| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Nissan Primera P10/P11: sprawdzenie układu zapłonowego

Nissan Primera P10/P11: sprawdzenie układu zapłonowego

Przeprowadzenie przeglądu układu zapłonowego w Nissanie Primera P10 i P11 należy wykonać, co 60 000 km. W poradniku tym pokażemy jak wykonać to we własnym zakresie.

Na samym początku warto wspomnieć o odpowiednim postępowaniu podczas kontroli układu zapłonowego w Nissanie Primera P10/P11. Elektroniczny układ zapłonowy wytwarza znacznie wyższe napięcie niż standardowe układy zapłonowe. Zaleca się zachowanie bardzo dużej ostrożności podczas pracy z włączonym zapłonem. Jest to szczególnie niebezpieczne dla osób z rozrusznikiem serca. Takie osoby nie powinny przebywać blisko elementów obwodów układu zapłonowego.

Zaczynamy od przewodów wysokiego napięcia (zapłonowych). Należy je sprawdzać przy każdej wymianie świec. Jeżeli będziemy mieli utrudniony dostęp musimy zdjąć pokrywę rozdzielacza. Zanim odepniemy przewody warto się upewnić, czy są odpowiednio ponumerowane. Podczas montażu istnieje ryzyko ich pomylenia. W Nissanie Primera P10/P11 demontujemy je ciągnąc za końcówkę mocującą. Nie chwytamy za przewody, istnieje ryzyko ich uszkodzenia.

Zobacz też: Czy można stosować lampy przeciwmgielne jako światła do jazdy dziennej?

Sprawdzamy czy w środku oprawki końcówki przewodu nie widać śladów korozji. Jak to rozpoznać? Jeżeli zobaczymy biały osad przypominający puder to oznacza konieczność wymiany. W przypadku, kiedy nie ma oznak korozji wciskamy przewód na swoje miejsce. Jeśli stwierdzimy, że nie jest dostatecznie mocno wciśnięty, zdejmujemy go i wyginamy delikatnie metalowe styki w jego końcówce.

Czyścimy przewody układu zapłonowego

Zobacz też: Nissan Primera P10/P11: wymiana filtru paliwa

Wycieramy dokładnie wszystkie przewody układu zapłonowego i sprawdzamy ich stan. Nie dopuszczalne są żadne, pęknięcia, przypalenia lub przetarcia. Odłączamy przewód od kopułki rozdzielacza i kontrolujemy końcówki w identyczny sposób jak te wciskane w świece zapłonowe. W przypadku uszkodzenia jednego z przewodów zaleca się wymienić cały komplet. Teraz przechodzimy do sprawdzenia kopułki rozdzielacza.

Luzujemy i wykręcamy śruby, które ją mocują. Wyjmujemy kopułkę i dokładnie ją czyścimy, następnie wyjmujemy uszczelkę. Sprawdzamy czy nie widać na niej żadnych pęknięć, przypaleń na stykach. Polecamy skontrolować węglową szczotkę w kopułce, musi się swobodnie przesuwać pod wpływem siły sprężyny. Podstawa to prawidłowy styk z palcem rozdzielacza.

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę przy kupnie nowego akumulatora?

Przyjęto zasadę, że wymienia się kopułkę i palec rozdzielacza wraz z nowymi przewodami. W takiej sytuacji należy odłączać przewody pojedynczo. Demontując wszystkie jest bardzo duże prawdopodobieństwo pomylenia odpowiedniej kolejności.

Cena nowych przewodów zapłonowych to około 100 złotych. Oczywiście jest to uzależnione od producenta, na którego się zdecydujemy. Jeżeli układ zapłonowy jest w bardzo dobrym stanie nie ma potrzeby wymieniany żadnego z elementów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Szkoła Jazdy Subaru

Kursy z doskonalenia techniki jazdy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »