REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odzyskać zatrzaśnięte kluczyki?

Jakubowski Ryszard
Gdy zatrzaśniemy kluczyki w nowoczesnym aucie, fachowcy otworzą je za ok. 100 zł.
Gdy zatrzaśniemy kluczyki w nowoczesnym aucie, fachowcy otworzą je za ok. 100 zł.

REKLAMA

REKLAMA

Jak dostać się do auta, gdy zatrzasnęliśmy w nim kluczyki? Czy zawsze trzeba wybijać szybę?

Jeśli zatrzaśniemy kluczyki w aucie i posiadamy zapasowy komplet, problem wydaje się być trywialny. Wystarczy taksówką podjechać do domu, odszukać je i powrócić do samochodu. Niektórzy stosują też ciekawą metodę zabezpieczenia przed taką sytuacją. Umieszczają kluczyki zapasowe pod podwoziem samochodu za pomocą specjalnych, magnetycznych skrzynek. Magnes umieszczony w takim pudełku jest bardzo silny, więc kluczyków nie zgubimy, a immobiliser również nie ucierpi. Należy jednak wziąć pod uwagę, że podwozie jest pierwszym miejscem, gdzie zapasowych kluczyków będzie szukał złodziej.

REKLAMA

Zobacz też: Jak sprawdzić, czy auto jest dla nas odpowiednie?

Gdy nie mamy dostępu do kluczyków zapasowych

REKLAMA

Wtedy zaczyna się prawdziwy problem. Możemy próbować poradzić sobie sami. Będzie to jednak wymagało trochę cierpliwości, odrobiny wprawy i cienkiego, sztywnego narzędzia w kształcie linijki, czyli swego rodzaju szpachelki, w ostateczności scyzoryka. Będziemy potrzebowali także dość mocnego drutu. Szpachelkę wciskamy pomiędzy uszczelkę drzwi a szybę tak, aby móc delikatnie zmusić ją do uchylenia małej szparki. Nie należy zbyt mocno siłować się ze szkłem – możemy je porysować lub zniszczyć uszczelkę. Szyba powinna pozwolić uchylić się na pół centymetra, o ile nie mamy elektrycznie podnoszonych. Gdy uda nam się uchylić szybę, jesteśmy w domu.

Drut powinniśmy zagiąć tak, aby móc zaczepić go na dźwigni zamka, czyli zrobić na jego końcu pętelkę. Wsuwamy go w szparę w oknie i usiłujemy zaczepić tak, aby móc pociągnąć za zamek. Jeśli nie ma on opływowych kształtów, powinno się udać. Jeśli ma, będziemy potrzebowali więcej cierpliwości i precyzji, aby sięgnąć drutem do klamki i za nią pociągnąć (o ile nasz samochód można w ten sposób otworzyć od środka). Możemy też próbować odkręcić w ten sposób szybę.

Zobacz też: Wymiana zbitego lusterka

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli naszego samochodu nie można otworzyć w powyższy sposób, możemy spróbować zdjąć dolną listwę z uszczelką pomiędzy szybą a drzwiami. Zrobimy to z pomocą scyzoryka ale uważajmy, aby nie uszkodzić zatrzasków. Odsłoni nam się dość szeroka szpara pomiędzy szybą a blachą drzwi. Potrzebny będzie nam drut i dobre oko, aby zlokalizować dźwigienkę zamka. Jeśli już ją znajdziemy, za pomocą drutu będziemy mogli pociągnąć albo nacisnąć w zależności od tego, w jaki sposób otwiera się nasz zamek i voila, drzwi otwarte. Niektórzy tak często zatrzaskują kluczyki w samochodzie, że umieją sobie radzić nawet wycieraczką przedniej szyby. Troszkę może nam popsuć humor świadomość, jak łatwo jest dostać się do naszego samochodu.

Zobacz też: Czy można zatankować więcej niż wynosi pojemność baku?

Jeśli nam się nie uda

W nowoczesnych samochodach zazwyczaj zamek drzwi jest ukryty. Warto zatem już wcześniej przygotować się na taką ewentualność, jeśli producent samochodu nie przewidział naszego roztargnienia i pozwolił na zatrzaśnięcie kluczy w środku. Polecamy wyszukać w Internecie całodobowy numer telefonu do firmy, która zajmuje się awaryjnym otwieraniem samochodów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA