| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Paliwa > Paliwa na duże mrozy

Paliwa na duże mrozy

Zimą, na stacjach paliw jest dostępne paliwo zimowe o obniżonych temperaturach mętnienia i blokowania filtra. Dotyczy to zarówno oleju napędowego, jak i benzyny. Jednak paliwa zimowe mogą przegrać walkę z naprawdę srogim mrozem. Okazuje się, że w Polsce dostępne jest również paliwo "arktyczne".

Problem związany z reakcją paliwa na silne mrozy nie dotyczy jedynie kierowców używających samochody z silnikami wysokoprężnymi.

W sieci stacji paliw możemy kupić benzynę przystosowaną do eksploatacji w zimowych warunkach. Na stacjach Statoil dostępna jest Suprema 98, której zmodyfikowana formuła powoduje zwiększoną prężność par oraz wyższy indeks lotności tych paliw. Parametry te wpływają na łatwość rozruchu i prawidłową eksploatację silnika w ujemnych temperaturach. Benzyna jest ponadto wzbogacona dodatkiem uszlachetniającym, który (według zapewnień producenta) sprawia, że silnik jest chroniony przed osadami, co przyczynia się do wydłużenia jego żywotności oraz zwiększenia osiągów.

Zobacz też: Wysokooktanowe paliwo - czy poprawia osiągi samochodu?

Także właściciele samochodów napędzanych silnikami przystosowanymi do zasilania LPG zimą tankują mieszankę gazów zmodyfikowaną pod kątem eksploatacji w niskich temperaturach. Supragaz został zmodyfikowany w taki sposób, by zwiększyć ilość lotnego propanu. Zapewnia to bardziej równomierną i wydajniejszą pracę silnika.

Zimowa aura jest najbardziej kłopotliwa dla kierowców korzystających z samochodów napędzanych silnikami Diesla. Pod wpływem niskich temperatur z oleju napędowego wytrącają się kryształki parafin, które łączą się w większe cząstki zapychając układ paliwowy. 

Standardowy zimowy olej napędowy stosowany na stacjach Statoil ma niższa zawartość biokomponentów (ok. 7%), które są przyczyną powstawania osadów w układzie wtryskowym. Co więcej temperatura zablokowania zimnego filtra (CFPP, ułatwia rozruch podczas mrozów) jest obniżona do - 20 stopni Celcjusza.

Zobacz też: RON, MON i DON - liczba oktanowa paliwa

Jednak w naszej strefie klimatycznej, mrozy potrafią być siarczyste. Na takie okazje Statoil przygotował paliwo Arktyczny DieselGold, który nie zawiera biokomponentów, ma obniżoną (od - 42 do - 32 stopni Celcjusza w zależności od regionu, w którym jest sprzedawany) temperaturę blokowania zimnego filtra oraz gwarantowaną temperaturę mętnienia na poziomie - 22 stopnie Celcjusza.

Źródło: Materiały prasowe Statoil.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

KPRF Law Office

Nowy wymiar obsługi prawnej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »