| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Volkswagen Polo III: sprawdzenie układu chłodzenia

Volkswagen Polo III: sprawdzenie układu chłodzenia

Dobre chłodzenie silnika zapewnia mu bezawaryjną, stabilną pracę. W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo przeprowadzić przegląd układu chłodzenia w Volkswagenie Polo III.


Zbyt niski poziom płynu chłodniczego jest w Volkswagenie Polo III sygnalizowany jest poprzez lampkę kontrolną na tablicy rozdzielczej. Jednocześnie wskaźnik znajdować się będzie w zakresie powyżej 90 stopni. Chcąc uniknąć takiej sytuacji polecamy wykonać kilka podstawowych czynności serwisowych.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana oleju silnikowego

Na początku przeprowadzamy zewnętrzne oględziny. Sprawdzamy dokładnie opaski mocujące. Bardzo małe wycieki mogą być trudne do zlokalizowania. W takim przypadku zaleca się przeprowadzić próbę ciśnieniową. Jest ona do wykonania w specjalistycznych warsztatach. Najlepiej wybrać taki, który specjalizuje się w układach chłodzenia.

Sprawdzamy czy nie są widoczne żadne przetarcia, pęknięcia lub nadpalenia.
• Wyczuwalnie miękki przewód – świadczy o wewnętrznym uszkodzeniu. Jest to dosyć poważna usterka. Jego cząstki mogą zanieczyścić cały układ i co gorsza skutecznie zapchać chłodnicę.
• Stwardniały przewód – istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia w każdej chwili. Nawet solidne dokręcenie obejmy nie zatrzyma wszelkiego rodzaju wycieków. Tak jak w powyższym przypadku konieczna jest wymiana.
• Spuchnięty przewód – jeżeli mamy spuchnięty przewód lub nasiąknięte olejem końcówki świadczy to o zanieczyszczeniu olejem lub smarem. Podobnie jak wyżej istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana filtru powietrza i paliwa

Poziom cieczy chłodzącej powinien być sprawdzany regularnie np. co miesiąc. Do uzupełniania ewentualnej różnicy stosujemy płyn tego samego rodzaju. W przypadku wyraźnego ubytku w celu kontynuacji jazdy, w okresie letnim możemy użyć wody. Przy zimnym silniku poziom cieczy chłodzącej powinien się znajdować na wysokości oznaczenia MAX. W innym przypadku konieczne jest uzupełnieni cieczy chłodzącej.

Poniżej znajduje się zestawienie pojemności układu chłodzenia dla każdego silnika:

Silnik benzynowy

AJV - 6L
AFT, 1F, ADZ - 5.5L
Pozostałe benzynowe - 5.6L

Silnik wysokoprężny

Wszystkie modele – 6L

W przypadku dużych ubytków należy pamiętać, żeby nie dolewać płynu na rozgrzany silnik. Może to doprowadzić do jego uszkodzenia. Jeżeli podejrzewamy nasz układ o nieszczelność, najpierw zalecamy znaleźć usterkę a potem pomyśleć o wymianie płynu. Zalecamy produkty sprawdzonych firm. Możemy się zdecydować na zakup gotowego płynu lub koncentratu – jeżeli zamierzamy przeprowadzić wymianę. Do uzupełnienia braku powinno nam wystarczyć litrowe opakowanie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna ARKANA

Profesjonalna obsługa prawna firm i porady prawne dla biznesu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »