REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zdbaj o auto stojące zimą w garażu. Nowość na rynku: Ciepła brama garażowa

Brama garażowa
Brama garażowa
Producent: Normstahl Entrematic

REKLAMA

REKLAMA

Nawet auta stojące zimą w garażu mogą mieć problem z porannym rozruchem i zaszronionymi siłami. Dobrym rozwiązaniem na tego rodzaju problemy może być garaż, ale pod warunkiem, że jest on dobrze izolowany i w pomieszczeniu utrzymuje się stała, dodatnia temperatura. Aby dobrze zabezpieczyć termicznie garaż, warto zainwestować w dobrą bramę garażową.

Rafał Łagódka, ekspert z firmy Normstahl Entrematic, wskazuje, na co zwrócić uwagę przy wyborze bramy, by spełniała ona swoje funkcje.

REKLAMA

Solidna konstrukcja

Garaż jest pomieszczeniem, w którym największą utratę ciepła zazwyczaj powoduje otwór wjazdowy. Wybierając konkretny model bramy warto zatem zastanowić się nad rozwiązaniem gwarantującym doskonałą szczelność i izolacyjność. „Należy zwracać uwagę na budowę skrzydła bramy – warto wybierać te modele, które są ocieplone. Firma Normstahl Entrematic produkuje bramy z blachy stalowej, która jest pokryta podwójną warstwą lakieru piecowanego. Panel bramy zbudowany jest z dwóch płatów blachy, pomiędzy którymi umieszczono piankę poliuretanową, stanowiącą warstwę izolacyjną o grubości aż 42 mm. Współczynnik przenikania ciepła dla takiej konstrukcji wynosi ok. 1 W/m²K dla bramy o powierzchni 10m². Tak gruba warstwa izolacji termicznej solidnie chroni przed zimnem i upałem, a co za tym idzie utrzymuje stałą temperaturę wewnątrz pomieszczenia i oszczędza energię potrzebną do ogrzania garażu” – wyjaśnia Rafał Łagódka z firmy Normstahl Entermatic. Drugim niezwykle ważnym elementem chroniącym garaż przed utratą ciepła jest profil termiczny, który jest zamontowany pomiędzy murem a prowadnicami. „To dodatkowe uszczelnienie gwarantuje perfekcyjną ochronę przed uciekaniem ciepła z garażu, a także przedostawaniem się do jego wnętrza kurzu. Warto podkreślić, że element ten separuje całą powierzchnię prowadnicy od węgarka i zapewnia tym samym dodatkową ochronę przed korozją. Warto zaznaczyć, że jest to miejsce szczególnie narażone na skraplanie się wody i kumulowanie wilgoci, dlatego też taka izolacja jest szczególnie istotna” – dodaje ekspert Normstahl Entrematic. Uzupełnieniem rozwiązań poprawiających izolacyjność bramy jest przegroda zastosowana w segmentach. „Stosujemy to rozwiązanie konstrukcyjne w segmentach bram. Jest to dodatkowe zabezpieczenie, w postaci mostka termicznego,  które zabezpiecza przed przenoszeniem temperatury zewnętrznej na wewnętrzną część panela i eliminuje efekt przemarzania” – mówi Rafał Łagódka.

Zobacz też: Jak zarobić na starym aucie?

Idealne dopasowanie bramy do garażu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto podkreślić, że nie istnieje jedna, uniwersalna brama do różnych typów garaży. Dlatego też, przed decyzją o wyborze konkretnego modelu, należy skonsultować się z doradcą, który pomoże dopasować typ bramy do konstrukcji garażu oraz wejścia. „Błędy podczas zakupu i montażu bramy należą do najczęstszych przyczyn braku dobrej izolacyjności garażu. Wybór idealnej bramy do naszego garażu trzeba rozpocząć od oceny miejsca w nadprożu i po bokach, a także przestrzeni w garażu, którą warto idealnie wykorzystać. Co więcej, wybór pomiędzy bramą boczną a górną powinien być uwarunkowany ilością miejsca w garażu tak, aby nie dokonywać przebudowy otworu. Warto również pamiętać, że szczelność całej konstrukcji zagwarantuje nam prawidłowy pomiar wejścia. Można skorzystać w tym przypadku z usług fachowców współpracujących z Normstahl Entrematic, którzy idealnie obliczą wymiary bramy. Tego rodzaju działania pozwolą nam uniknąć niepotrzebnych, dodatkowych i często kosztownych prac podczas montażu bramy” – wyjaśnia Rafał Łagódka z Normstahl Entrematic.

Zobacz też: Jak korzystać z nowych warszawskich parkometrów?

Spadek temperatury powoduje, że również w garażu panuje mało przyjemny klimat. By zapobiegać utratom ciepła warto stosować rozwiązania gwarantujące szczelność konstrukcji i wysoką izolacyjność pomieszczeń. Firma Normstahl Entrematic oferuje izolowane bramy garażowe zaopatrzone w dodatkowe uszczelki, które stoją na straży cennej energii cieplnej. Dlatego też przy wyborze bramy warto również zwracać uwagę na szczegóły, które nie tylko zimą zagwarantują doskonałe uszczelnienie garażu.

Producent: Normstahl Entrematic

www.normstahl.com

Brama garażowa
Producent: Normstahl Entrematic
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA