykę ochrony dóbr osobistych pracowników i ochronę danych osobowych w zatrudnieniu. Jako pierwsza rozpoczęła badania nad ochroną danych osobowych bezrobotnych i poszukujących pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK