REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na którą oś zakładać opony bieżnikowane?

Polerowanie opon podczas fazy bieżnikowania
Polerowanie opon podczas fazy bieżnikowania
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Bieżnikowanie opon to dobry sposób na redukcję kosztów eksploatacji floty. Bieżnikowanie na gorąco to metoda mająca gwarantować wysoką jakość usługi. A czy ma znaczenie na którą oś założymy oponę bieżnikowaną?

Przed zakwalifikowaniem do bieżnikowania, każdy karkas jest uważnie badany przez Goodyear Dunlop pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Karkasy, które nie spełnią wymogów technicznych są odrzucane. Po przejściu badania stary bieżnik jest usuwany, a karkas zostaje przygotowany do bieżnikowania.

REKLAMA

Zobacz też: Bieżnikowanie opon - sposób na obniżenie kosztów

REKLAMA

Technika bieżnikowania na gorąco stosowana dla opon Goodyear i Dunlop TreadMax, a także dla produktów NextTread, polega na nakładaniu niewulkanizowanej gumy na przygotowany karkas. Wzór bieżnika i oznaczenia na ścianie bocznej są następnie formowane na karkasie w gorącej prasie. Proces ten jest bardzo zbliżony do procesu produkcji nowej opony.

Opracowana przez firmę metoda produkcji TreadMax jest prawie taka sama jak proces wytwarzania nowej opony. Stosowane są najnowszej generacji karkasy, materiały i wzory bieżnika niemal identyczne ze stosowanymi do produkcji nowych opon. Dlatego parametry tak bieżnikowanych opon są zbliżona do opon nowych.

Zobacz też: Pompowanie opon azotem - czy warto?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niezawodność bieżnikowanych produktów Goodyear i Dunlop TreadMax jest również na tym samym poziomie, co nowych opon. Jest tak nie tylko za sprawą zastosowanych materiałów oraz procesów, ale także dzięki surowej kontroli karkasów, wysokiej jakości procesu produkcyjnego i wieloetapowej kontroli jakości.

Zasadniczo bieżnikuje się tylko opony na oś napędową i osie naczep. Opony z osi sterującej po bieżnikowaniu najczęściej wykorzystuje się jako opony na oś napędową lub osie naczep w odpowiednim rozmiarze. Jednakże w niektórych przypadkach wytwarza się opony bieżnikowane ze wzorem bieżnika na oś sterującą, do zastosowania jako opony wielopozycyjne lub do montażu na osiach swobodnych.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA