| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Mondeo MK II: wymiana oleju silnikowego

Ford Mondeo MK II: wymiana oleju silnikowego

Regularna wymiana oleju ma dobry wpływ na stan techniczny naszego silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić olej w Fordzie Mondeo MK II.

Wymianę oleju w silniku Diesla należy wymieniać, co 10 000km natomiast w benzynowym 15 000km. Dobrym rozwiązaniem będzie wykonywanie tej czynności, co roku o tej samej porze. Do pracy będzie nam potrzebny kanał lub platforma warsztatowa. Oczywiście można się zdecydować na tradycyjny podnośnik wraz z podstawkami. Jednak praca może okazać się nieco utrudniona.

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Co będzie nam potrzebne?
• Nowy filtr
• Klucz do filtrów
• Olej
• Klucze nasadowe
• Pierścień uszczelniający
• Puste naczynie ok. 6 litrów

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: sprawdzenie paska klinowego i zębatego

Na początku ważna uwaga dla posiadaczy aut z silnikiem benzynowym z automatyczną skrzynią biegów. Tutaj musimy stosować filtr oleju EFL-106. Inny może zostać uszkodzony przez półoś. Zakup filtrów to wydatek ok. 30zł wzwyż. W przypadku problemów z zakupem można poprosić sprzedawcę o odpowiedni zamiennik. Jeśli chodzi o olej poniżej znajduje się rozkład z potrzebną ilością dla każdego z silników.

Silnik: 1.6, 1.8, 2.0 – 4.25L
Silnik: 2.5 – 5.5L
Silnik: 1.8TD – 5.0L

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: sprawdzenie układu chłodzenia

Przed rozpoczęciem wymiany należy dobrze rozgrzać silnik. Rzadki olej znacznie szybciej spływa i jest możliwe zlanie znacznie większej ilości. Unosimy samochód lub wjeżdżamy na kanał i przystępujemy do pracy. Na początku odkręcamy korek wlewu od góry silnika. W silniku wysokoprężnym znajduje się od dołu specjalna osłona, którą również musimy zdemontować.

Podstawiamy puste naczynie pod miskę olejową i wykręcamy korek spustowy oleju (z boku miski). Robimy to bardzo ostrożnie. Jeżeli olej jest bardzo rozgrzany istnieje ryzyko oparzenia. W przypadku stwierdzenia dużej ilości metalowych opiłków można podejrzewać zatarcie łożysk wału korbowego lub korbowodowych. Po ewentualnej naprawie należy pamiętać o dokładnym oczyszczeniu kanałów i przewodów olejowych. Zakręcamy korek spustowy i podejmujemy następne kroki.

Teraz odkręcamy filtr oleju od kołnierza. Znajduje się ona z tyłu silnika, nad miską olejową obok paska klinowego. W celu wykręcenia będzie nam potrzebny klucz do filtrów. W ostateczności możemy wbić śrubokręt w boczną ściankę i obrócić go. Decydując się na drugą opcję należy być gotową na ewentualny wyciek oleju.

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Zalewamy silnik odpowiednią ilością oleju i zakręcamy korek wlewowy. Odpalamy silnik i czekamy aż zgaśnie kontrolka oleju. Pozostawiamy włączony silnik przez ok. 5 minut. Gasimy go i ponownie sprawdzamy stan na bagnecie. Jeżeli poziom jest za niski, dolewamy brakującą ilość.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ślązak, Zapiór i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

Ekspert we wszystkich dziedzinach prawa związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »