| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Porady użytkowe > Przekładka, czyli jak dostosować auto z Anglii do polskich warunków drogowych

Przekładka, czyli jak dostosować auto z Anglii do polskich warunków drogowych

Kupno auta z kierownicą po prawej stronie często wydaje się być dobrym interesem. Sprzedający przekonują nas, że przeróbka auta nie wymaga dużych nakładów finansowych, usługa będzie łatwa do wykonania, a całość jest opłacalna. Nie dajmy się jednak ponieść emocjom. Zanim zdecydujemy się na kupno auta, w któro z założenia musimy zainwestować spore pieniądze, zastanówmy się dwa razy.

Po pierwsze dowiedzmy się u fachowca, ile taka usługa kosztuje. Mechanik powinien wziąć pod uwagę przede wszystkim silnik, od którego często zależą koszty całej operacji. Pamiętajmy by wybrać warsztat, do którego mamy zaufanie, a nie tylko sugerować się ceną czy czasem obsługi.Po drugie należy najpierw szacować koszty, a później decydować się na kupno, nigdy odwrotnie.

Po sprawdzeniu opłacalności, możemy kupić auto, odstawić (na kilka dni, a czasem i na kilka miesięcy) do warsztatu i czekać. Po trzecie, kiedy zdecydujemy się na usługę, pamiętajmy o spisaniu umowy. Pozwoli nam to uniknąć oszustwa.

W przygotowanie auta do przekładki wchodzi kilka czasochłonnych prac.

Przebudowa ściany grodziowej. Ścianą grodziową nazywamy element oddzielający kabinę od komory silnika. Ilość pracy i kosztów zależy od tego, czy jest to ściana wklejana, wspawana, przykręcana na śruby, czy też uniwersalna.

Wymianie podlegają także boczki drzwi.  Trzeba to zrobić, ze względu na to, że tam zazwyczaj znajduje się główny siłownik centralnego zamka, przyciski do sterowania drzwiami czy regulowania lusterek.

Następnym elementem jest deska rozdzielcza.

Wymiana obejmuje kierownicę wraz zegarami, tunel środkowy i dźwignię hamulca ręcznego. Dwóch ostatnich elementów, z punktu widzenia polskiego prawa, nie trzeba przerabiać - jest to kwestia gustu lub przyzwyczajenia.

 Przebudowa obejmuję również przełożenie pedałów,  wymianę wycieraczek (najczęściej wraz z całym mechanizmem) oraz wkłady lusterek.

Ważnym elementem podlegającym wymianie są również światła, które przez brak dostosowania do ruchu lewostronnego, nie będą dobrze doświetlać zakrętów.

 Do przełożenia kwalifikują się również: serwomechanizm, pompa hamulcowa, a nawet skrzynka bezpieczników z komputerem  i wiązkami elektrycznymi.

Zobacz też: Jak dbać o auto, którym nie jeździmy na co dzień?

Aby przybliżyć koszty ‘przekładki’, podajemy orientacyjne koszty usługi, w kilku modelach, z różnych segmentów i półek cenowych (koszt robocizny + części)

Renault Laguna II – 6000 zł

VW Passat B5 FL – 7000 zł

Opel Vectra C – 11000 zł

Ford Mondeo Mk3 przed face liftingiem – 7500 zł

Ford Mondeo Mk3 po face liftingu – 8500 zł

BMW 3 E46 – 6500 zł

Rover  75 – 8000 zł

 Audi A6 C5 – 6500 zł

Saab 9-3 II – 10 000 zł

Volvo S60 – 8000 zł

Citroen C3 – 6000 zł

Honda Accord gen. 6 – 9000 zł

Zobacz też: Obniż zużycie paliwa w samochodzie

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Beata Świętochowska-Lewczuk

Młodszy Specjalista ds. Personalnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »