REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Honda Civic IV V VI: przegląd skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Robert Kuśpiel
Przegląd skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu w Hondzie Civic IV V VI.
Przegląd skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu w Hondzie Civic IV V VI.

REKLAMA

REKLAMA

Przegląd układu przeniesienia napędu i skrzynio biegów to jedna z większych czynności, jakie możemy wykonać samemu. Poniżej znajduje się opis krok po kroku.

Kontrolę skrzyni biegów można przeprowadzić co 2 lata, jednak w przypadku układu przeniesienia napędu warto wykonać go co rok. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dokonać takiego przeglądu jednocześnie. Plan naszego działania jest następujący: sprawdzenie osłony przegubów półosi, sprawdzenie poziomu płynu w sterowaniu sprzęgłem, sprawdzenie szczelności skrzyni biegów, wymiana oleju w skrzyni biegów.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od sprawdzenia osłon gumowych przegubów półosi. Będziemy musieli unieść samochód. Można to zrobić za pomocą platformy warsztatowej, standardowego podnośnika wraz z kobyłkami lub korzystamy z kanału. Z pomocą lampy sprawdzamy czy guma osłony nie jest popękana. Szukamy ewentualnych śladów smaru na osłonach. W przypadku znalezienia uszkodzenia należy jak najszybciej dokonać wymiany. Wszelkie zabrudzenia przegubu znacznie skracają jego sprawność.

Teraz kontrolujemy stan poziomu płynu w urządzeniu sterowania sprzęgłem. Będzie nam do tego potrzebny płyn DOT 3 lub DOT 4. Zbiorniczek wyrównawczy znajduje się w przedziale silnika obok zbiorniczka płynu hamulcowego. Nakrętka posiada odpowietrznik, który musi być w pełni sprawny. Poziom płynu powinien znajdować się pomiędzy oznacznikami MAX i MIN. Jeśli stan jest poniżej dolnego znacznika należy dolać odpowiednią ilość.

Zobacz też: Honda Civic IV V VI: przegląd zawieszenia przedniego i układu kierowniczego

Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania naprawcze warto dokonać sprawdzenia szczelności. Nie są nam potrzebne do tego specjalne narzędzia. Jest kilka miejsc, które zdecydowanie możemy podejrzewać o wycieki. Przede wszystkim miejsce łączenia silnika ze skrzynią biegów, korek wlewu oleju, półosie w miejscu łączenia ze skrzynią. Metoda jest bardzo łatwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Na początku myjemy obudowę skrzyni biegów, posypujemy kredą miejsca podejrzane o nieszczelność, opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Nie jest to zabieg konieczny, duże wycieki będą widoczne bez użycia kredy. Po przejechaniu ok. 30 km wracamy, unosimy Hondę Civici sprawdzamy czy są widoczne jakieś ślady.

Następny krok to sprawdzenie poziomu i wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów. Po wykonaniu próby szczelności mamy rozgrzany olej w skrzyni biegów, dzięki temu nasza praca będzie łatwiejsza. Do całej operacji poza podnośnikiem lub kanałem będzie nam potrzebny zestaw kluczy nasadowych, puste naczynie na olej, świeży olej (1.8l) oraz nowe uszczelki korka wlewowego i spustowego.

Jeśli chodzi o olej najlepiej wybrać HONDA MTF. Oczywiście może być inny olej o podobnych właściwościach. W sytuacji awaryjnej można użyć olej silnikowy o lepkości 10W-30, 10W-40 o klasie API SG lub SH. Należy pamiętać, że jest to czasowe rozwiązanie. Unosimy samochód (olej w skrzyni musi być rozgrzany) i odkręcamy korek wlewu oleju. Naturalnie, znajduje się wyżej niż korek spustowy (jest po tej samej stronie).

Zobacz też: Honda Civic IV V VI: wymiana oleju silnikowego

Poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu. W innym przypadku dolewamy go do przekładni. Olej wymieniamy co 4 lata lub co 80 000km. Podkładamy puste naczynie pod korek spustowy i wykręcamy go. Następnie wkręcamy używając nowych pierścieni uszczelniających. Olej przekładniowy uzupełniamy przez otwór wlewowy do momentu aż zobaczymy wyciek. Ilość, jaka jest nam potrzebna to ok. 1.8 litra.

Użytkowników Hondy z automatyczną skrzynią biegów lub w skrzyni CVT dotyczy opis znajdujący się poniżej. Podobnie jak w przypadku skrzyni manualnej, automat musi być rozgrzany. Ustawiamy samochód na równej powierzchni i zaciągamy hamulec ręczny. Wyłączamy silnik i wyjmujemy bagnet ze skrzyni i wycieramy go czystą szmatką. Łatwo go rozpoznać poprzez żółty uchwyt.

Wkładamy ponownie wytarty bagnet i sprawdzamy stan oleju. Powinien się znajdować pomiędzy znacznikiem MIN i MAX. Jeżeli jest zbyt duży ubytek proponujemy dokonać wymiany na świeży.
Oto opis jak dokonać wymiany.

Zobacz też: Honda Civic IV V VI: przegląd układu hamulcowego i ogumienia

Co będzie nam potrzebne?
• Lejek
• 2.7l do automatycznej skrzyni biegów (Honda ATF Premium, ATF Dexron II, ATF Dexron III)
• 3.9l oleju do skrzyni CVT (Honda ATF Premium, ATF Dexron II, ATF Dexron III)
• Pierścień uszczelniający korka spustowego

Przed zlaniem oleju musi on osiągnąć odpowiednią temperaturę. W tym celu należy uruchomić silnik i pozostawić go do momentu aż wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej znajdzie się w przedziale normalnej pracy. Będzie nam potrzebny do tego podnośnik warsztatowy lub kanał. Podstawiamy puste naczynie pod korek spustowy i wykręcamy go.

Należy zachować szczególną ostrożność, ponieważ istnieje ryzyko poparzenia. Teraz wkręcamy ponownie korek spustowy używając nowych podkładek uszczelniających. Przechodzimy do napełnienia przekładni nowym olejem. Robimy to poprzez otwór wskaźnika poziomu oleju. Najwygodniej będzie jak użyjemy do tego odpowiedniego lejka. Odpalamy samochód i czekamy aż się nagrzeje.

Ponownie sprawdzamy stan oleju. Jeżeli są widoczne braki to uzupełniamy go to odpowiedniego poziomu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA