| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mazda 323 IV: kontrola wtryskiwaczy

Mazda 323 IV: kontrola wtryskiwaczy

Jak ważny jest stan wtryskiwaczy nie trzeba nikomu tłumaczyć. W artykule tym pokażemy jak samemu skontrolować wtryskiwacze w Maździe 323. Cała operacja nie jest trudna i warto przeprowadzić ją samemu.

Przegląd kontrolny zaczniemy od wtryskiwaczy. Nie ma określonego przebiegu, przy którym należy przeprowadzić test. Jeżeli nic się nie dzieję można przyjąć kontrolę, co 100 000 km. Jak wiadomo nie jest to tani podzespół. Zakup nowego wtryskiwacza jest bardzo kosztowny, regeneracja wyniesie nas trochę taniej, jednak też nie są to niskie koszta. Chcąc mieć pewność czy nasz wtrysk kwalifikuje się do wymiany należy przeprowadzić kilka prób.

Zaczynamy od kontroli napięcia. Wyjmujemy wtyczkę z wtryskiwacza i podłączamy do wtyczki diodowy wskaźnik napięcia. Teraz uruchamiamy silnik i obserwujemy wskaźnik. Diody powinny migać, jeżeli nie widać żadnego efektu najprawdopodobniej jest brak napięcia lub uszkodzenie urządzenia sterującego. Kolejny krok to sprawdzenie rezystancji. W tym celu musimy wyjąć wtyczkę z wtryskiwacza i do obu styków podłączyć omomierz.

Zobacz też: Mazda 323 IV: wymiana oleju silnikowego

Gdy silnik jest zimny powinien wskazywać wartości z zakresu od 12 do 16 Ω. Jeżeli jest inaczej wtryskiwacz kwalifikuje się do wymiany. Następny punkt to przeprowadzenie kontroli szczelności. Musimy zdemontować rozdzielacz paliwa wraz z wtryskiwaczami, zostawiając podłączone przewody paliwowe. Wyjmujemy wszystkie wtyczki z wtryskiwaczy.

Same wtryskiwacze przywiązujemy do rury rozdzielacza za pomocą drutu. We wtyczce diagnostycznej znajdującej się pod maską przy gnieździe amortyzatora łączymy przewodem zaciski „F/PO” i „GND”. Nie zapominajmy o włączeniu zapłonu. Teraz nachylamy wtryskiwacze pod kątem ok. 60˚ i dokładnie obserwujemy, co się z nimi dzieje. Przyjęta jest zasada, że pojedynczy wtryskiwacz nie może tracić więcej jak jedną kroplę na minutę. Jeżeli jest inaczej musimy wymienić wtryskiwacz.

Ostatni test to kontrola strumienia wtryskiwanego paliwa. W tym celu musi być zdemontowany rozdzielacz paliwa wraz z wtryskiwaczami. Przewody paliwowe pozostawiamy podłączone. Zdejmujemy wtyczki tylko z tych wtryskiwaczy, które mają być sprawdzone. Podstawiamy naczynie pod aktualnie sprawdzany wtryskiwacz. Prosimy drugą osobę, żeby zakręciła rozrusznikiem.

Zobacz też: Mazda 323 IV: smarowanie części

Z wtryskiwacza powinno wydobywać się paliwo w kształcie stożka. W identyczny sposób postępujemy z pozostałymi, które mają być sprawdzone. Uszkodzone wtryskiwacze wymieniamy i składamy wszystko odwrotnej kolejności.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Wójtowicz

Ekspert Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »