| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Toyota Corolla E10: kontrola i wymiana pasków klinowych

Toyota Corolla E10: kontrola i wymiana pasków klinowych

Regularna kontrola pasków klinowych (razem z ich wymianą) zmniejsza ryzyko niespodziewanej awarii. W poradniku tym pokażemy jak samemu przeprowadzić kontrolę/wymianę paska klinowego w Toyocie Corolli E10.

Przegląd pasków w Toyota Corolla należy przeprowadzać, co 24 tyś, lecz nie rzadziej niż 12 miesięcy. Cała operacja nie jest trudna i bez problemu sobie z nią poradzimy. Pasek alternatora, pompy wspomagania, sprężarki klimatyzacji znajdują się po prawej stronie silnika. Prawidłowa praca silnika zależy od dobrego naciągu paska alternatora. Ulega on dużym naprężeniom i z czasem traci swoje właściwości.

Liczba pasków, które występują w aucie zależy od wersji wyposażenia. Jeden pasek przekazuje napęd z wału korbowego na pompę wody i alternator. W przypadku klimatyzacji i pompy wspomagania występuje jeden wspólny lub dwa oddzielne paski. Otwieramy maskę i przystępujemy do kontroli. Sprawdzamy czy nie ma widocznych pęknięć, przetarć na krawędziach paska i jego powierzchni.

Zobacz też: Jak uruchamiać silnik w czasie dużych upałów?

Prawidłowy naciąg sprawdza się mierząc ugięcie w połowie odległości pomiędzy kołami pasowymi. Za pomocą kciuka naciskamy mocno w miejscu zamierzonego pomiaru i mierzymy ugięcie za pomocą linijki. W przypadku, kiedy odległość między kołami wynosi od 17,9 do 28cm to pasek powinien się ugiąć o 6,25mm. Jeżeli odległość jest z przedziału od 30,5 do 40,6 cm, pasek powinien ugiąć się o 1.3cm.

Przechodzimy do regulacji paska naciągu. Stosowane są dwie metody w zależności od konfiguracji auta. Jeśli chodzi o pasek alternatora, tutaj regulacja jest taka sama w każdym modelu. Odbywa się poprzez śruby mocujące i regulacyjno – blokujące. W przypadku pozostałych pasków możliwa jest regulacja za pomocą nakrętki blokującej i śrub regulacyjnych oraz przy pompie wspomagania.

Zobacz też: Kompendium: jakie narzędzia i akcesoria są potrzebne do serwisowania auta?

W tym drugim przypadku należy poluzować śrubę regulacyjną, która zabezpiecza pompę i obrócić ją (od silnika w celu naciągnięcia i do silnika w celu poluzowania. Powtarzamy tą operację do momentu aż stwierdzimy, że naciąg jest odpowiedni. Na koniec dokręcamy śrubę. Przy wymianie pasków postępujemy podobnie. Luzujemy go i zsuwamy z koła. Należy pamiętać, że najlepiej wymieniać paski parami.

Po montażu sprawdzamy dokładnie poprawność zamontowania. Nie jest dopuszczalne, żeby ocierał o coś podczas pracy. Kiedy mamy pewność, że przeprowadziliśmy poprawnie montaż, przechodzimy do ustawienia odpowiedniego naciągu. Robimy to sposobem, który został zaprezentowany w tym artykule. Koszt pasków nie powinien przekroczyć 100zł. Wszystko zależy od tego, na jaką firmę się zdecydujemy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Chronos-Investment Sp. z o. o.

Usługi księgowe i doradztwo podatkowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »