REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi 80: regulacja luzów zaworowych

Robert Kuśpiel
Regulacja luzów zaworowych w Audi 80.
Regulacja luzów zaworowych w Audi 80.

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiednie luzy zaworowe znacząco wpływają na pracę naszego silnika. W poradniku tym pokażemy jak je prawidłowo wyregulować.

W samochodach niewyposażonych w popychacze z hydrauliczną kompensacją luzu należy sprawdzać i kontrolować go samemu. Najlepiej wykonywać to na ciepłym silniku o temperaturze ok. 35 stopni. Dla zaworu ssącego powinien wynosić 0.2 – 0.3mm a dla wydechowego 0.4 – 0.5mm. Jeżeli mamy pewne doświadczenie w samodzielnych naprawach powinniśmy poradzić sobie bez problemu.

REKLAMA

Zobacz też: Audi 80: sprawdzanie ciśnienia sprężania i popychaczy hydraulicznych

REKLAMA

W Audi 80 luzy zaworowe powinny być kontrolowane, co 30 000km. Jeżeli wymagają wyregulowania należy taki zabieg wykonać. Pamiętajmy, że efekt jest widoczny, jeśli zawory są szczelne i nie mają nadmiernego luzu w prowadnicach. Niedopuszczalne jest również zbicie trzonków. Do ustawiania będą nam potrzebne podkładki regulacyjne o różnych grubościach (od 3.00 do 4.25mm). Przy montażu jej oznaczenie powinno się znajdować na dole.

Przechodzimy do przeprowadzenia prawidłowej regulacji. Ważna jest kolejność działania. Najpierw robimy to na cylindrze 1(naprzeciwko koła zamachowego) potem kolejno: 3, 4, 2. Pierwszy krok to demontaż osłony paska zębatego a następnie pokrywy głowicy. Nie powinniśmy mieć z tym problemów, bo wszystkie mocowania są bardzo dobrze widoczne.

Zobacz też: Audi 80: wymiana filtra powietrza i paliwa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zakładamy klucz nasadowy na koło pasowe i obracamy wał korbowy i wałek rozrządu. Robimy to do momentu aż para krzywek regulowanego cylindra będzie skierowana symetrycznie do góry. W takim położeniu ustawione są ukośnie. Jest to taki układ, w którym para krzywek nie dotyka podkładek regulacyjnych. Teraz za pomocą szczelinomierza mierzymy luz.

REKLAMA

Pamiętajmy o kolejności zaworów. 1 cylinder, zawór wydechowy – ssący, 2 cylinder wydechowy – ssący, 3 cylinder ssący – wydechowy, 4 cylinder ssący – wydechowy. Przechodzimy do zakładania podkładki. Będzie nam do tego potrzebny specjalny napinacz. Przed tym należy obrócić popychacze tak, żeby ich wycięcia były skierowane w stronę rury ssącej.

Przed założeniem napinacza obracamy wal korbowy o ¼ obroty w przeciwnym kierunku do obrotów silnika. Wszystko po to, żeby podczas wciskania zawory nie naciskały na tłok. Za pomocą kleszczy wyjmujemy starą podkładkę a następnie montujemy nową. Nie zapominajmy o oznakowaniu, musi być skierowane do dołu. Wyjmujemy napinacz i obracamy dalej wałek rozrządu.

Przechodzimy do kolejnych cylindrów postępując w analogiczny sposób. Bez napinacza i kleszczy wykonanie powyższej naprawy jest praktycznie niemożliwe. Ważne, jest żeby dokładnie wykonać pomiar, przenosi się to potem na dobór odpowiedniej podkładki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA