REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zdbaj o auto stojące zimą w garażu. Nowość na rynku: Ciepła brama garażowa

Brama garażowa
Brama garażowa
Producent: Normstahl Entrematic

REKLAMA

REKLAMA

Nawet auta stojące zimą w garażu mogą mieć problem z porannym rozruchem i zaszronionymi siłami. Dobrym rozwiązaniem na tego rodzaju problemy może być garaż, ale pod warunkiem, że jest on dobrze izolowany i w pomieszczeniu utrzymuje się stała, dodatnia temperatura. Aby dobrze zabezpieczyć termicznie garaż, warto zainwestować w dobrą bramę garażową.

Rafał Łagódka, ekspert z firmy Normstahl Entrematic, wskazuje, na co zwrócić uwagę przy wyborze bramy, by spełniała ona swoje funkcje.

REKLAMA

Solidna konstrukcja

Garaż jest pomieszczeniem, w którym największą utratę ciepła zazwyczaj powoduje otwór wjazdowy. Wybierając konkretny model bramy warto zatem zastanowić się nad rozwiązaniem gwarantującym doskonałą szczelność i izolacyjność. „Należy zwracać uwagę na budowę skrzydła bramy – warto wybierać te modele, które są ocieplone. Firma Normstahl Entrematic produkuje bramy z blachy stalowej, która jest pokryta podwójną warstwą lakieru piecowanego. Panel bramy zbudowany jest z dwóch płatów blachy, pomiędzy którymi umieszczono piankę poliuretanową, stanowiącą warstwę izolacyjną o grubości aż 42 mm. Współczynnik przenikania ciepła dla takiej konstrukcji wynosi ok. 1 W/m²K dla bramy o powierzchni 10m². Tak gruba warstwa izolacji termicznej solidnie chroni przed zimnem i upałem, a co za tym idzie utrzymuje stałą temperaturę wewnątrz pomieszczenia i oszczędza energię potrzebną do ogrzania garażu” – wyjaśnia Rafał Łagódka z firmy Normstahl Entermatic. Drugim niezwykle ważnym elementem chroniącym garaż przed utratą ciepła jest profil termiczny, który jest zamontowany pomiędzy murem a prowadnicami. „To dodatkowe uszczelnienie gwarantuje perfekcyjną ochronę przed uciekaniem ciepła z garażu, a także przedostawaniem się do jego wnętrza kurzu. Warto podkreślić, że element ten separuje całą powierzchnię prowadnicy od węgarka i zapewnia tym samym dodatkową ochronę przed korozją. Warto zaznaczyć, że jest to miejsce szczególnie narażone na skraplanie się wody i kumulowanie wilgoci, dlatego też taka izolacja jest szczególnie istotna” – dodaje ekspert Normstahl Entrematic. Uzupełnieniem rozwiązań poprawiających izolacyjność bramy jest przegroda zastosowana w segmentach. „Stosujemy to rozwiązanie konstrukcyjne w segmentach bram. Jest to dodatkowe zabezpieczenie, w postaci mostka termicznego,  które zabezpiecza przed przenoszeniem temperatury zewnętrznej na wewnętrzną część panela i eliminuje efekt przemarzania” – mówi Rafał Łagódka.

Zobacz też: Jak zarobić na starym aucie?

Idealne dopasowanie bramy do garażu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto podkreślić, że nie istnieje jedna, uniwersalna brama do różnych typów garaży. Dlatego też, przed decyzją o wyborze konkretnego modelu, należy skonsultować się z doradcą, który pomoże dopasować typ bramy do konstrukcji garażu oraz wejścia. „Błędy podczas zakupu i montażu bramy należą do najczęstszych przyczyn braku dobrej izolacyjności garażu. Wybór idealnej bramy do naszego garażu trzeba rozpocząć od oceny miejsca w nadprożu i po bokach, a także przestrzeni w garażu, którą warto idealnie wykorzystać. Co więcej, wybór pomiędzy bramą boczną a górną powinien być uwarunkowany ilością miejsca w garażu tak, aby nie dokonywać przebudowy otworu. Warto również pamiętać, że szczelność całej konstrukcji zagwarantuje nam prawidłowy pomiar wejścia. Można skorzystać w tym przypadku z usług fachowców współpracujących z Normstahl Entrematic, którzy idealnie obliczą wymiary bramy. Tego rodzaju działania pozwolą nam uniknąć niepotrzebnych, dodatkowych i często kosztownych prac podczas montażu bramy” – wyjaśnia Rafał Łagódka z Normstahl Entrematic.

Zobacz też: Jak korzystać z nowych warszawskich parkometrów?

Spadek temperatury powoduje, że również w garażu panuje mało przyjemny klimat. By zapobiegać utratom ciepła warto stosować rozwiązania gwarantujące szczelność konstrukcji i wysoką izolacyjność pomieszczeń. Firma Normstahl Entrematic oferuje izolowane bramy garażowe zaopatrzone w dodatkowe uszczelki, które stoją na straży cennej energii cieplnej. Dlatego też przy wyborze bramy warto również zwracać uwagę na szczegóły, które nie tylko zimą zagwarantują doskonałe uszczelnienie garażu.

Producent: Normstahl Entrematic

www.normstahl.com

Brama garażowa
Producent: Normstahl Entrematic
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA