| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mercedes W124: kontrola manualnej skrzyni biegów

Mercedes W124: kontrola manualnej skrzyni biegów

Sprawdzenie szczelności oraz oleju w manualnej skrzyni biegów to dwie podstawowe czynności obsługowe. W poradniku tym dowiesz się jak je prawidłowo przeprowadzić w Mercedesie W124.

Przegląd manualnej skrzyni biegów zaleca się wykonać co 20 000 km. Naturalnym jest, że nie musimy czekać aż do tego momentu. Wszelkie wycieki ze skrzyni biegów w Mercedesie W124 bywają trudne do zlokalizowania z racji lokalizacji przekładni. Na samym początku zaczniemy od sprawdzenia miejsc, gdzie najczęściej pojawiają się wycieki. Do tego będzie nam potrzebny kanał lub tradycyjny podnośnik i dwie „kobyłki”.

Wjeżdżamy na kanał lub unosimy samochód i przystępujemy do oględzin. Pierwsze miejsce to połączenie kadłuba silnika ze skrzynią biegów. Kolejne miejsca to korki: dokładnie wlewowy i spustowy oleju oraz kołnierz wału napędowego przy skrzyni biegów. W celu dokładnego sprawdzenia musimy umyć obudowę skrzynki środkiem do mycia na zimno. Wszystkie połączenia należy posypać kredą i udać się Mercedesem na jazdę próbną.

Zobacz też: Skrzynia biegów – jaką wybrać, automatyczną, czy manualną?

Prowadzimy ją do momentu aż olej będzie dostatecznie rzadki. Najlepiej około 30 km. Unosimy samochód i oglądamy wszystkie miejsca gdzie jest naniesiona kreda. Przechodzimy do sprawdzenia poziomu oleju w manualnej skrzyni biegów. Warto zaznaczyć, że olej nie jest wymienialny. Jedynie w przypadku remontu lub wymiany skrzyni biegów należy napełnić przekładnię nowym olejem.

Poziom oleju należy sprawdzać, co 20 000 razem z przedstawionym wyżej sprawdzeniem szczelności. Tutaj również będzie nam potrzebny podobny zestaw jak wyżej. Kiedy mamy samochód na kanale lub „kobyłkach” może okazać się, że wskazane będzie wymontowanie dolnej osłony silnika w celu zapewnienia sobie dobrego dostępu. Za pomocą klucza imbusowego 14 odkręcamy korek wlewu.

Zobacz też:  Jak działa zautomatyzowana skrzynia biegów?   

Robimy to bardzo powoli i ostrożnie. Jeżeli podczas wykręcania korka wypłynie trochę oleju, świadczy to o jego właściwym poziomie. W przypadku braku wycieku musimy dokonać sprawdzenia za pomocą palca. Olej powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu wlewowego. W przypadku konieczności uzupełnienia stanu najlepiej stosować olej sprawdzonego producenta. Na opakowaniu powinna być informacja o rekomendacji przez Mercedesa.

W przypadku przekładni 4 biegowej wymagane jest - 1.3l oleju. W 5 biegowej– 1.5l. Warto mieć w zasięgu ręki kilka szmat i pusty pojemnik na wyciekający płyn. Dokręcamy korek wlewowy używając nowej uszczelki. Moment dokręcania to 60 Nm. Montujemy dolną osłonę silnika (w przypadku, kiedy była wymontowana) i opuszczamy samochód. Na koniec udajemy się na jazdę próbną naszym Mercedesem W124.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

GRU18
TydzieńPWŚCPSN
491234567
50891011121314
5115161718192021
5222232425262728
129303101020304

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

e-agropodatki.pl

Pierwszy w Polsce podatkowy serwis informacyjny dla rolników indywidualnych.

Zostań ekspertem Infor.pl »