| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Opony i felgi > Czy opony bieżnikowane są niskiej jakości?

Czy opony bieżnikowane są niskiej jakości?

Bieżnikowanie opon staje się coraz popularniejsze wśród zarządców flot. Jednak wokół usługi narosło wiele mitów. Czy to prawda, że opony bieżnikowane są niższej jakości?

Czy opony bieżnikowane się rozwarstwiają?

Najpopularniejszy mit dotyczący bieżnikowania ogumienia dotyczy opinii, że resztki opon, często widywane na poboczach dróg, to bieżniki, które odkleiły się od opon bieżnikowanych. To nieprawda. Jest to najczęściej skutek jazdy ze zbyt niskim ciśnieniem powietrza. Ekstremalne przegrzanie niedostatecznie napompowanej opony pojazdu ciężarowego niszczy ściany boczne, powodując odpadanie bieżnika. Krążą również opinie, że opony bieżnikowane są bardziej zawodne od nowych, a także że ich przebiegi i ogólne parametry są znacznie niższe. To również nie jest prawdą. Produkty bieżnikowane na gorąco klasy premium Goodyear i Dunlop Treadmax, jak również opony bieżnikowane NextTread, są niezawodnymi produktami wysokiej jakości, tak jak nowe opony do pojazdów ciężarowych.

Zobacz też: Na którą oś zakładać opony bieżnikowane?

ile można zaoszczędzić stosując bieżnikowanie opon?

Profesjonalne zarządzanie oponami to inwestycja, która się zwraca. Nowa opona bez systemu zarządzania oponami kosztuje około 1600 złotych. Zakładamy, że bez pogłębiania i bieżnikowania przejedzie około 180 tys. kilometrów. Zastąpienie jej będzie kosztowało kolejne 1600 złotych, a bez systemu zarządzania oponami żywotność nowej opony również wyniesie około 180 tys. kilometrów. Łącznie żywotność dwóch opon wyniesie ok. 360 tys. kilometrów przy koszcie 3200 złotych.
Jednocześnie nowa opona zakupiona w ramach systemu zarządzania oponami kosztuje około 1800 złotych. W skład ceny wchodzi kompleksowy pakiet usług optymalizujących jej okres eksploatacji. Pogłębianie wydłuży jej żywotność do ok. 220 tys. kilometrów. Koszt bieżnikowania to około 1050 złotych, w skład którego, jeśli zajdzie taka potrzeba, może wchodzić pogłębianie. To przedłuża życie opony o kolejne 220 tys. kilometrów. Całkowity koszt wyniesie więc 2800 złotych za łączny przebieg 440 tys. kilometrów. Koszty w podanym przeliczeniu można dodatkowo obniżyć w systemie profesjonalnego zarządzania oponą poprzez zmniejszone zużycie paliwa i sprawniejszą pomoc na drodze.

Zobacz też: Bieżnikowanie opon - sposób na obniżenie kosztów

Program zarządzania oponami Goodyear FleetFirst zapewnia szereg korzyści poza samym bieżnikowaniem – to między innymi usługi takie jak eCasing, TruckForce, ServiceLine24h i FleetOnlineSolutions.
eCasing to stworzone przez Goodyear Dunlop internetowe narzędzie do zarządzania bieżnikowaniem. TruckForce to ogólnoeuropejska sieć serwisów pojazdów użytkowych, które zapewniają całodobową pomoc na drodze za pośrednictwem ServiceLine24h.  FleetOnlineSolutions i FleetOnlineSolutions Mobile to opracowane przez Goodyear Dunlop internetowe systemy zarządzania flotami.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Doradztwa Podatkowego Marcin Pietrusiński

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »