| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Porady użytkowe > Co wymienić po zakupie używanego samochodu?

Co wymienić po zakupie używanego samochodu?

Zakup używanego samochodu, bez względu na zapewnienie poprzedniego właściciela odnośnie skrupulatnej wymiany materiałów eksploatacyjnych, zawsze powinien łączyć się z koniecznością wymiany niektórych elementów. Których?

Według danych GIPA, w zeszłym roku zaimportowano aż 749 tysięcy używanych samochodów osobowych. Początkujący kierowcy, którzy jeszcze zdobywają doświadczenie za kółkiem niechętnie kupują auta z salonu. Zakup używanego samochodu wiąże się jednak z pewnym ryzykiem. Feu Vert, firma specjalizująca się w naprawach samochodów, doradza na co zwrócić uwagę po kupnie używanego auta.

Zobacz też: Przegląd samochodu przed podróżą - co zabrać ze sobą w trasę?

Czym się kierować przy zakupie używanego samochodu?

Przede wszystkim, kierowcy nie powinni decydować się na samochód, którego kupno pochłonie cały budżet. Każdy samochód używany niezależnie od stanu, przebiegu czy rocznika, zaraz po zakupie wymagać będzie doinwestowania. W jakie elementy bezwzględnie powinniśmy zainwestować, by cieszyć się bezproblemową eksploatacją?

W zależności od marki i modelu ceny poszczególnych usług i podzespołów bardzo się różnią. Najbezpieczniej założyć, że na „pakiet startowy” potrzebujemy ok. 10% kwoty, jaką przeznaczyliśmy na zakup auta. Niezależnie od tego, czy decydujemy się na pojazd z silnikiem benzynowym czy wysokoprężnym, zaraz po zakupie wymienić powinniśmy rozrząd. Usługa ta pochłonie sporo pieniędzy, ale pozwoli nam uniknąć kosztownej awarii jednostki napędowej” – mówi Andrzej Świątkowski, Dyrektor Auto Centrum Feu Vert w Jankach.

Zobacz też: Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC

Wymiana pasków rozrządu

W większości współczesnych samochodów napęd rozrządu realizowany jest poprzez paski rozrządu. Natomiast niektóre konstrukcje oparte są o napęd łańcuchowy, co nie jest jeszcze równoznaczne z brakiem konieczności jego okresowej wymiany.  Przed wyborem konkretnego auta powinniśmy sprawdzić, jaki rodzaj rozrządu zastosowano w interesującym nas modelu. Jeśli w układzie rozrządu zastosowano pasek, zaraz po zakupie powinniśmy bezwzględnie go wymienić wraz z wszystkimi elementami współpanującymi – nie należy zapominać o pompie cieczy i rolkach prowadzących i napinającej. Lepiej nie sugerować się zapewnieniami sprzedawcy czy przebiegiem, który może wskazywać, że do wymiany pozostało jeszcze sporo czasu. Zerwanie paska rozrządu w większości przypadków kończy się zniszczeniem jednostki napędowej. Nagły brak synchronizacji między otwierającymi się zaworami a pracującym tłokiem sprawia, że ten ostatni uderza w zawory niszcząc je wraz z głowicą. Remont uszkodzonego w taki sposób silnika może w wielu przypadkach przekroczyć wartość auta. Pamiętajmy również, by zawsze decydować się na wymianę tzw. „kompletnego” rozrządu – wraz z hydraulicznymi napinaczami. Usterka napinacza również skończy się „przeskoczeniem” paska i zniszczeniem zaworów. Koszt wymiany rozrządu dla większości popularnych marek waha się w granicach od 300 do 1000 zł. W nowszych pojazdach, które wyposażone są w system zmiennych faz rozrządu, przy wymianie paska powinno wymienić się również tzw. wariator.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych Zdanowicz i Wspólnicy Sp.K.

Profesjonalista w zakresie szeroko rozumianego prawa gospodarczego i cywilnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »