REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym się różnią opony klasy budget, medium, premium?

opony Fot. Fotolia
opony Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wybierając opony do auta można spotkać się z określeniem opony klasy premium czy budget. Jak bardzo różnią się one od siebie i czego należy się spodziewać po oponach danego rodzaju?

Bogactwo oferty serwisów zajmujących się sprzedażą opon może sprawić nam nie lada kłopot. Szeroki wybór z jednej strony pozwala nam bowiem znaleźć ogumienie idealnie dopasowane do naszych potrzeb i możliwości finansowych, z drugiej zaś łatwo zagubić się wśród wielu marek czy rodzajów. Zanim więc wyruszymy na zakupy, warto uświadomić sobie, czym charakteryzują się poszczególne klasy ogumienia.

REKLAMA

Podział opon według klasy

- Zasadniczo, wszystkie opony samochodowe możemy podzielić wg trzech najważniejszych segmentów: premium, medium i budget. Poza tym zestawieniem znajdują się jeszcze najtańsze produkty, zupełnie nieznanych firm – mówi Łukasz Bazarewicz ze sklepu internetowego AlejaOpon.pl

Zobacz też: Na którą oś założyć lepsze opony - na przednią czy tylną?

REKLAMA

Tych ostatnich jednak, z powodu niskiej jakości wykonania i braku jakiegokolwiek wsparcia posprzedażowego nie powinniśmy w procesie zakupu w ogóle brać pod uwagę. Zamiast decydować się na opony niewiadomego pochodzenia, dużo lepszym rozwiązaniem jest bowiem ogumienie nawet klasy budżetowej, ale oferowane przez renomowanego producenta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wynika to z faktu, że większość marek występujących na rynku europejskim skupionych jest przez kilka podmiotów (Goodyear, Michelin, Continental, Bridgestone czy Apollo). Zakup ten, niezależnie od ceny, zapewni nam zatem od 5 do 8 lat gwarancji i pozwoli na uniknięcie dodatkowych kosztów w razie pojawienia się np. jakiejś niewidocznej wcześniej wady fabrycznej.

Opony klasy premium

Zanim jednak przejdziemy do produktów najtańszych, warto dowiedzieć się, co tak naprawdę wyróżnia segment premium.

- Nie miejmy żadnych złudzeń – opony tej klasy bez wątpienia należą do grona obiektywnie najlepszych dostępnych na rynku produktów. Premium oznacza bowiem zarówno ponadprzeciętną jakość wykonania, zwiększoną trwałość, jak i zastosowanie najnowocześniejszych technologii, mieszanek czy konstrukcji bieżnika – wyjaśnia przedstawiciel serwisu AlejaOpon.pl.

Również porównując poszczególne parametry opon, jak chociażby komfort podróżowania czy poziom generowanego hałasu zauważymy, że produkty z wyższego segmentu górują nad resztą w prawie każdym przypadku.

Dodatkowo, większość czołowych producentów, z myślą o naszym bezpieczeństwie i wygodzie do ogumienia tego typu dodaje wsparcie w postaci programów Assistance. W razie potrzeby ochrona ta gwarantuje nam bezpłatną wymianę koła w całej Europie.

Zobacz też: Gwóźdź w oponie - czy trzeba ją wymieniać na nową?

Najlepsze opony za rozsądną cenę

Niestety, jak to w życiu bywa, z powodu wysokich kosztów nie zawsze jesteśmy w stanie pozwolić sobie na produkty z najwyższej półki. Jeśli więc zmagamy się z pewnymi ograniczeniami budżetu, wyjściem staje się klasa średnia.

REKLAMA

-  Dla większości kierowców najrozsądniejszym wyborem będzie ogumienie z kategorii medium, charakteryzujące się najlepszą relacją jakości wykonania do ceny. Decydując się na markę środka otrzymujemy bowiem dobrze wykonane opony z może nie najnowszą, ale wciąż zaawansowaną technologicznie konstrukcją bieżnika czy sprawdzoną mieszanką gumową – podpowiada Łukasz Bazarewicz.

Jak się okazuje, produkty tej klasy rzadko tworzone są zupełnie od podstaw. W większości przypadków mamy tu do czynienia z rozwiązaniami, które kilka lat wcześniej były sprzedawane w segmencie premium.

Upływ czasu i postęp prac sprawił, że oferta producentów została wzbogacona o ich najnowsze osiągnięcia. Starsze, nieco zmodyfikowane i dopasowane do nowych realiów modele często

powracają zatem na rynek w znacznie niższych cenach.

Opona klasy budget

W sklepach czy serwisach internetowych znajdziemy jeszcze jedną kategorię – ekonomiczną. Ta dedykowana jest dla osób poszukujących zdecydowanie najtańszych opon.

Zobacz też: Przechowywanie opon - typowe błędy

Zanim jednak zdecydujemy się na produkty tego typu, warto uświadomić sobie pewną prawidłowość:

- Różnice w cenie pomiędzy segmentem medium a premium są znaczne i tę oszczędność rzeczywiście jesteśmy w stanie odczuć. Z kolei porównując koszty zakupu ogumienia klasy średniej i budżetowej zauważymy, że często są one na podobnym poziomie, a na korzyść tych pierwszych bez wątpienia przemawia dużo wyższa jakość wykonania – zauważa specjalista portalu AlejaOpon.pl

O ile więc mamy tylko taką możliwość, powinniśmy raczej wybierać minimalnie droższe marki środka. Płacąc nieco więcej zyskujemy bowiem pewność, że na co dzień poruszamy się autem wyposażonym w dobre i sprawdzone opony.

Źródło: materiały prasowe AlejaOpon.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA