REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Mondeo MK II: wymiana filtru paliwa i powietrza

Robert Kuśpiel
Wymiana filtru paliwa i powietrza w Fordzie Mondeo MK II.
Wymiana filtru paliwa i powietrza w Fordzie Mondeo MK II.

REKLAMA

REKLAMA

Planowa wymiana filtrów jest bardzo ważna. Zasada ta dotyczy każdego auta. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić filtr paliwa i powietrza w Fordzie Mondeo MK II.

Wymiana wyżej wymienionych filtrów powinna być przeprowadzana, co roku. W przypadku silnika benzynowego filtr paliwa może być wymieniany, co 2 lata. Jak wiadomo silnik Diesla jest wyczulony na paliwo i nie warto wydłużać nominalnego okresu. Koszt zakupu podobnie jak w przypadku innych marek. Filtr powietrza ok. 30zł wzwyż, natomiast paliwa ok. 40zł wzwyż. Cena uzależniona jest od producenta i miejsca zakupu materiałów eksploatacyjnych.

REKLAMA

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

Zaczynamy od wymiany filtra powietrza. Tutaj nie są nam potrzebne żadne narzędzia specjalne. Wystarczy kupić odpowiedni wkład. Zaczynamy od demontażu przepływomierza na pokrywie filtru powietrza. Następnie otwieramy zaciski na obudowie. Unosimy pokrywę i wyjmujemy wkład. Zalecamy wyczyścić jej wnętrze. Pod żadnym pozorem nie można myć samego filtru w celu ponownego użycia. Montujemy nowy wkład i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Przechodzimy do wymiany filtra paliwa. Zaczynamy od silnika wysokoprężnego. Na początku pokażemy proces odwadniania. W tym celu będzie na potrzebne puste naczynie. Podstawiamy je pod śrubę odwadniającą i odkręcamy ją. Zlewamy ok. 0.1l cieczy. Po krótkim czasie powinniśmy zobaczyć czysty olej napędowy. Dla pewności można odłączyć przewód doprowadzający paliwo ze zbiornika.

Podłączamy wszystkie przewody i pompujemy pompką do momentu aż poczujemy wyraźny opór. Odpalamy silnik i pozwalamy popracować na luzie. Taki proces zalecamy przeprowadzić raz na 3 miesiące. Wymianę przeprowadzamy podobnie. Zlewamy całe paliwo jak przy odwadnianiu. Przytrzymujemy wkład i wykręcamy śrubę mocującą. Wyjmujemy filtr wraz z pierścieniami uszczelniającymi. Do nowego wkładu wlewamy oleju napędowego i przykręcamy go. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: sprawdzenie układu chłodzenia

REKLAMA

Przechodzimy do silnika benzynowego. Odłączamy klemę minusową. Unosimy tył samochodu i podkładamy kliny zabezpieczające pod przód auta. Podkładamy puste naczynie pod filtr (znajduje się obok zbiornika). Zabezpieczamy przewody paliwowe szmatą i odczepiamy je. Luzujemy opaskę zaciskową i wyjmujemy filtr paliwa. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

W obu przypadkach zalecamy sprawdzić, czy nie występują żadne wycieki. Przed rozpoczęciem jazdy zostawiamy auto na luzie na kilka minut. Po skończonej wymianie proponujemy wykonać jazdę próbną.

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA