| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.2 JTS Alfa Romeo

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.2 JTS Alfa Romeo

Silnik 2.2 JTS Alfa Romeo, wzorowany na jednostce General Motors choć był chętnie wybierany przez kupujących, szybko obnażył kilka wpadek konstruktorów. Poważnych wpadek.

Na początku nowego millenium Włochom niezwykle zależało na rynkowym sukcesie modeli Alfy Romeo. Liczyli na to, że 159, Brera i Spider „ruszą” sprzedaż marki. Gwarancję zainteresowania klientów miał dać m.in. nowy silnik benzynowy. Silnik 2.2 JTS wzorowany na jednostce General Motors choć był chętnie wybierany przez kupujących, szybko obnażył kilka wpadek konstruktorów. Poważnych wpadek warto dodać!

Włosi na początku nowego millenium przymierzali się do zaprezentowania trzech nowych modeli w ramach gamy Alfy Romeo. Aby auta mogły jednak wejść na rynek, najpierw musieli opracować nową jednostkę napędową. Alfa oczywiście nie była w tym czasie firmą wolumenową, która przynosiła milionowe zyski. Koncern Fiata w naturalny sposób chciał zatem maksymalnie obciąć koszty budowania silnika benzynowego. A znaczące oszczędności przyniósł trwający od kilku lat mariaż z Oplem. Włosi w ramach wymiany technologicznej otrzymali pozwolenie na wykorzystanie bloku 2.2-litrowej jednostki od General Motors.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Silnik 2.2 JTS Alfa Romeo - to właśnie włoska robota zawiodła!

Czemu zainteresowani byli wyłącznie blokiem? Głowicę chcieli skonstruować własnymi siłami. Zależało im bowiem na wysokiej mocy i zachowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa. Motor 2.2 JTS po raz pierwszy ujrzał światło dzienne w roku 2005 podczas prezentacji Alfy Romeo 159, Brera i Spider. Pierwsze recenzje były wyjątkowo korzystne. Kierowcy podkreślali, że silnik bardzo dobrze radzi sobie z masą aut, oferuje dobrą dynamikę oraz naprawdę wyśmienicie brzmi. Wszyscy wspominali o wyłącznie jednak wadzie benzyniaka - sporym apetycie na paliwo. Mimo zastosowania bezpośredniego wtrysku paliwa, 159-tka potrafiła spalić w mieście nawet 13 litrów benzyny.

Zobacz też: Alfa Romeo Brera/Spider (2005 - 2012) - klasyk w momencie debiutu

185-konny silnik 2.2 JTS był często wybierany przez kierowców decydujących się na Alfy Romeo. W przypadku Brery stanowił bowiem rozsądny kompromis dla ludzi, którzy nie chcieli we włoskim coupe diesla, ale też nie było ich stać na wybitnie paliwożernego benzyniaka o pojemności 3,2 litra. Szybko niestety okazywało się, że kompromis pociągał za sobą poważne awarie. A zazwyczaj zaczynało się przy przebiegu wynoszącym 50 tysięcy kilometrów od nagaru zbierającego się na zaworach ssących. Usterkę charakterystyczną dla motorów z bezpośrednim wtryskiem paliwa zwiastował przede wszystkim brak mocy oraz podwyższone zużycie oleju silnikowego. Czyszczenie zaworów kosztuje kilkaset złotych.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Kutyma

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »