REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na jakich oponach jeżdżą Polacy?

Na jakich oponach jeżdżą Polacy?
Na jakich oponach jeżdżą Polacy?

REKLAMA

REKLAMA

Większość polskich kierowców zmienia opony z letnich na zimowe, jednak tylko nieco ponad 25 proc. badanych wie, kiedy należy to zrobić. Przedstawiamy wyniki badania TNS Polska przeprowadzonego na zlecenie Michelin – organizatora ogólnopolskiej akcji „Ciśnienie pod Kontrolą”.

Badanie zrealizowane przez TNS Polska na zlecenie Michelin Polska towarzyszy zbliżającej się akcji „Ciśnienie pod Kontrolą”, która odbędzie się w dniach 22-26 października
w 49 serwisach sieci Euromaster w całym kraju.

REKLAMA

91 proc. badanych odpowiedziało, że zmienia opony na zimowe. Oznacza to, że odsetek kierowców jeżdżących na tych samych oponach przez cały rok systematycznie się zmniejsza – o 3 punkty proc. w porównaniu do 2011 r. i aż o 11 punktów proc. w porównaniu do 2010 r.

Najważniejszymi powodami decydującym o zmianie opon są bezpieczeństwo jazdy (72 proc.) oraz lepsza przyczepność (45 proc.). Połowa osób, które nie zmieniają opon, stosuje opony całoroczne. 23 proc nie zmienia opon z powodów finansowych, a 10 proc. kierowców nie zmieniających opon twierdzi, że nie ma większej różnicy w jeździe lub jest to wręcz niepotrzebne.

Zobacz też: Klasa efektywności energetycznej opony- co ona oznacza?

REKLAMA

Powyższe wyniki pokazują, że świadomość właścicieli samochodów dotycząca wpływu opon na bezpieczeństwo jazdy zimą jest bardzo duża. Jednak gorzej prezentuje się wiedza kierowców na temat momentu, gdy należy zacząć stosować opony zimowe. Nieco ponad ¼ badanych (27 proc.) wie, że powinno się to zrobić, gdy temperatura spadnie poniżej 7°C (poprawa wyniku o 4 punkty proc. w porównaniu do roku ubiegłego). Znacząca większość (59 proc.) wskazywała konkretny miesiąc jako najbardziej odpowiedni czas: 33 proc. kierowców twierdzi, że opony z letnich na zimowe należy zmieniać w listopadzie, 25 proc. – w październiku, zaś 1 proc. – w grudniu. Nieco inny sposób na określenie najbardziej odpowiedniego momentu rozpoczęcia używania opon zimowych ma 12 proc. badanych – uważają oni, że należy to zrobić, gdy spadnie pierwszy śnieg.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak wyjaśniają eksperci Michelin, gdy temperatura spadnie poniżej 7°C zmiana opon jest istotna, ponieważ opony zimowe wykonane są z bardziej miękkiej mieszanki gumy oraz posiadają głęboko ponacinane klocki bieżnika. Dzięki temu zapewniają znacznie lepsze osiągi, a przede wszystkim znaczne wyższy poziom bezpieczeństwa w na mokrej lub oblodzonej nawierzchni i przy niskich temperaturach. Kierowcom pokonującym rocznie niewielkie odległości, dla których inwestycja w dwa komplety opon jest nieekonomiczna i nieekologiczna, zaleca się zakup opon całorocznych. Jeśli jednak decydujemy się na używanie opon sezonowych, w momencie ich zmiany warto pamiętać o sprawdzeniu głębokość bieżnika w zdejmowanych oponach – unikniemy w ten sposób przechowywania opon, które i tak uniemożliwiają bezpieczną jazdę. W Polsce dopuszcza się do ruchu drogowego oponę o głębokości bieżnika minimum 1,6 milimetra.

O tych i innych aspektach związanych z bezpieczną jazdą będzie można dowiedzieć się podczas nadchodzącej ogólnopolskiej akcji „Ciśnienie pod Kontrolą”, która odbędzie się w dniach 22-26 października 2012 r. W tym czasie Michelin we współpracy z siecią serwisów Euromaster przeprowadzi bezpłatne pomiary w 49 punktach serwisowych w kraju.  Kierowcy będą mogli sprawdzić  zarówno poziom ciśnienia, jak i głębokość bieżnika, a także otrzymają informacje na temat wpływu prawidłowego ciśnienia w oponach aut na bezpieczeństwo oraz ekonomię i ekologię jazdy.

Zobacz też: Jak zadbać o opony w samochodzie?

Tegoroczna akcja „Ciśnienie pod Kontrolą” będzie się odbywać w poniższych punktach serwisowych Euromaster:

L.p.

Miasto

Ulica

1

Bełchatów

Lipowa 70B

2

Biała Podlaska

Brzeska 158

3

Biskupice Wielkopolskie

Mieszka I 6

4

Bydgoszcz

Gajowa 28/30

5

Bydgoszcz

Łęczycka 51

6

Bydgoszcz

Ugory 54

7

Choroszcz

Łyski 77M

8

Częstochowa

Warszawska 117A

9

Gdynia

Witomińska 13

10

Gliwice

Rybnicka 141

11

Głogów

Wierzbowa 4

12

Gostyń

Poznańska 147a

13

Iława

Usługowa 1

14

Inowrocław

Transportowca 7

15

Janowiec

Oblasy 217

16

Jaworze

Cieszyńska 364B

17

Jelenia Góra

Wiejska 42

18

Kielce

Rolna 8

19

Konstancin-Jeziorna

W. Broniewskiego 4A

20

Koszalin

Gnieźnieńska 78

21

Kurowo k. Kościana

Południowa 1A

22

Lubliniec

Klonowa 42

23

Łask

Mikołajówek 7

24

Nowy Tomyśl

Wiklinowa 15

25

Olesno

Kluczborska 1

26

Olsztyn

Al. Gen. W. Sikorskiego 4

27

Opole

Wrocławska 124

28

Ostróda

Przemysłowa 5A

29

Piastów

Orła Białego 3

30

Piła

Ogińskiego 15

31

Podłopień k. Tymbarka

Podłopień 316

32

Przasnysz

Leszno 46

33

Racibórz

Rybnicka 56

34

Sandomierz

Lwowska 48

35

Sieradz

1 Maja 101

36

Skierniewice

Miedniewice 75B

37

Słupsk

Szczecińska 17

38

Sosnowiec

Wojska Polskiego 41

39

Starogard Gdański

Mickiewicza 9

40

Świdnik

Piasecka 200

41

Toruń

Św. Jakuba 1

42

Warszawa

Marynarska 10

43

Warszawa (Galeria Mokotów)

Wołoska 12

44

Wrocław

Robotnicza 72A

45

Zduńska Wola

Łaska 257

46

Zebrzydowice

Asnyka 2C

47

Zielona Góra

Gen. Jarosława Dąbrowskiego 45

48

Zielona Góra

Makowa 14

49

Żary

Al. Wojska Polskiego 29A

Zobacz też: Śruby zabezpieczające do felg: czy warto je kupować?

Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa MICHELIN produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samochodów osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli i promów kosmicznych, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (ViaMichelin.com). Siedzibą koncernu jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma jest obecna w 170 krajach, ma zakłady produkcyjne w 18 różnych krajach. www.michelin.pl

 

Euromaster w Polsce – sieć franczyzowa serwisów typu fast-fit – liczy obecnie 56 punktów serwisowych, a główną osią jej działalności są usługi oponiarskie oraz usługi z zakresu tzw. lekkiej mechaniki. Sieć Euromaster jest związana z Grupą Michelin, prowadzi politykę multimarkową i proponuje produkty wszystkich wiodących koncernów oponiarskich. Istotą Euromaster jest dostarczenie ustandaryzowanych usług na poziomie eksperckim, Euromaster oferuje swoje usługi zarówno posiadaczom pojazdów osobowych jak i ciężarowych, a także rozszerza ofertę o sektor rolniczy i przemysłowy. Firma Euromaster została założona w 1961 roku w Wielkiej Brytanii. Obecnie Euromaster działa w 17 krajach Europy, posiada ponad 2050 punktów serwisowych i stanowi największą sieć wyspecjalizowanych punktów sprzedaży, serwisu ogumienia oraz obsługi pojazdów w Europie. www.euromaster.pl



[1]  Badania zostały przeprowadzone we wrześniu 2012 roku za pomocą techniki wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo. Celem badania były identyfikacja czynników wpływających zdaniem kierowców na bezpieczeństwo i ekonomikę jazdy, ustalenie miejsca, jakie wśród tych czynników zajmuje kwestia ciśnienia w oponach oraz opis podstawowych zachowań kierowców związanych z pomiarem ciśnienia: kto, jak często, dlaczego i w jakich okolicznościach mierzy ciśnienie, czy robi to samodzielnie, czy też korzysta z pomocy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA