| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Toyota Corolla E10: wymiana filtra paliwa i powietrza

Toyota Corolla E10: wymiana filtra paliwa i powietrza

O tym jak ważna jest regularna wymiana filtrów nie trzeba nikogo przekonywać. W poradniku tym dowiesz się jak wymienić filtr powietrza i paliwa w Toyocie Corolli E10.

Wymianę wkładu filtra powietrza dokonujemy w Toyocie Corolli E10 co roku lub co 25 000 km. Opis ten dotyczy wyłącznie silników benzynowych. Koszt zakupu nie jest wysoki - w zależności od firmy waha się od 20 do 50 zł. Proponujemy materiały eksploatacyjne znanych markowych firm.

Pierwszy krok to zdemontowanie czterech zacisków sprężynowych. Mocują one ze sobą dwie części obudowy. Unosimy do góry górną pokrywę i wyjmujemy filtr. W przypadku wcześniejszej kontroli niż zalecana może okazać się, że nasz filtr nie jest mocno zabrudzony. W takim wypadku należy go wyjąć i przedmuchać sprężonym powietrzem. Zabrania się mycia takiego filtra - jest to dopuszczalne tylko w przypadku zastosowania specjalnej sportowej wkładki, którą myjemy odpowiednim środkiem. Podczas tych prac uważajmy, żeby nie zabrudzić wnętrza obudowy filtra.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie przewodów elastycznych

Nigdy nie należy jeździć z wymontowanym wkładem filtrującym, gdyż w ten sposób można bardzo szybko uszkodzić silnik poprzez zanieczyszczenia. W najgorszym przypadku może dojść do zapalenia mieszanki w przewodzie dolotowym, co mogłoby się przyczynić do powstania pożaru. Przed zamontowaniem nowego lub wyczyszczonego filtra należy dokładnie wyczyścić wnętrze obudowy.

Sprawdzamy, czy filtr jest dokładnie osadzony i montujemy obudowę zapinając na koniec spinki mocujące.Przechodzimy do wymiany filtra paliwa. Tutaj wymiana dokonywana jest, co 48 000 km, jednak nie rzadziej niż 2 lata. Koszt zakupu takiego filtra do Toyoty Corolli E10 to około 50zł. Na początku odłączamy przewód masy od ujemnego bieguna akumulatora.

Filtr znajduje się w przedziale silnika na przegrodzie nadwozia. Jest on w kształcie puszki. Za pomocą klucza do filtrów przytrzymujemy go i odkręcamy śrubę znajdującą się na górze filtru i luzujemy połączenie w dolnej części. Odkręcamy wspornik z przegrody nadwozia i wyjmujemy stary filtr razem z nim. 

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola oleju w skrzyni biegów

Prawidłowo zamontowany filtr powinien być zamontowany w następujący sposób. Wylotowy przewód powinien być skierowany ku górze, a dolotowy do dołu. Przy każdej wymianie stosujemy nowe, zgniatane podkładki uszczelniające. Powinny się znajdować w pudełku razem z filtrem. Zakładamy końcówki mocujące przewodów i dokładnie je dokręcamy.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Po całej pracy odpalamy Corollę E10 i wykonujemy jazdę próbną. Na samym początku mogą być problemy z odpaleniem, jednak wystarczy pokręcić dłużej rozrusznikiem i silnik powinien uruchomić się bez żadnego problemu.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: wymiana płynu chłodniczego

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Miłkowski

Specjalista w zakresie public relations

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »