REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Honda Civic IV V VI: przegląd skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Robert Kuśpiel
Przegląd skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu w Hondzie Civic IV V VI.
Przegląd skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu w Hondzie Civic IV V VI.

REKLAMA

REKLAMA

Przegląd układu przeniesienia napędu i skrzynio biegów to jedna z większych czynności, jakie możemy wykonać samemu. Poniżej znajduje się opis krok po kroku.

Kontrolę skrzyni biegów można przeprowadzić co 2 lata, jednak w przypadku układu przeniesienia napędu warto wykonać go co rok. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dokonać takiego przeglądu jednocześnie. Plan naszego działania jest następujący: sprawdzenie osłony przegubów półosi, sprawdzenie poziomu płynu w sterowaniu sprzęgłem, sprawdzenie szczelności skrzyni biegów, wymiana oleju w skrzyni biegów.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od sprawdzenia osłon gumowych przegubów półosi. Będziemy musieli unieść samochód. Można to zrobić za pomocą platformy warsztatowej, standardowego podnośnika wraz z kobyłkami lub korzystamy z kanału. Z pomocą lampy sprawdzamy czy guma osłony nie jest popękana. Szukamy ewentualnych śladów smaru na osłonach. W przypadku znalezienia uszkodzenia należy jak najszybciej dokonać wymiany. Wszelkie zabrudzenia przegubu znacznie skracają jego sprawność.

Teraz kontrolujemy stan poziomu płynu w urządzeniu sterowania sprzęgłem. Będzie nam do tego potrzebny płyn DOT 3 lub DOT 4. Zbiorniczek wyrównawczy znajduje się w przedziale silnika obok zbiorniczka płynu hamulcowego. Nakrętka posiada odpowietrznik, który musi być w pełni sprawny. Poziom płynu powinien znajdować się pomiędzy oznacznikami MAX i MIN. Jeśli stan jest poniżej dolnego znacznika należy dolać odpowiednią ilość.

Zobacz też: Honda Civic IV V VI: przegląd zawieszenia przedniego i układu kierowniczego

Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania naprawcze warto dokonać sprawdzenia szczelności. Nie są nam potrzebne do tego specjalne narzędzia. Jest kilka miejsc, które zdecydowanie możemy podejrzewać o wycieki. Przede wszystkim miejsce łączenia silnika ze skrzynią biegów, korek wlewu oleju, półosie w miejscu łączenia ze skrzynią. Metoda jest bardzo łatwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Na początku myjemy obudowę skrzyni biegów, posypujemy kredą miejsca podejrzane o nieszczelność, opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Nie jest to zabieg konieczny, duże wycieki będą widoczne bez użycia kredy. Po przejechaniu ok. 30 km wracamy, unosimy Hondę Civici sprawdzamy czy są widoczne jakieś ślady.

Następny krok to sprawdzenie poziomu i wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów. Po wykonaniu próby szczelności mamy rozgrzany olej w skrzyni biegów, dzięki temu nasza praca będzie łatwiejsza. Do całej operacji poza podnośnikiem lub kanałem będzie nam potrzebny zestaw kluczy nasadowych, puste naczynie na olej, świeży olej (1.8l) oraz nowe uszczelki korka wlewowego i spustowego.

Jeśli chodzi o olej najlepiej wybrać HONDA MTF. Oczywiście może być inny olej o podobnych właściwościach. W sytuacji awaryjnej można użyć olej silnikowy o lepkości 10W-30, 10W-40 o klasie API SG lub SH. Należy pamiętać, że jest to czasowe rozwiązanie. Unosimy samochód (olej w skrzyni musi być rozgrzany) i odkręcamy korek wlewu oleju. Naturalnie, znajduje się wyżej niż korek spustowy (jest po tej samej stronie).

Zobacz też: Honda Civic IV V VI: wymiana oleju silnikowego

Poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu. W innym przypadku dolewamy go do przekładni. Olej wymieniamy co 4 lata lub co 80 000km. Podkładamy puste naczynie pod korek spustowy i wykręcamy go. Następnie wkręcamy używając nowych pierścieni uszczelniających. Olej przekładniowy uzupełniamy przez otwór wlewowy do momentu aż zobaczymy wyciek. Ilość, jaka jest nam potrzebna to ok. 1.8 litra.

Użytkowników Hondy z automatyczną skrzynią biegów lub w skrzyni CVT dotyczy opis znajdujący się poniżej. Podobnie jak w przypadku skrzyni manualnej, automat musi być rozgrzany. Ustawiamy samochód na równej powierzchni i zaciągamy hamulec ręczny. Wyłączamy silnik i wyjmujemy bagnet ze skrzyni i wycieramy go czystą szmatką. Łatwo go rozpoznać poprzez żółty uchwyt.

Wkładamy ponownie wytarty bagnet i sprawdzamy stan oleju. Powinien się znajdować pomiędzy znacznikiem MIN i MAX. Jeżeli jest zbyt duży ubytek proponujemy dokonać wymiany na świeży.
Oto opis jak dokonać wymiany.

Zobacz też: Honda Civic IV V VI: przegląd układu hamulcowego i ogumienia

Co będzie nam potrzebne?
• Lejek
• 2.7l do automatycznej skrzyni biegów (Honda ATF Premium, ATF Dexron II, ATF Dexron III)
• 3.9l oleju do skrzyni CVT (Honda ATF Premium, ATF Dexron II, ATF Dexron III)
• Pierścień uszczelniający korka spustowego

Przed zlaniem oleju musi on osiągnąć odpowiednią temperaturę. W tym celu należy uruchomić silnik i pozostawić go do momentu aż wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej znajdzie się w przedziale normalnej pracy. Będzie nam potrzebny do tego podnośnik warsztatowy lub kanał. Podstawiamy puste naczynie pod korek spustowy i wykręcamy go.

Należy zachować szczególną ostrożność, ponieważ istnieje ryzyko poparzenia. Teraz wkręcamy ponownie korek spustowy używając nowych podkładek uszczelniających. Przechodzimy do napełnienia przekładni nowym olejem. Robimy to poprzez otwór wskaźnika poziomu oleju. Najwygodniej będzie jak użyjemy do tego odpowiedniego lejka. Odpalamy samochód i czekamy aż się nagrzeje.

Ponownie sprawdzamy stan oleju. Jeżeli są widoczne braki to uzupełniamy go to odpowiedniego poziomu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA