| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Toyota Corolla E10: sprawdzanie poziomu płynów co 400 kilometrów

Toyota Corolla E10: sprawdzanie poziomu płynów co 400 kilometrów

Sprawdzanie poziomu płynów to podstawa w eksploatacji każdego auta. W poradniku tym dowiesz się jak samemu przeprowadzić taką kontrolę w Toyocie Corolli E10.

W momencie sprawdzania poziomu płynów eksploatacyjnych nasza Toyota Corolla E10 powinna stać na równej powierzchni. Zaczynamy od kontroli oleju silnikowego. Pomiar jest miarodajny, jeżeli zostanie wykonany przed uruchomieniem silnika lub minimum 15 minut po jego wyłączeniu. Jest to czas, w którym olej spływa z górnej części silnika. Wyjmujemy bagnet kontrolny, przecieramy go czystą szmatką i wsuwamy ponownie.

Prawidłowy poziom oleju powinien znajdować się pomiędzy znakami „L” i „F”. Zbyt niski stan może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Wysoki poziom oleju doprowadza do uszkodzenia uszczelniaczy wału korbowego silnika. Uzupełnianie przeprowadzamy przez korek wlewu. Jeżeli niski stan oleju utrzymuje się pomimo dolewki, może to oznaczać ewentualny wyciek, uszkodzenie uszczelniaczy, zużycie pierścieni tłokowych. Zawsze uzupełniamy tym samym olejem.

Zobacz też: Jak zapobiec zerwaniu się paska rozrządu?

Przechodzimy do kontroli płynu chłodniczego. Odpowiedni poziom znajduje się pomiędzy oznaczeniami „Full” i „Low”. Jeżeli silnik jest zimny stan płynu powinien się znajdować powyżej dolnego oznaczenia. Na rozgrzanym poziom cieczy może być powyżej znaku „Full”. Należy pamiętać, że ewentualne braki uzupełniamy tylko na zimnym silniku. Zbyt wysoka temperatura może przyczynić się do uszkodzenia silnika.

Podczas okręcania korka zbiorniczka wyrównawczego należy zachować szczególną ostrożność. Wykonując to zbyt szybko może dojść do poparzenia. Na końcu przechodzimy do sprawdzenia poziomu płynu hamulcowego i płynu w układzie sterowania sprzęgła. W obu przypadkach stan w zbiorniczkach powinien być pomiędzy znakami „MIN” i „MAX”. Jeżeli stwierdzimy konieczność dolewki, uzupełniamy różnicę tym samym płynem.

Zobacz też: Z czego składa się olej silnikowy?

W przypadku, gdy zbiornik jest pusty lub prawie pusty należy dokładnie przyjrzeć w celu zlokalizowania wycieku. Podczas uzupełniania płynu hamulcowego zalecamy szczególną ostrożność. Wszelkie wycieki na lakierowanych powierzchniach mogą doprowadzić do uszkodzenia powierzchni.

Taki przegląd zalecany jest, co 400 km. Jednak możemy ten okres wydłużyć dwukrotnie do ok. 800km. Regularne sprawdzanie płynów eksploatacyjnych zapewni nam długą i bezawaryjną pracę silnika w naszym aucie. Unikajmy mieszania płynów różnych typów i rodzajów, może to doprowadzić do uszkodzenia lub rozszczelnienia danego układu.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola oleju w skrzyni biegów

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krystyna Jolanta Ptasińska

Doradca podatkowy, prawnik. Prowadzi kancelarię podatkową.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »