| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mazda 323 IV: smarowanie części

Mazda 323 IV: smarowanie części

Prawidłowa praca elementów ruchomych zależy od dobrego smarowania. W poradniku tym pokażemy, które elementy regularnie sprawdzać i smarować.

Instrukcja obsługi Mazdy 323 nie przewiduje żadnych szczególnych prac związanych ze smarowaniem. W tym przypadku nie da się określić przebiegu, przy którym należy przeprowadzić taką konserwację. Wszystko trzeba kontrolować na bieżąco i samemu zdecydować, kiedy należy przesmarować dany element. Jest to bardzo łatwa i szybka czynność, która możemy wykonać samemu.

Zobacz też: Czy warto hydrofobizować szyby?

Jak się okazuję, regularne smarowanie może znacząco przedłużyć żywotność danej części. Panuje tutaj jedna zasada, z której warto korzystać. W przypadku przegubów i zawiasów polecamy stosować olej lub smar w sprayu np. WD40. Jeśli chodzi o powierzchnie, które do siebie przylegają podczas pracy, to najlepszy do nich będzie smar. Gwarantuje nam on znacznie lepszą przyczepność.

Zaczynamy od drzwi. Zawiasy smarujemy za pomocą oleju w sprayu. Należy uważać, żeby nie zabrudzić przy tym tapicerki drzwi, gdyż wypranie oleju bywa bardzo uciążliwe. Podobną metodę wykorzystujemy w przypadku drzwi, jak i klapy bagażnika. W drzwiach zapadki zamków smarujemy za pomocą pasty silikonowej lub WD40. Na koniec pozostają nam ograniczniki drzwi. W tym przypadku użyjemy smaru lub pasty silikonowej.

Przechodzimy do zamka w tylnej klapie. Najczęściej ulega on uszkodzeniu podczas okresu zimowego. Wszelkie zabrudzenia powodują z czasem jego uszkodzenie. Wówczas jesteśmy zmuszeni do wymiany zamka. Jednak są metody, żeby temu zapobiec. Przed rozpoczęciem okresu zimowego polecamy zaaplikować niewielką ilość odrdzewiacza. Świetnie zakonserwuje zamek i unikniemy problemów z otwieraniem.

Kolejny krok to smarowanie pokrywy silnika. Za pomocą cięgna otwieramy maskę. W miejscu, w którym wychodzi z pancerza nakładamy niedużą ilość smaru, a następnie pociągamy kilkakrotnie za cięgno w celu rozprowadzenia smaru. Zamek pokrywy silnika i jej zawiasy smarujemy za pomocą oleju w sprayu.

Zobacz też: Jak polerować karoserię auta?

Jeżeli mamy Mazdę 323F, czyli w wersji coupe, warto zadbać o przesmarowanie podnoszonych reflektorów. W tym celu podnosimy maskę i ściągamy panewki kuliste drążka uruchamiającego reflektory ze sworzni kulowych. W panewki aplikujemy smar i wciskamy drążek na swoje miejsce.

Na koniec przechodzimy do wnętrza pojazdu. Zaczynamy od mechanizmu sterowania gazem. Powinna pomóc nam inna osoba, która wciśnie gaz na wyłączonym silniku. Otwieramy wówczas maskę i czyścimy wszystkie elementy, które poruszają się podczas naciskania tego pedału. Do smarowania polecamy WD40.

Jeżeli mamy szyberdach, na początku musimy wytrzeć prowadnice, następnie smarujemy je pastą silikonową lub smarem w sprayu. Inne smarowidła mogą zabrudzić podsufitkę.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kawałko

Prawnik.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »