| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW E39: wymiana płynu chłodzącego

BMW E39: wymiana płynu chłodzącego

Ciecz chłodząca powinna być wymieniana w równych odstępach czasu. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić płyn chłodniczy w BMW E39.

W BMW serii 5 zaleca się wymianę cieczy chłodzącej co 3 lata. Wymianę prowadzimy używając płynu o tym samym kolorze.

Co będzie nam potrzebne?
• Duży śrubokręt
• Zestaw kluczy nasadowych
• Płyn chłodniczy
• Puste naczynie
• Aluminiowy pierścień uszczelniający 14x18 do korka spustowego

29.90 złPodróże służbowe - Raporty INFOR - PDF

Zobacz też: BMW E39: wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie paska wieloklinowego

Zalecamy kupno gotowego płynu chłodniczego. Jest on przystosowany dla BMW zarówno do warunków zimowych jak i letnich. Polecamy wybierać produkty sprawdzonych producentów. 5-litrowa bańka dobrego płynu to wydatek ok. 40 zł wzwyż.

Pojemności układu chłodzenia
• 520i, 523i, 525i, 528i, 530i – 10.5l
• 535i, 540i – 12l
• 520d – 8.4l
• 525tds – 10l
• 525d, 530d – 9.2l

W silniku wysokoprężnym przykrywamy alternator za pomocą torby plastikowej, żeby uniknąć przypadkowego zamoczenia. Obracamy bardzo delikatnie pokrywę zbiornika w lewo, żeby zmniejszyć ciśnienie w układzie chłodzenia. W przypadku, kiedy silnik jest gorący zalecamy wykonywać tę czynność przez szmatkę. Istnieje bowiem duże ryzyko poparzenia.

Zobacz też: Jaki wybrać płyn do chłodnicy? 

W silniku BMW E39 M54 i BMW E39 M62 należy poluzować śrubę odpowietrzającą obok pokrywy wlewu. Unosimy samochód za pomocą podnośnika warsztatowego, wjeżdżamy na kanał lub ustawiamy auto na podstawkach. Demontujemy dolną osłonę silnika i podstawiamy czyste naczynie pod chłodnicę. U jej dołu znajduje się korek spustowy, który wykręcamy za pomocą dużego śrubokręta.

Podkładamy kolejne naczynie pod silnik i odkręcamy korek spustowy na kadłubie silnika – znajduje się on pod kolektorem wylotowym. W BMW E39 M62 znajduje się on po lewej i prawej stronie kadłuba silnika. Jak spłynie cała ciecz zakręcamy korek spustowy na kadłubie silnika (pamiętajmy o montażu nowej uszczelki) i u dołu chłodnicy. Przystępujemy do napełnienia układu chłodzącego.

Silnik benzynowy

Ustawiamy ogrzewanie na maksymalną wydajność i włączamy zapłon. Powoduje to otwarcie zaworów ogrzewania oraz uruchomienie dodatkowej pompy cieczy w silniku BMW E39 M62. Odkręcamy śrubę odpowietrzającą na górze przy chłodnicy, obok zbiorniczka wyrównawczego. W silniku BMW E39 M52 odkręcamy śrubę odpowietrzającą na przewodzie cieczy chłodzącej obok filtru oleju.

Zobacz też: BMW E39: kontrola wyposażenia elektrycznego

Wlewamy płyn chłodzący do zbiorniczka wyrównawczego i obserwujemy czy wypływają pęcherzyki powietrza przy śrubie odpowietrzającej. Jeżeli ich nie ma, zakręcamy ją i napełniamy zbiornik do maksymalnego poziomu. Teraz otwieramy (nie do końca) pokrywę zbiornika wyrównawczego. Uruchamiamy silnik BMW i wciskamy krótko pedał gazu ok. 3 – 4 razy. Silnik musi osiągnąć ok. 4500 – 5000 tys. obrotów.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

LIS01
TydzieńPWŚCPSN
44272829303112
453456789
4610111213141516
4717181920212223
4824252627282930

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Magdalena Golińska

aplikant radcowski

Zostań ekspertem Infor.pl »