REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy po przebiciu opony warto korzystać z pianki naprawczej?

felgi opony koło koła opona Fot. Fotolia
felgi opony koło koła opona Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Koło zapasowe powoli odchodzi do lamusa. Tak przynajmniej uznało część koncernów samochodowych i wyposaża swoje auta w tzw. zestawy naprawcze opony. Czy jest to dobre rozwiązanie?

Naprawa opony za pomocą pianki

Dawniej czymś nie do pomyślenia była jazda autem bez koła zapasowego. Przebicie opony w czasach, kiedy o czymś takim jak assistance czy telefon komórkowy, można było tylko pomarzyć skutkowało często unieruchomieniem pojazdu na wiele godzin.

REKLAMA

REKLAMA

Dziś kierowca ma wiele sposób na poradzenie sobie z przebita oponą, jednak nadal najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie zapasowego koła. Dlaczego uważam, że zestaw naprawczy nie rozwiązuje problemu przebitej opony? Bowiem on ten problem tylko maskuje i co gorsza wydłuża właściwą drogę jego wyeliminowania.

Pianka naprawcza, która jest wprowadzana przez kompresor do wnętrza koła ma na celu uszczelnić oponę w miejscu jej uszkodzenia. Warto pamiętać o tym, aby przed jej użyciem, usunąć zalegający w bieżniku gwóźdź czy inne ciało stałe będące przyczyną usterki. Wadą pianki jest jednak fakt, że nie nadaje się ona do „łatania” uszkodzeń powstałych na boku opony. W takim przypadku zestaw naprawczy jest bezużyteczny. Naprawa za pomocą pianki takiej opony zagraża bezpieczeństwu jazdy!

Zobacz też: Etykiety na oponach - jak czytać?

Oprócz tego, że pianka naprawcza nadaje się jedynie do niwelowania uszkodzeń powstałych na czole opony

Dalszy ciąg materiału pod wideo
felga ciśnienie opona powietrza Fot. Fotolia

felga ciśnienie opona powietrza Fot. Fotolia

a bieżniku) to na dodatek naprawa ta ma charakter krótkotrwały. Nie można używać takiej opony na co dzień. Pianka służy jedynie temu, aby pojazd mógł zachować mobilność i dojechać do warsztatu wulkanizacyjnego. Gdy dojedziemy do warsztatu może okazać się jednak, że naprawa nie zostanie wykonana. Dlaczego?

Warsztaty wulkanizacyjne mogą odmówić naprawy opony łatanej pianką?

REKLAMA

Niektóre warsztaty nie podejmują się napraw opon łatanych pianką z uwagi na czasochłonność tego zadania. Oponę trzeba dokładnie umyć i wyczyścić co zajmuje sporo czasu. Co więcej pianka ta w połączeniu z chemią jest szkodliwa dla zdrowia.

Poza tym pianka powoduje też problem z odnalezieniem miejsca w którym opona została przebita. W rezultacie zdarzały się już przypadki, że po wyjeździe od wulkanizatora opona ulegała rozerwaniu uszkodzeniu po przejechaniu większego dystansu. I właśnie dlatego wulkanizatorzy nie podejmują się zazwyczaj naprawy opon naprawianych łatką w sprayu. A jeśli się podejmują to często pobierają za to dodatkową opłatę (jej wysokość wg uznania).

CO zatem robić gdy dojdzie do uszkodzenia? Albo mieć w zapasie koło z oponą, albo po prostu dopompować oponę zwykłą pompką i udać się powoli do wulkanizatora, co jakiś czas dopompowując oponę. Jeśli spadek ciśnienia jest duży wtedy nie mamy już wyjścia i musimy zdać się na zestaw naprawczy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA