| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Audi A4 B5: wymiana filtru paliwa i powietrza

Audi A4 B5: wymiana filtru paliwa i powietrza

W poradniku tym dowiesz się jak samemu wymienić i odwodnić filtr paliwa w silniku wysokoprężnym. Dokonamy również wymiany filtru powietrza.


O tym jak ważna jest regularna wymiana filtrów powinien wiedzieć każdy kierowca. W przypadku tych dwóch polecamy dokonywać wymiany, co roku o tej samej porze. Zakup filtra paliwa to wydatek ok. 30 – 40zł natomiast powietrza ok. 30zł. Oczywiście możemy się zdecydować na coś droższego lub tańszego, jednak tej ostatniej opcji nie polecamy.

Zaczynamy od odwadniania filtru paliwa, zalecamy wykonywać to raz na pół roku. Właściwie do całej operacji nie są nam potrzebne żadne szczególne narzędzia poza pustym naczyniem do zebrania wody.

Silniki wysokoprężne 75km, 90km, 110km

Zobacz też: Audi A4 B5: kontrola układu chłodzenia

Filtr znajduje się w przedziale silnika po lewej stronie, za alternatorem. Pierwszy krok to wymontowanie przewodu powietrza doładowującego. Wystarczy zdjąć opaski i wykręcić śrubę. Odkręcamy zawór odwadniający u dołu filtru i zlewamy do naczynia ok. 0.1l cieczy. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Obwód odpowietrzy się sam po uruchomieniu silnika. Wciskamy kilkakrotnie pedał gazu i sprawdzamy czy nie są widoczne wycieki.

Wymiana filtru wygląda podobnie. Na początku spuszczamy paliwo tak samo jak w przypadku odwadniania. Demontujemy opaskę zaciskową przy wsporniku i wyjmujemy filtr razem z przewodami. Przytrzymujemy go i odkręcamy kluczem 17. Wyjmujemy stary wkład i montujemy nowy. Zalewamy filtr świeżym olejem napędowym i dokręcamy go ręcznie, na koniec wkręcamy śrubę zaciskową. Pozostaje nam zamontowanie przewodu powietrza (doładowującego) podobnie jak w przypadku odwadniania.

Zobacz też: Audi A4 B5: kontrola układu hamulcowego

Silnik wysokoprężny 115km

Na początku musimy wyjąć bagnet poziomu oleju. Teraz podważamy śrubokrętem trzy kapturki i wykręcamy nakrętki znajdujące się pod nimi. Wsuwamy ponownie bagnet i wykręcamy śrubę imbusową. Odkładamy górną część filtru i wykręcamy śrubę mocującą filtr. Wyjmujemy go i wkładamy nowy. Zalewamy filtr olejem i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Obwód paliwa odpowietrzy się sam po uruchomieniu silnika

Silnik wysokoprężny V6 150km

Do odwadniania potrzebna jest specjalna pompka podciśnienia. Wprowadza się ją do otworu śruby odpowietrzającej i wypompowuje 0.1l oleju napędowego. W przypadku wymiany musimy przeciąć opaski zaciskowe przewodów paliwa i odłączamy od filtru. Wyjmujemy spinkę i wyciągamy zawór regulacyjny wraz z przewodami. Luzujemy nakrętkę opaski zaciskowej i wyjmujemy filtr. Montujemy nowy wkład i zalewamy filtr świeżym olejem napędowym. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności, stosując nowe spinki.

Przechodzimy do wymiany filtra powietrza. Tutaj nie będziemy potrzebować żadnych szczególnych narzędzi. Wystarczy tylko otworzyć cztery klamry i unieść pokrywę do góry. Wycieramy wnętrze za pomocą wilgotnej szmatki i montujemy nowy wkład. Zamykamy obudowę i opuszczamy samochód. Nie jest to trudna czynność, więc nie powinno być żadnych komplikacji.

Zobacz też: Audi A4 B5: kontrola nadwozia

Pamiętajmy o używaniu dobrych materiałów eksploatacyjnych. Silniki grupy VAG uznawane są za bardzo trwałe, jednak wbrew pozorom również należy o nie dbać. Regularne wymiany na dobrych filtrach i oleju sprawią, że nasze auto nie będzie miało nieplanowanych przestojów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rödl & Partner

Doradztwo podatkowe, prawne, biznesowe, audyt, księgowość

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »