| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW E39: wymiana oleju silnikowego

BMW E39: wymiana oleju silnikowego

Regularna wymiana oleju znacząco wydłuża żywotność naszego silnika. W poradniku tym pokażemy, jak samemu wymienić olej silnikowy w BMW serii 5.

W BMW E39 producent zaleca wymianę oleju co 20 000 km, jednak nie rzadziej niż raz na rok. Całą operację najlepiej wykonać przy pomocy kanału lub podnośnika warsztatowego. Można również skorzystać z „żaby” jednak dostęp jest wtedy znacząco utrudniony. Związane jest to również z mniejszym bezpieczeństwem pracy podczas wymiany oleju.

Zobacz też: BMW E39: przegląd układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Co będzie nam potrzebne?

Klucz nasadowy 13 lub 36 do wykręcenia środkowej śruby obudowy filtru
• Klucz nasadowy 17 lub 19 do odkręcenia korka spustowego
• Puste naczynie o pojemności ok. 8 litrów
• Filtr oleju – w zależności od producenta wydatek ok. 20 – 50zł
• Olej w zależności od silnik od 6l do 7.5l – cena uzależniona od marki

Zobacz też: Kiedy należy używać olejów przeznaczonych do zużytych silników?    

Należy pamiętać, żeby zastosować ten sam typ oleju silnikowego. Niedopuszczalne jest wymieszanie oleju np. mineralnego z syntetycznym.

Potrzebna ilość oleju do wymiany razem z filtrem
• 520i, 523i, 525i, 528i, 530i – 6.5l
• 535i, 540i – 7.5l
• 520d – 6.0l
• 525tds – 6.75
• 525d, 530d – 6.5l

Przed rozpoczęciem wymiany należy bardzo dobrze rozgrzać silnik BMW serii 5. Musi on osiągnąć temperaturę roboczą. Unosimy samochód lub wjeżdżamy na kanał. Otwieramy klapę znajdującą się w pod miska olejową. Robimy to za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Podkładamy puste naczynie i odkręcamy korek spustowy. Znajduje się on z boku miski olejowej.

W międzyczasie przyglądamy się czy w oleju nie ma metalowych opiłków. Może to oznaczać zatarcie łożysk wału korbowego lub korbowodowych. Przechodzimy do wymiany filtra. Zaczynamy od typu ze śrubą środkową. Wykręcamy ją i wyjmujemy pokrywę filtru. Czekamy aż olej wypłynie z obudowy. Wyjmujemy zużyty wkład zastępując go nowym. Czyścimy pokrywę i montujemy nowe pierścienie na swoje miejsce.

Zobacz też: Czy olej ma termin ważności? Jak długo można przechowywać otwarty olej bez utraty jego właściwości? 

W przypadku pokrywy wykręcanej sposób postępowania jest podobny z tą różnicą, że do jej wykręcenia jest potrzebny klucz 36. Nieco inaczej wygląda wymiana w modelu BMW E39 530d. Musimy zdjąć osłonę w górnej części silnika i wyjąć przewód powietrza. Do odkręcenia również będziemy potrzebować klucza 36. Wyjmujemy filtr i odłączamy złącze wtykowe czujnika ciśnienia oleju.

Upewniamy się, że korek spustowy jest zakręcony i rozpoczynamy napełnianie silnika olejem. Wlewamy odpowiednią ilość dla naszego silnika, zakręcamy korek wlewu. Odpalamy nasze BMW i czekamy ok. 3 minuty, po czym wyłączamy go. Sprawdzamy stan oleju, jeżeli jest go za mało, to uzupełniamy brakującą ilość. Na koniec oglądamy dokładnie silnik, patrzymy, czy nie widać żadnych wycieków.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Lubasz i Wspólnicy

Kancelaria Radców Prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »