| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Toyota Corolla E10: kontrola przewodów WN, kopułki i palca rozdzielacza

Toyota Corolla E10: kontrola przewodów WN, kopułki i palca rozdzielacza

W poradniku tym pokażemy, jak samemu dokonać kontroli przewodów wysokiego napięcia, kopułki i palca rozdzielacza w Toyocie Corolli E10. Nie jest to trudne zadanie i bez problemu wykonamy je we własnym zakresie.

Przegląd taki zalecamy wykonać w Corolli E10 co 50 000 km lub nie rzadziej niż co 2 lata. Zaczynamy od przewodów wysokiego napięcia. Należy je kontrolować przy każdej wymianie świec zapłonowych, jednak można też to zrobić w każdym momencie. Na początku sprawdzamy wzrokowo ich stan podczas pracy silnika. Najlepiej zrobić to w zacienionym garażu. Jeżeli któryś z nich jest przerwany, to będą widoczne przeskoki iskier.

Oznaczamy go, żeby wiedzieć, który jest do wymiany. Podobnie, jak przy wymianie świec, zaleca się przeprowadzenie wymiany bądź kontroli pojedynczo. Istnieje duża możliwość pomylenia przewodów, co nie pozostanie bez znaczenia dla pracy naszego silnika. Ściskamy gumową osłonę na końcówce przy świecy, obracamy ją i zdejmujemy. Sprawdzamy czy w jej wnętrzu nie ma korozji (biały pył).

Zobacz też:  Toyota Corolla E10: przegląd układu hamulcowego

Jeżeli stożek izolatora świecy jest biały, czysty i bez osadów, oznacza to zbyt ubogą mieszankę. W przypadku czarnego, twardego osadu można twierdzić, że mieszanka jest zbyt bogata. Jeżeli dostrzegamy olej na świecy świadczy to o dużym zużyciu silnika. Stożek z brązowym lub szarobrązowym osadem wskazuje na prawidłowy stan silnika. Montujemy przewody na swoje miejsce, sprawdzając czy są ciasno osadzone. Jeżeli będzie zbyt duży luz należy zacisnąć metalowe połączenie wewnątrz końcówki.

Za pomocą małego śrubokręta odłączamy przewód wysokiego napięcia od kopułki rozdzielacza. Wszystko po to, żeby zsunąć go z mocującego zaczepu. Sprawdzamy, czy nie ma śladów korozji i ponownie go montujemy na swoje miejsce. W przypadku stwierdzenia konieczności wymiany przewodów wysokiego napięcia, pamiętajmy żeby były tego samego typu, co poprzednie. Muszą być dedykowane do naszego silnika w Corolli E10.

Zobacz też:  Toyota Corolla E10: sprawdzenie układu kierowniczego i zawieszenia

Teraz sprawdzamy kopułkę i palec rozdzielacza. Wykręcamy dwa wkręty i zdejmujemy kopułkę rozdzielacza. Oglądamy dokładnie wnętrze i sprawdzamy czy nie ma pęknięć, śladów węgla oraz luźnych połączeń. Ściągamy palec rozdzielacza z wałka i sprawdzamy czy również nie jest pęknięty i nie posiada śladów węgla.

Nową kopułkę i palec rozdzielacza wymienia się razem z przewodami wysokiego napięcia. Jednak w przypadku braku jakichkolwiek oznak zużycia nie ma takiej konieczności. Dokładna kontrola i obserwacja pozwolą nam na dłuższe eksploatowanie tej części. Montaż wszystkich elementów przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Jak wyczyścić elektrody i klemy akumulatora?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Forum Doradców Podatkowych

Praktyczne publikacje dla przedsiębiorców, księgowych, doradców podatkowych i kandydatów na doradców podatkowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »