| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Toyota Corolla E10: sprawdzenie i regulacja zaworów

Toyota Corolla E10: sprawdzenie i regulacja zaworów

Sprawdzenie i regulacja zaworów wbrew pozorom nie jest trudnym zadaniem, jeżeli znamy budowę silnika. W poradniku tym zademonstrujemy jak samemu dokonać regulacji luzów zaworowych w Toyota Corolla E10.

Na samym początku należy wspomnieć, że do prawidłowego wykonania tego zadania będzie nam potrzebne specjalne narzędzie do popychaczy zaworów. Koszt takiego klucza waha się od 50 do 100zł w zależności od miejsca, w którym dokonamy zakupu. Taki przegląd zaleca się wykonać, co 100 000 km lub nie rzadziej, niż co 4 lata. Pierwszy krok, jaki musimy wykonać to odłączyć akumulator.

Zobacz też:  Zawory silnika spalinowego

Następnie demontujemy przewody wysokiego napięcia. Należy dokładnie rozeznać się, co będzie nam przeszkadzało podczas pracy. Musimy wymontować wszystkie elementy, które mogą nam przeszkodzić w wymontowaniu pokrywy głowicy. Teraz za pomocą sprężonego powietrza, odkurzacza lub pompki rowerowej czyścimy okolice montażu świec zapłonowych. Po wykonaniu tej czynności wykręcamy je.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie i wymiana świec zapłonowych

Teraz możemy swobodnie wykręcić pokrywę głowicy. Kolejnym krokiem jest ustawienie tłoku pierwszego cylindra w górnym położeniu, Mierzymy luz zaworów wylotowych na pierwszym i trzecim cylindrze. Jednocześnie mierzymy luzy zaworów dolotowych pierwszego i drugiego cylindra. W momencie, kiedy ustawimy tłok czwartego cylindra w górnym położeniu, mierzymy luz zaworów wylotowych drugiego i czwartego cylindra oraz dolotowych trzeciego i czwartego.

Prawidłowe wartości luzów zaworowych: Toyota Corolla E10

• Zawory dolotowe – od 0,15 do 0,25 mm
• Zawory wylotowe
- silnik 1.3 od 0,31 do 0,41 mm
- silnik 1.6 i 1.8 od 0,25 do 0,35 mm

Po wykonaniu wszystkich pomiarów obracamy koło wałka rozrządu tak, żeby garb krzywki ponad pierwszym zaworem, który będzie regulowany był skierowany do góry od podkładki regulacyjnej. Następnie ustawiamy wycięcie w popychaczu zaworu w kierunku świec zapłonowych. W tym momencie będzie nam potrzebne narzędzie, o którym wspominaliśmy na początku artykułu.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola oleju w skrzyni biegów

Za pomocą specjalnego narzędzie naciskamy popychacz zaworu. Bardzo ważne jest odpowiednie ustawienie. Dłuższa szczęka narzędzia powinna być oparta na dolnej krawędzi popychaczy zaworów natomiast dolna, krótszą szczęką na górnej krawędzi tego samego popychacza. Teraz naciskamy popychacz zaworu za pomocą rączek narzędzia. Wyjmujemy podkładkę za pomocą śrubokręta, mierzymy ją i dobieramy inną o odpowiedniej grubości.

Dostępne są o wzroście, co 0.05mm, więc możemy dokładnie dobrać. Montujemy nową podkładkę i ustawiamy popychacz na swoje miejsce. Podobnie postępujemy z kolejnymi zaworami.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Gąsecka

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »