| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Honda Civic IV V VI: przegląd układu hamulcowego i ogumienia

Honda Civic IV V VI: przegląd układu hamulcowego i ogumienia

Przegląd układu hamulcowego i ogumienia to jeden z większych, jakie możemy wykonać samemu. W poradniku tym znajduje się opis krok po kroku jak dokonać kontroli w modelu Honda Civic IV, V i VI generacji.

Na początku przedstawimy krótki plan działania. W układzie hamulcowym będziemy sprawdzać przewody oraz ich połączenia, grubość klocków, sprawność hamulca ręcznego. Podejmiemy się również wymiany płynu hamulcowego. Na koniec sprawdzimy, w jakim stanie jest nasze ogumienie.

Zaczynamy od kontroli poziomu płynu hamulcowego. Do wymiany jak i uzupełniania stanu będziemy stosować produkt oznaczony DOT 4. Nie należy używać płynu DOT 5. Zbiorniczek znajduje się w przedziale silnika. Zakręcony jest korkiem, który posiada odpowietrznik. Nie powinniśmy mieć żadnych problemów ze sprawdzeniem poziomu - zbiornik jest przezroczysty. Prawidłowy poziom zawiera się pomiędzy znacznikiem MIN a MAX. W przypadku większego obniżenia będziemy również poinformowani odpowiednią kontrolką na desce rozdzielczej.

Należy pamiętać, że zużycie klocków hamulcowych również wpływa na poziom płynu. Nieznaczne obniżenie nie wymaga dolewki. Teraz przechodzimy do sprawdzenia przewodów hamulcowych. Tutaj również nie będziemy potrzebować specjalnych narzędzi. Musimy tylko zapewnić sobie dostęp do podnośnika warsztatowego lub kanału rewizyjnego. Wykonanie tej czynności za pomocą „żaby” z wykorzystaniem podstawek jest dosyć kłopotliwe i ryzykowne.

Zobacz również:Na którą oś montować mniej zużyte ogumienie?

Na początku myjemy przewody hamulcowe. Pokryte one są warstwą tworzywa sztucznego, dlatego nie należy czyścić ich papierem ściernym lub ostrym narzędziem. Takie minimalne ubytki z biegiem czasu przyczynią się do powstania korozji. Przy dobrym świetle sprawdzamy stan przewodów od pompy do cylinderków każdego z kół. Umiejscowiona jest ona w przedziale silnika pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego.

Elastyczne przewody łączą się ze sztywnymi. Musimy dokładnie posprawdzać miejsca łączeń. Z upływem czasu elastyczne przewody mogą stać się porowate. Przeginamy je i dokładnie obserwujemy powierzchnię czy nie pojawiają się na niej kropelki płynu hamulcowego. Na końcu obracamy kierownicą w każdą stronę, sprawdzając czy nie ma kolizji z innym elementami samochodu. W przypadku stwierdzenia braku nieprawidłowości opuszczamy samochód.

Kolejny krok to sprawdzenie stanu klocków, tarcz oraz bębnów hamulcowych. Zaczynamy od przodu auta. Podnosimy jedną stronę za pomocą tradycyjnego podnośnika i zdejmujemy koło. Sprawdzamy wzrokowo stan klocków. Ich grubość powinna być większa niż 2-3 mm. W razie potrzeby wymieniamy je. Warto też przyjrzeć się, w jakim stanie są tarcze. Zbyt duży rant kwalifikuje je do wymiany. Zakładamy koło i opuszczamy samochód.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Fiszer

Starszy Specjalista ds. Projektów HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »