| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Porady użytkowe > Nowe auto: gdzie je naprawiać i jak nie stracić gwarancji?

Nowe auto: gdzie je naprawiać i jak nie stracić gwarancji?

Gwarancja mechaniczna i perforacyjna nowo kupionego auta nigdy nie jest bezwarunkowa. Książka gwarancyjna nakłada na właściciela wiele obowiązków, których wypełnienie jest warunkiem usunięcia ewentualnych awarii w ramach gwarancji. O czym trzeba pamiętać jeżdżąc autem na gwarancji, żeby jej nie utracić?

Gwarancja na nadwozie:

Gwarancja obejmuje zarówno powłokę lakierniczą, jak i zabezpieczenie antykorozyjne – nie jest to jednoznaczne, ponieważ uszkodzenie mechaniczne lakieru nie musi oznaczać naruszenia galwanicznej ochrony nadwozia.

Zobacz również: Kiedy pióra wycieraczek nadają się do wymiany?

Przeprowadzane na własną rękę naprawy blacharskie, używanie zamienników i części używanych w przypadku auta z gwarancja perforacyjną to zły pomysł. Jeśli naprawa nie zostanie odnotowana przez serwis i przeprowadzona według określonej procedury możemy stracić gwarancję.

W przypadku nadwozia trzeba pamiętać o jeszcze jednym. W książce serwisowej auta jest odrębne miejsce na wstemplowanie przeglądów powłoki antykorozyjnej. Przeprowadza się je najczęściej co rok w serwisie. To ważne, żeby nie zaniedbać wpisów i ewentualnych zaleceń napraw lakierniczych. Dopełnienie tych formalności jest warunkiem uznania gwarancji, a ta w przypadku nadwozia trwa często nawet 12 lat.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka Adwokat dr Sebastian Koczur

ekspert z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i prawa gospodarczego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »