REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Steruj domem poprzez smartfona

 Connected Life Magazine
Connected Life Magazine jest pierwszym w Polsce pismem skupiającym uwagę na zagadnieniach z zakresu rosnącego rynku Internetu Rzeczy i szeroko rozumianych usługach connected.
Steruj domem poprzez smartfona. Fot. Fotolia
Steruj domem poprzez smartfona. Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Systemy przeznaczone do domów inteligentnych stają się coraz popularniejsze. Dzięki nim z poziomu smartfona możemy sterować m.in. temperaturą we wnętrzach (w tym w garażu), a nawet zamknąć okna, czy bramę wjazdową.

Czy przed nami kolejna wojna standardów? Tym razem do rywalizacji przystąpiły firmy tworzące rozwiązania dla domów inteligentnych. I to nie byle jakie firmy: wielkie koncerny znane na całym świecie. Własne rozwiązania prezentują nie tylko giganci elektroniki tacy jak Apple, LG czy Samsung, ale także firmy znane z działalności w wielu branżach i sektorach przemysłu takie jak Bosch. Niemcy przedstawili nową wizję rozwiązań dla miłośników domów zaawansowanych technologicznie.

REKLAMA

Zobacz też: Jaką lampę warsztatową wybrać?

REKLAMA

Dom inteligentny wg Boscha to budynek wyposażony w kompleksowy system energetyczny. Firma zajęła się tym, czego przynajmniej na razie unikają giganci elektroniki: zapewnieniem odpowiedniej infrastruktury bez której trudno byłoby o energię, ciepło i właściwe chłodzenie. Całość reklamowana jest jako energetyczne rozwiązanie connected dla gospodarstw domowych.

Niemcy stworzyli kompleksowy system złożony z paneli solarnych, modułów grzewczych, pomp ciepła, smart termostatów, a także magazynu energii, by uzyskać jak najlepszą samowystarczalność domu. Intencją projektantów było uzyskanie nie tylko jak najniższego zużycia energii, ale  i przynajmniej częściowego uniezależnienia się od tradycyjnego dostawcy energii. Przy okazji nie zabrakło gadżetów, bez których trudno sobie wyobrazić smart home. Stąd domownicy mają dostęp do zdalnie sterowanego termostatu regulującego temperaturę nie tylko na podstawie bieżącej pogody, lecz również prognozy udostępnianej w trybie on-line. Sprzęt, podobnie jak słynny już termostat Nest, rozpoznaje kiedy mieszkanie lub dom opuścili wszyscy domownicy i na tej podstawie koryguje pracę systemu grzewczego i chłodzącego (przecież nie ma potrzeby utrzymywać takiej samej temperatury, gdy dom stoi pusty).

Zobacz też: Samochody zasilą mieszkania

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Z perspektywy użytkownika nowy system Boscha może być zarządzany za pośrednictwem aplikacji w smartfonie czy tablecie. W dowolnej chwili da się nie tylko skonfigurować działanie całego zestawu, ale także sprawdzić jego stan pracy. To oczywiście najmodniejszy gadżet, którym zwykle chwalą się producenci domowej automatyki. Najczęściej jednak pomijają jedno: dobrze skonfigurowany system nie wymaga żadnej ingerencji użytkownika. W przeciwnym wypadku świadczy o słabej pracy integratora.

Nie trudno o wrażenie, że Bosch z istniejących już rozwiązań stworzył gotowy ekosystem. Mając w portfolio rozwiązania z zakresu techniki grzewczej, klimatyzacji, termostatów i techniki solarnej łatwo przygotować gotowy zestaw. Osobną kwestią pozostaje zdolność do integracji z innymi systemami domowej automatyki, by uwolnić domowników od problemu używania kilku aplikacji do zarządzania całym wyposażeniem domu. Ale o tym zwykle wspomina się już dość rzadko.

Tekst: Tomasz Okurowski

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA