| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Volkswagen Polo III: sprawdzenie układu chłodzenia

Volkswagen Polo III: sprawdzenie układu chłodzenia

Dobre chłodzenie silnika zapewnia mu bezawaryjną, stabilną pracę. W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo przeprowadzić przegląd układu chłodzenia w Volkswagenie Polo III.


Zbyt niski poziom płynu chłodniczego jest w Volkswagenie Polo III sygnalizowany jest poprzez lampkę kontrolną na tablicy rozdzielczej. Jednocześnie wskaźnik znajdować się będzie w zakresie powyżej 90 stopni. Chcąc uniknąć takiej sytuacji polecamy wykonać kilka podstawowych czynności serwisowych.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana oleju silnikowego

Na początku przeprowadzamy zewnętrzne oględziny. Sprawdzamy dokładnie opaski mocujące. Bardzo małe wycieki mogą być trudne do zlokalizowania. W takim przypadku zaleca się przeprowadzić próbę ciśnieniową. Jest ona do wykonania w specjalistycznych warsztatach. Najlepiej wybrać taki, który specjalizuje się w układach chłodzenia.

Sprawdzamy czy nie są widoczne żadne przetarcia, pęknięcia lub nadpalenia.
• Wyczuwalnie miękki przewód – świadczy o wewnętrznym uszkodzeniu. Jest to dosyć poważna usterka. Jego cząstki mogą zanieczyścić cały układ i co gorsza skutecznie zapchać chłodnicę.
• Stwardniały przewód – istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia w każdej chwili. Nawet solidne dokręcenie obejmy nie zatrzyma wszelkiego rodzaju wycieków. Tak jak w powyższym przypadku konieczna jest wymiana.
• Spuchnięty przewód – jeżeli mamy spuchnięty przewód lub nasiąknięte olejem końcówki świadczy to o zanieczyszczeniu olejem lub smarem. Podobnie jak wyżej istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana filtru powietrza i paliwa

Poziom cieczy chłodzącej powinien być sprawdzany regularnie np. co miesiąc. Do uzupełniania ewentualnej różnicy stosujemy płyn tego samego rodzaju. W przypadku wyraźnego ubytku w celu kontynuacji jazdy, w okresie letnim możemy użyć wody. Przy zimnym silniku poziom cieczy chłodzącej powinien się znajdować na wysokości oznaczenia MAX. W innym przypadku konieczne jest uzupełnieni cieczy chłodzącej.

Poniżej znajduje się zestawienie pojemności układu chłodzenia dla każdego silnika:

Silnik benzynowy

AJV - 6L
AFT, 1F, ADZ - 5.5L
Pozostałe benzynowe - 5.6L

Silnik wysokoprężny

Wszystkie modele – 6L

W przypadku dużych ubytków należy pamiętać, żeby nie dolewać płynu na rozgrzany silnik. Może to doprowadzić do jego uszkodzenia. Jeżeli podejrzewamy nasz układ o nieszczelność, najpierw zalecamy znaleźć usterkę a potem pomyśleć o wymianie płynu. Zalecamy produkty sprawdzonych firm. Możemy się zdecydować na zakup gotowego płynu lub koncentratu – jeżeli zamierzamy przeprowadzić wymianę. Do uzupełnienia braku powinno nam wystarczyć litrowe opakowanie.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

24ivalue.pl - to firma udostępniająca w Polsce system ekspercki 24ivalue

Jest to pierwszy tego rodzaju system w Polsce i na Świecie, który kompleksowo obejmuje trudne obszary księgowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »