| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Porady użytkowe > Volkswagen Golf VII: Jak działa system Dynamic Light Assist?

Volkswagen Golf VII: Jak działa system Dynamic Light Assist?

Najnowszy Volkswagen Golf może być doposażony w wiele elementów podnoszących komfort i bezpieczeństwo podróżowania, które dotąd były dostępne dla większych, droższych i bardziej prestiżowych segmentów aut. Jednym z najciekawszych gadżetów, które zadebiutowały w Golfie VII generacji jest system Dynamic Light Assist. Na czym polega jego działanie?

Nowością w segmencie aut kompaktowych jest dostępny dla Volkswagena Golfa system Dynamic Light Assist. Który za pośrednictwem kamery zamontowanej w przedniej szybie analizuje ruch pojazdów przed Golfem. Przy prędkości powyżej 60 km/h w zależności od sytuacji ocenionej na podstawie danych z kamery, włączają się światła drogowe. Moduły reflektorów bi-ksenonowych z dynamicznym doświetlaniem zakrętów zostają przesłonięte tylko w tych obszarach, w których mogłyby powodować oślepianie innych uczestników ruchu. Pod względem technicznym funkcja ta jest realizowana przez obrotową przesłonę między reflektorem a palnikiem ksenonowym oraz soczewkę. W połączeniu z bocznym odchyleniem modułu oraz indywidualnym sterowaniem lewym i prawym reflektorem geometria przesłony pozwala na zasłonięcie źródła światła i ograniczenie oślepiania kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.

Zobacz też: Jak serwisować układ oświetlenia pojazdu?

W praktyce to wygląda tak, że kierowca jadąc nieoświetloną drogą poza obszarem zabudowanym może mieć cały czas włączone światła drogowe. Pojazdy jadące z przeciwka lub przed Golfem nie zostaną oświetlone, a co za tym idzie nie zajdzie ryzyko oślepienia kierowców tych pojazdów. Z punktu widzenia kierowcy, reflektory Golfa oświetlą drogę i pobocze przed nim najskuteczniej jak się da, a auto jadące z przeciwka będzie przysłonięte ciemną plamą.

Ile kosztuje Dynamic Light Assist dla Volkswagena Golfa?

System DLA nie jest dostępny dla wersji wyposażeniowej Trendline (podstawowy Golf Trendline kosztuje niespełna 60 tysięcy złotych), ani dla wersji Comfortline (Golf Comfortline od 67 590 zł). W przypadku wersji wyposażeniowej Highline, której cena zaczyna się od 74 590 złotych, aby kupić system DLA za 2 910 złotych musimy zamówić biksenonowe reflektory i system Lane Assist za 2 470 zł i czujnik deszczu za 490 zł.

Więc aby mieć Volkswagena Golfa z systemem Dynamic Light Assist musimy wydać w salonie dilerskim 80 460 złotych.

Zobacz też: Lina do wyciągarki. Stalowa, czy syntetyczna?

Gadżet dla tańszych wersji Light Assist

Dla modeli z reflektorami bez funkcji dynamicznego doświetlania zakrętów dostępna jest podstawowa wersja automatycznego załączania świateł drogowych – Light Assist. Kamera tego systemu, wbudowana w stopkę lusterka wewnętrznego, obserwuje ruch pojazdów przed Golfem i odpowiednio włącza lub wyłącza światła drogowe (przy prędkości powyżej 60 km/h). 

Zobacz też: Szyby samochodowe: kiedy naprawić, a kiedy wymienić?

Dla wersji Trendline LA kosztuje 640 zł, ale trzeba dokupić komputer pokładowy "Plus" za 180 zł i pakiet "Czujnik Deszczu" za 490 zł (w sumie 1 310 zł).

Dla wersji Comfortline LA kosztuje również 640 zł i trzeba do niego dokupić jedynie "Czujnik Deszczu" za 490 zł (w sumie 1130 zł)

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist

Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist

Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Sokołowska – Strug

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »