| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Porady użytkowe > Kiedy kupować części nowe, kiedy regenerowane, a kiedy używane?

Kiedy kupować części nowe, kiedy regenerowane, a kiedy używane?

Posiadając auto trzeba liczyć się z kosztami. Od nas jednak zależy stan i jakoś podzespołów, które zamontujemy. Kiedy zdecydować się na nowe części, a kiedy można wybrać tańsze rozwiązania?

Kiedy stosować tylko części nowe?

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę czy dany element bezpośrednio wpływa na nasze bezpieczeństwo. Głównie dotyczy to podzespołów układu hamulcowego: klocków, tarcz, przewodów i pomp oraz układu kierowniczego – wahaczy, drążków oraz końcówek. Użycie tańszego odpowiednika wiąże się z dużym ryzykiem dla naszego życia i zdrowia.

Do stanu elementów mających wpływ na nasze bezpieczeństwo zaliczyć należy również układ zawieszenia. Mocno zużyte sprężyny zawieszenia mogą wyrządzić wiele szkód. Znajdują się one w bliskim otoczeniu koła, dlatego też ewentualne ich pęknięcie mogło by doprowadzić do uszkodzenia opony.

Dodatkowo według prawa musimy naprawić lub wymienić uszkodzone części układu wydechowego na nowe. Ma to na celu mniejszej emisji splin i dobro środowiska.

Jednak nie jesteśmy ograniczeni tylko do kupna nowych elementów. Na rynku dostępne są wysokiej klasy, tańsze zamienniki, które również charakteryzują się podobnymi parametrami. Dlatego też nie ma nic złego w wyborze tańszego oleju lub filtru.

Zobacz też: Czyszczenie silnika suchym lodem – koszty

Części regenerowane

Czasem jednak bywa tak, że wymiana na nowe niektórych podzespołów jest zwyczajnie nieopłacalna lub w skrajnych przypadkach niemożliwa. W takiej sytuacje niezwykle pomocne są części regenerowane. Takie rozwiązanie sprawdza się w przypadku drogich turbosprężarek. Za połowę ceny, po regeneracji, otrzymać można w pełni sprawny produkt, w którym wszystkie części zostały wymienione na nowe. Dotyczy to również przekładni kierowniczych.
Częstym problemem elementów regenerowanych jest brak zamienników. Przykładem tego są zaciski hamulcowe w niektórych pojazdach. W takiej sytuacji należy wybrać podzespoły odnowione przez wyspecjalizowane serwisy.

Stosowanie części używanych ma swoje zalety i wady. Klasyczny problem elementów wcześniej eksploatowanych to brak gwarancji. Zawsze istnieje ryzyko, że dana, naprawiona usterka może w każdej chwili powrócić. Niejednokrotnie zdarza się, że części używane pochodzą z pojazdów, które uległy wypadkowi. Zatem nie znamy ich dokładnego stopnia uszkodzenia.  Jeżeli już z różnych względów zdecydujemy się na używane elementy, pamiętajmy, żeby dotyczyły one wyłącznie części niemających wpływu na nasze bezpieczeństwo. Do tej grupy należą na przykład podnośniki okien, elementy drzwi lub tapicerki czy nawet boczne szyby.

Zobacz też: Nowoczesne warsztaty mechaniczne - jak wybrać najlepszy?

Źródło: materiały prasowe Martom

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kornelia Ksieniewicz

Ekspert z dziedziny postępowania egzekucyjnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »