| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Napęd i skrzynia biegów

Samochód na parę... najszybszy na świecie?

Aktualizacja: 16.09.2011

Samochody na parę wcale nie umarły. W 2009 roku brytyjski pojazd zwany "najszybszym czajnikiem świata" rozwinął prędkość około 100 kilometrów na godzinę. W porównaniu do osiągnięć sprzed ponad wieku to jednak... małe piwo. »

Systemy Start&Stop: nowy wynalazek... z lat 80.

Aktualizacja: 15.03.2012

Producenci traktują systemy start&stop jako gorącą nowość, którą mogą przyciągnąć co bardziej eko-świadomych klientów. Choć wielu producentów stara się przedstawić układ start&stop jako wielką innowację, nie jest to jednak wcale nowy wynalazek. »

Elastyczność silnika: co to oznacza?

Aktualizacja: 29.07.2011

Dane techniczne samochodów są czasem wzbogacane o elastyczność. Jest ona mierzona na czwartym lub piątym biegu. Co to znaczy, że silnik wybranego przez nas modelu jest elastyczny? Jak mierzy się elastyczność? »

Obniż zużycie paliwa w samochodzie

Aktualizacja: 15.03.2012

Delikatne obchodzenie się z pedałem gazu - jedna z głównych zasad ecodrivingu - może dawać mizerne efekty, gdy nasze auto jest niesprawne. Żeby jeździć ekonomicznie i ekologicznie trzeba o samochód zadbać. Dawno nie serwisowane hamulce, brudny filtr powietrza, a nawet niedopompowane koła mogą negatywnie wpłynąć na spalanie. »

Czy istnieją silniki pięciosuwowe?

Aktualizacja: 27.07.2011

Są firmy, które próbowały już użyć takiego określenia dla swoich silników. Rezygnują z cyklu Otta i szukają nowych rozwiązań na rzecz wyższej sprawności. Czym jest dodatkowy „suw” w obiegu Atkinsona lub Millera? Jakie są inne rozwiązania? »

Czym grozi odpalanie auta na holu i „na popych”?

Aktualizacja: 15.03.2012

Uruchamianie samochodu na tzw „popych” lub na holu może wiązać się z usterką, która będzie nas kosztować więcej niż wymiana akumulatora i zamówienie taksówki do pracy. Czasem warto zastanowić się, czy ryzykować. »

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DSG, PDK, Powershift): co to jest, jak działa, ile kosztuje i czy jest warta swojej ceny?

Aktualizacja: 24.01.2016

Dwusprzęgłowe skrzynie biegów takie jak DSG, PDK czy Powershift to najbardziej zaawansowane konstrukcje montowane obecnie w samochodach osobowych. Takie przekładnie łączą zalety manualnej skrzyni biegów z możliwością pełnej jej automatyzacji. Takie skrzynie potrafią zmieniać biegi szybciej niż najlepsi kierowcy wyścigowi, a jednak i one swoje humory. »

Jak praca silnika w warunkach nieustalonych wpływa na jego trwałość?

Aktualizacja: 18.05.2011

Silniki spalinowe są maszynami cieplnymi, czyli takimi, w których ciepło jest zamieniane w pracę. Z tego powodu powinny pracować w ściśle określonej temperaturze, zbliżonej do 85 stopni Celsjusza w przypadku chłodzenia wodnego i mniej więcej 15 do 20 stopni wyższej w przypadku silnika chłodzonego powietrzem. »

Czy nowoczesne silniki trzeba jeszcze docierać?

Aktualizacja: 19.05.2011

Z instrukcji samochodów już blisko 10 lat temu zniknęły zapisy dotyczące docierania nowego silnika. Teoretycznie można zatem od pierwszego przekręcenia kluczyka wykorzystywać pełną jego moc i zakres obrotów. Docieranie – choć jest przeżytkiem – ma jednak nadal swoje uzasadnienie. »

Jak dbać o automatyczną skrzynię biegów?

Aktualizacja: 29.02.2012

Wciąż żywy pozostaje mit, że automatyczne skrzynie biegów bardzo często ulegają awariom. To NIEPRAWDA! Poprawnie obsługiwany, serwisowany i używany automat wystarczy na ponad 300 tysięcy kilometrów! »

Co daje system START-STOP, jak działa, czy to się opłaca?

Aktualizacja: 03.07.2014

System Start-and-Stop najprościej rzecz ujmując ma zatrzymywać silnik za każdym razem gdy auto nie jest w ruchu, czyli na postoju przed światłami albo w korkach. Oto, jak start-stop działa. »

Dlaczego turbodiesle są tak oszczędne?

Aktualizacja: 13.12.2011

Stosowanie zasad ekojazdy, czyli ecodrivingu, daje bardzo wymierne korzyści szczególnie w silnikach diesla z turbodoładowaniem. W przypadku najnowocześniejszych jednostek napędowych spalanie rzędu 4,5 litra ropy na 100 kilometrów jest osiągalne nawet dla średnio zaawansowanego kierowcy! »

Jak działa dogrzewanie silnika i czym różni się od ogrzewania postojowego?

Aktualizacja: 14.12.2011

W samochodach przystosowanych do ciężkich warunków zimowych, między innymi sprowadzanych ze Skandynawii, często spotykamy funkcję dogrzewania silnika. To bardzo przydatna funkcja, która ułatwia rozruch auta w duży mróz. Dogrzewanie to jednak nie to samo, co ogrzewanie postojowe, w Polsce często nazywane też webasto. »

Czy do każdego silnika można zamontować turbosprężarkę albo kompresor?

Aktualizacja: 09.03.2011

Turbodoładowanie lub doładowanie mechaniczne, za pomocą kompresora łopatkowego, poważnie zwiększa moc silnika. Warto jednak wiedzieć, że montaż sprężarki nie wystarczy do podniesienia mocy auta. Przeróbki potrzebne są w układzie paliwowym, oprogramowaniu silnika, układzie smarowania i chłodzenia. »

Jak dbać o silnik turbo - na co uważać, jak dbać o turbinę?

Aktualizacja: 12.12.2011

Silnik z turbodoładowaniem wcale nie musi być bardziej awaryjny niż jednostka bez doładowania. Tajemnica długowieczności silnika turbo tkwi w dobrej i systematycznej jego obsłudze. Warto również pamiętać o znanych od lat słabych punktach jednostek turbo. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Patentowa "LECH"

.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »