REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Mondeo MK II: sprawdzenie paska klinowego i zębatego

Robert Kuśpiel
Sprawdzenie paska klinowego i zębatego w Fordzie Mondeo MK II.
Sprawdzenie paska klinowego i zębatego w Fordzie Mondeo MK II.

REKLAMA

REKLAMA

Prawidłowy stan paska klinowego i zębatego jest bardzo ważny. Czytając ten poradnik dowiesz się jak samemu dokonać takiej kontroli w Mondeo II generacji.

REKLAMA

W silniku benzynowym naciąg paska klinowego realizowany jest automatycznie. Dlatego nie ma potrzeby sprawdzenia go pod względem odpowiedniego ustawienia. W przypadku silnika Diesla sprawa wygląda zupełnie inaczej. Tutaj należy przeprowadzić kontrolę naciągu za pomocą kciuka. Należy pamiętać, że niedokładne ustawienie doprowadza do zwiększonego uszkodzenia. Oczywiście nie możemy przesadzić z naprężeniem paska. Zbyt duże prowadzi do uszkodzenia łożysk napędzanego zespołu. Plusem całej operacji jest brak konieczności posiadania specjalistycznego sprzętu.

REKLAMA

Zaczynamy od wzrokowego sprawdzenia wszystkich kół pasowych i rolek napędzających. Najważniejsze, żeby były właściwie ustawione względem siebie. Koła pasowe powinny znajdować się w jednej płaszczyźnie. Nierównomierne ułożenie powodować będzie piski podczas pracy. Pod żadnym pozorem nie zalecamy smarować pasków lub elementów napędzających, nie pozbędziemy się w ten sposób przykrego hałasu.

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: wymiana świec zapłonowych

Ustawiamy dźwignię zmiany biegów na luz i zaciągamy hamulec ręczny. Za pomocą kredy nanosimy oznaczenie na powierzchni paska klinowego. Teraz przystępujemy do obracania wału korbowego do momentu aż ponownie zobaczymy nasze oznaczenie. Do tej operacji będzie nam potrzebny klucz nasadowy na środkową śrubę koła pasowego znajdującą się na wale korbowym.

REKLAMA

Obracając go oglądamy dokładnie stan paska. Delikatne zużycie nie kwalifikuje go do natychmiastowej wymiany. Mamy tutaj na myśli wszelkiego rodzaju niewielkie wytarcia. W przypadku wyraźnych ubytków, które mogą powodować głośną pracę należy bezzwłocznie wymienić pasek. Na koniec weryfikujemy go pod względem pęknięć. Jeżeli jest ich zbyt dużo na małym odcinku to również czeka nas wymiana. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku wyrwanych żeber paska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do sprawdzenia paska rozrządu. Tutaj wymiana przewidziana jest, co 120 000km. Przeprowadzona przez nas kontrola ma na celu upewnienie się, czy nie ma żadnych zakłóceń podczas jego pracy. Oglądając go dokładnie jesteśmy stanie stwierdzić, w jakim jest stanie. W tym celu musimy zdjąć plastikową obudowę. Następnie obracamy wał korbowy podobnie jak w przypadku paska klinowego.

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: wymiana filtru paliwa i powietrza

Pamiętajmy o prawidłowym ustawieniu podczas wymiany. Nieprawidłowy układ może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Przestawienie rozrządu może nasz drogo kosztować.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA