| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Opony i felgi

Jak wybrać ciche opony? Jakie opony są bardziej ciche i dlaczego?

Aktualizacja: 17.10.2011

Szum opon może stanowić nawet 1/3 niechcianych dźwięków docierających do uszu pasażerów w kabinie auta. Dobór odpowiednich opon może zmniejszyć natężenie nieprzyjemnych dźwięku nawet o 3-4 dB. Dla ludzkiego ucha to duża różnica – 3 dB mniej to blisko dwukrotnie ciszej! »

Indeks prędkości opon – jak odczytać, co oznaczają poszczególne znaki, jaki indeks powinny mieć opony do auta rodzinnego?

Aktualizacja: 17.10.2011

Indeks prędkości opony, podobnie jak indeks nośności, powinien być dostosowany do możliwości auta - do jego prędkości maksymalnej – nie do „założeń” kierowcy. Jeśli nasze auto może jechać ponad 200 km/h nie powinno się stosować opon z niższym indeksem prędkości niż H i nieważne czy korzystamy z pełni możliwości auta czy nie. »

Czym grozi jazda z niewyważonymi kołami? Jak często trzeba wyważać koła?

Aktualizacja: 17.10.2011

Niewyważone koło daje nieprzyjemne efekty akustyczne i drgania na kierownicy, ale nie tylko! Niewyważone koło daje podobny efekt, jakby ktoś systematycznie walił młotkiem w zawieszenie naszego auta. Dlatego warto wyważać koła przynajmniej raz w sezonie. To może nam oszczędzić wydatków na remont zawieszenia. »

Opony wzmacniane XL. Kto musi je kupować i dlaczego?

Aktualizacja: 17.10.2011

Opony wzmacniane na pierwszy rzut oka mogą niczym nie różnić się od tych „normalnych”, a zazwyczaj są od nich wyraźnie droższe. Dlaczego? I kiedy bezwzględnie trzeba stosować ogumienie z oznaczeniem XL, a kiedy jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto? »

Opony deszczowe – czy warto kupić, co dają, jak wypadają na tle klasycznej opony letniej?

Aktualizacja: 17.10.2011

Opony deszczowe stają się coraz bardziej „modne”. Kierowcy cenią takie ogumienie głównie za duży margines bezpieczeństwa nawet na kiepskiej jakości nawierzchniach i za wysoki komfort. Opony deszczowe maja jednak i swoje wady – jakie? O czym warto wiedzieć przed zakupem? »

Czy testy opon są miarodajne. O czym warto wiedzieć czytając testy opon?

Aktualizacja: 17.10.2011

Przeglądając czasopisma motoryzacyjne każdy z nas natknął się na taki czy inny test opon. Z reguły testy wykonywane są przed sezonami wymian i teoretycznie maja one ułatwić zadanie kupującemu. To istna „pigułka wiedzy” na temat nowości oponiarskich i możliwości nowych produktów. Warto jednak nie podchodzić do takich porównań zupełnie bezkrytycznie. »

Jak marka opony wpływa na jej cenę – ile procent ceny to marka, a ile technologie?

Aktualizacja: 17.10.2011

Markowe opony są zazwyczaj dużo droższe od tych produkowanych przez zupełnie nieznanych producentów. Wielkie korporacje zawsze tłumaczą, że cena wynika z nowatorskich technologii zastosowanych w oponach, najwyższej jakości materiałów, czy nowatorskich „patentów”. Ile jednak kosztuje sama marka? »

Gwarancja na opony – jak działa, co obejmuje, jak można zareklamować opony?

Aktualizacja: 17.10.2011

Opona jak każdy inny produkt objęta jest gwarancją producenta. Długość trwania gwarancji na opony, warunki oraz odpowiedzialność producenta, zawarte są w "Karcie Gwarancyjnej". Ten dokument wyznacza zatem zakres obowiązków, które spoczywają na producencie, sprzedawcy i kupującym. W gwarancji znajdziemy również pełne informacje o tym, co kwalifikuje oponę do wymiany, czego gwarancja nie obejmuje oraz jakie kroki należy poczynić chcąc zgłosić reklamację opony. »

Jak dbać o felgi aluminiowe – czy trzeba stosować specjalne środki?

Aktualizacja: 04.01.2012

Felgi aluminiowe od kilkunastu lat systematycznie wypierają te klasyczne stalowe. Są ładniejsze, lżejsze ale wielu kierowców martwi się o ich trwałość. Niepotrzebnie – dobrze wykonane i polakierowane alufelgi są bardzo trwałe. Potrzebują jednak odrobinę dbałości przy pielęgnacji i wcale nie chodzi o specjalne środki czyszczące. »

Jakie znaczenie ma szerokość felgi – czy szersza felga jest zawsze lepsza?

Aktualizacja: 17.10.2011

Ta sama opona na feldze rożnej szerokości będzie inaczej pracować. To dlatego auta sportowe mają szersze felgi na osi napędowej. Dzięki szerszym felgom szerokości styku bieżnika z drogą jest większa, a różnica w prowadzeniu auta jest oczywista. Wiele zależy jednak od stylu jazdy konkretnego kierowcy – każdy inaczej będzie też odczuwać różnice. »

Jak dbać o opony w samochodzie?

Aktualizacja: 24.01.2016

W jaki sposób można zadbać o opony w samochodzie? Jakie wpływ na ich stan ma styl jazdy czy sposób ich przechowywania? »

Kiedy należy zmienić opony z zimowych na letnie? Dlaczego nie należy jeździć na zimówkach latem?

Aktualizacja: 14.03.2014

Opony zimowe doskonale sprawdzają się w niskich temperaturach, gdy pada śnieg, i tylko w takich warunkach należy ich używać. W lecie zimówki będą gorzej hamowały, gorzej poradzą sobie z deszczem. Dlatego dobrze jest wymienić opony już na wiosnę, gdy temperatury przez całą dobę będą już dodatnie. »

Kiedy nie można naprawić przebitej opony?

Aktualizacja: 17.10.2011

Uszkodzonej opony nie trzeba od razu wymieniać. Warsztaty wulkanizacyjne są w stanie załatać różnego rodzaju przebicia. Taka „łatka” ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, a to oznacza, że jest w stanie przeżyć cały czas eksploatacji opony. Niestety, nie da się załatać każdej dziury. »

Jak wybrać felgi z najwyższej półki?

Aktualizacja: 17.10.2011

Najwyższą klasą są felgi skręcane. Są piękne, ale drogie, za cenę dwóch sztuk, możesz mieć komplet innych, również wysokiej jakości i tylko trochę mniej ekskluzywnych. »

Czy przez zmianę opon licznik będzie przekłamywał?

Aktualizacja: 17.10.2011

Większe felgi doskonale prezentują się na każdym aucie. Trzeba jednak pamiętać, że zmieniając rozmiar felgi, zmieniamy jednocześnie wielkość całego koła, a zatem i jego obwód, a to od tego parametru zależy działanie prędkościomierza. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Cypel

absolwent pedagogiki (specjalizacja doradztwo zawodowe z coachingiem) oraz studiów podyplomowych z zarządzania personelem. Od 2011 roku aktywnie zajmuje się̨ coachingiem, który jest jego pasją. Ukończył Practitioner Coach Diploma, szkolenie certyfikowane przez Noble Manhattan Coaching, International Institute of Coaching and Mentoring oraz Institute of Leadership and Management. Dodatkowo ukończył Coaching Clinic® Licensing Program, szkolenie licencjonowane przez CoachU oraz International Coach Federation, tym samym stając się̨ licencjonowanym trenerem Coaching Clinic®, najbardziej kompleksowego na polskim rynku szkolenia rozwijającego umiejętności coachingowe menedżerów. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Coachingu i Rozwoju oraz Stowarzyszenia Doradców Szkolnych i Zawodowych Rzeczypospolitej Polskiej. Autor artykułów o tematyce coachingowej dla: czasopisma Personel i Zarządzanie oraz tekstów portali prnews.pl, hrnews.pl, architekcikariery.pl, a także autor komentarzy do czterech dylematów etycznych coacha w książce „Profesjonalny coaching zasady i dylematy etyczne w pracy coacha”. Jest również̇ jednym ze współautorów książki „Zastosowanie coachingu w polityce społecznej”. W 2015 r. przeprowadził pierwsze w Polsce badania naukowe nad skutecznością̨ e-coachingu w rozwoju osobistym ludzi.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK