| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mazda 323 IV: smarowanie części

Mazda 323 IV: smarowanie części

Prawidłowa praca elementów ruchomych zależy od dobrego smarowania. W poradniku tym pokażemy, które elementy regularnie sprawdzać i smarować.

Instrukcja obsługi Mazdy 323 nie przewiduje żadnych szczególnych prac związanych ze smarowaniem. W tym przypadku nie da się określić przebiegu, przy którym należy przeprowadzić taką konserwację. Wszystko trzeba kontrolować na bieżąco i samemu zdecydować, kiedy należy przesmarować dany element. Jest to bardzo łatwa i szybka czynność, która możemy wykonać samemu.

Zobacz też: Czy warto hydrofobizować szyby?

Jak się okazuję, regularne smarowanie może znacząco przedłużyć żywotność danej części. Panuje tutaj jedna zasada, z której warto korzystać. W przypadku przegubów i zawiasów polecamy stosować olej lub smar w sprayu np. WD40. Jeśli chodzi o powierzchnie, które do siebie przylegają podczas pracy, to najlepszy do nich będzie smar. Gwarantuje nam on znacznie lepszą przyczepność.

Zaczynamy od drzwi. Zawiasy smarujemy za pomocą oleju w sprayu. Należy uważać, żeby nie zabrudzić przy tym tapicerki drzwi, gdyż wypranie oleju bywa bardzo uciążliwe. Podobną metodę wykorzystujemy w przypadku drzwi, jak i klapy bagażnika. W drzwiach zapadki zamków smarujemy za pomocą pasty silikonowej lub WD40. Na koniec pozostają nam ograniczniki drzwi. W tym przypadku użyjemy smaru lub pasty silikonowej.

Przechodzimy do zamka w tylnej klapie. Najczęściej ulega on uszkodzeniu podczas okresu zimowego. Wszelkie zabrudzenia powodują z czasem jego uszkodzenie. Wówczas jesteśmy zmuszeni do wymiany zamka. Jednak są metody, żeby temu zapobiec. Przed rozpoczęciem okresu zimowego polecamy zaaplikować niewielką ilość odrdzewiacza. Świetnie zakonserwuje zamek i unikniemy problemów z otwieraniem.

Kolejny krok to smarowanie pokrywy silnika. Za pomocą cięgna otwieramy maskę. W miejscu, w którym wychodzi z pancerza nakładamy niedużą ilość smaru, a następnie pociągamy kilkakrotnie za cięgno w celu rozprowadzenia smaru. Zamek pokrywy silnika i jej zawiasy smarujemy za pomocą oleju w sprayu.

Zobacz też: Jak polerować karoserię auta?

Jeżeli mamy Mazdę 323F, czyli w wersji coupe, warto zadbać o przesmarowanie podnoszonych reflektorów. W tym celu podnosimy maskę i ściągamy panewki kuliste drążka uruchamiającego reflektory ze sworzni kulowych. W panewki aplikujemy smar i wciskamy drążek na swoje miejsce.

Na koniec przechodzimy do wnętrza pojazdu. Zaczynamy od mechanizmu sterowania gazem. Powinna pomóc nam inna osoba, która wciśnie gaz na wyłączonym silniku. Otwieramy wówczas maskę i czyścimy wszystkie elementy, które poruszają się podczas naciskania tego pedału. Do smarowania polecamy WD40.

Jeżeli mamy szyberdach, na początku musimy wytrzeć prowadnice, następnie smarujemy je pastą silikonową lub smarem w sprayu. Inne smarowidła mogą zabrudzić podsufitkę.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Instrukcja obsługi Mazdy 323 nie przewiduje żadnych szczególnych prac związanych ze smarowaniem.
Instrukcja obsługi Mazdy 323 nie przewiduje żadnych szczególnych prac związanych ze smarowaniem.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »