| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Mondeo MK II: wymiana oleju silnikowego

Ford Mondeo MK II: wymiana oleju silnikowego

Regularna wymiana oleju ma dobry wpływ na stan techniczny naszego silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić olej w Fordzie Mondeo MK II.

Wymianę oleju w silniku Diesla należy wymieniać, co 10 000km natomiast w benzynowym 15 000km. Dobrym rozwiązaniem będzie wykonywanie tej czynności, co roku o tej samej porze. Do pracy będzie nam potrzebny kanał lub platforma warsztatowa. Oczywiście można się zdecydować na tradycyjny podnośnik wraz z podstawkami. Jednak praca może okazać się nieco utrudniona.

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Co będzie nam potrzebne?
• Nowy filtr
• Klucz do filtrów
• Olej
• Klucze nasadowe
• Pierścień uszczelniający
• Puste naczynie ok. 6 litrów

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: sprawdzenie paska klinowego i zębatego

Na początku ważna uwaga dla posiadaczy aut z silnikiem benzynowym z automatyczną skrzynią biegów. Tutaj musimy stosować filtr oleju EFL-106. Inny może zostać uszkodzony przez półoś. Zakup filtrów to wydatek ok. 30zł wzwyż. W przypadku problemów z zakupem można poprosić sprzedawcę o odpowiedni zamiennik. Jeśli chodzi o olej poniżej znajduje się rozkład z potrzebną ilością dla każdego z silników.

Silnik: 1.6, 1.8, 2.0 – 4.25L
Silnik: 2.5 – 5.5L
Silnik: 1.8TD – 5.0L

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: sprawdzenie układu chłodzenia

Przed rozpoczęciem wymiany należy dobrze rozgrzać silnik. Rzadki olej znacznie szybciej spływa i jest możliwe zlanie znacznie większej ilości. Unosimy samochód lub wjeżdżamy na kanał i przystępujemy do pracy. Na początku odkręcamy korek wlewu od góry silnika. W silniku wysokoprężnym znajduje się od dołu specjalna osłona, którą również musimy zdemontować.

Podstawiamy puste naczynie pod miskę olejową i wykręcamy korek spustowy oleju (z boku miski). Robimy to bardzo ostrożnie. Jeżeli olej jest bardzo rozgrzany istnieje ryzyko oparzenia. W przypadku stwierdzenia dużej ilości metalowych opiłków można podejrzewać zatarcie łożysk wału korbowego lub korbowodowych. Po ewentualnej naprawie należy pamiętać o dokładnym oczyszczeniu kanałów i przewodów olejowych. Zakręcamy korek spustowy i podejmujemy następne kroki.

Teraz odkręcamy filtr oleju od kołnierza. Znajduje się ona z tyłu silnika, nad miską olejową obok paska klinowego. W celu wykręcenia będzie nam potrzebny klucz do filtrów. W ostateczności możemy wbić śrubokręt w boczną ściankę i obrócić go. Decydując się na drugą opcję należy być gotową na ewentualny wyciek oleju.

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Zalewamy silnik odpowiednią ilością oleju i zakręcamy korek wlewowy. Odpalamy silnik i czekamy aż zgaśnie kontrolka oleju. Pozostawiamy włączony silnik przez ok. 5 minut. Gasimy go i ponownie sprawdzamy stan na bagnecie. Jeżeli poziom jest za niski, dolewamy brakującą ilość.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Darren Chong

Ekspert ds. kontaktów biznesowych z Azjatami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »