| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Porady użytkowe > Jakich używanych części nie wolno montować w samochodzie?

Jakich używanych części nie wolno montować w samochodzie?

Używane części z giełdy czy szrotu kuszą niską ceną. Niestety nie wszystkie nadają się do montażu w innym pojeździe. Jakich części z drugiej ręki nie można montować w aucie?

Zakup używanych części

Używane części samochodowe cieszą się w Polsce niesłabnącym zainteresowaniem. Mimo rozbudowanego rynku tzw. zamienników, czyli nieoryginalnych ale fabrycznie nowych  podzespołów, nadal nie brakuje amatorów części z „drugiej ręki”.

Jakich używanych części nie wolno montować?

Decydując się na części używane warto pamiętać, że nie wszystkie z nich można montować w aucie. Według rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 roku w sprawie wykazu przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, nie można powtórnie montować:

  • poduszek powietrznych (w tym także foteli  ze zintegrowanymi poduszkami);
  • elementów układu hamulcowego takich jak klocków, szczęk, przewodów hamulcowych;
  • pasów bezpieczeństwa (oraz foteli zintegrowanymi z pasami);
  • tłumików z układu wydechowego;
  • układów elektrycznych wchodzących w skład systemów bezpieczeństwa (ABS, ESP, TC) oraz immobiliserów i transponderów;
  • przegubów zawieszenia i układu kierowniczego
  • przewodów paliwowych;
  • elementów instalacji gazu;
  • części eksploatacyjnych tj. filtrów, ich wkładów, płynów eksploatacyjnych (np. hamulcowych, chłodniczych), piór wycieraczek,
  • katalizatorów i zaworów EGR

W przypadku większości powyższych części ich zakup jest niewskazany nie tylko z powodów prawnych, ale i ich stanu. Są to bowiem elementy, których jakość dość trudno ocenić, a które wpływają istotnie na poziom bezpieczeństwa. Poza tym, wiele z nich nie będzie prawidłowo współpracować częściami już zainstalowanymi w naszym aucie. Powierzchnie klocków hamulcowych mogą nie licować się właściwie z tarczami, a immobiliser będzie wymagał powtórnego kodowania. Nie ma też gwarancji że elementy systemów bezpieczeństwa będą działały prawidłowo w naszym samochodzie. Dlatego decyzja o zakupie powyższych części na giełdzie czy szrocie powinna zostać gruntowanie przemyślana.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Exact Software

Exact Software Poland Sp. z o.o. dostarcza dynamiczne oprogramowanie dla biznesu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »