| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Jak zbudowany jest silnik auta WRC?

Jak zbudowany jest silnik auta WRC?

Silnik Volkswagena Polo WRC to niezwykle nowoczesna jednostka napędowa. Lekka, bardzo mocna, o świetnych osiągach. Zobacz jakimi parametrami charakteryzuje się silnik samochodu WRC.

Silnik VW Polo WRC 2015

Przy udoskonalaniu detali silnika temat ograniczenia masy odgrywał bardzo dużą rolę. 318-konna jednostka napędowa waży dokładnie tyle, ile wymaga regulamin, czyli 81,5 kilograma. Z jednej strony, minimalna masa silnika w sezonie 2015 została przez strażników regulaminu FIA obniżona o kilogram, z drugiej strony w dotychczasowej wersji silnika tkwił jeszcze potencjał oszczędności, który dzięki zmianom konstrukcyjnym został teraz w pełni wykorzystany. „Przy pracach rozwojowych nad silnikiem największe znaczenie ma moc jednostki napędowej, jej zachowanie się podczas jazdy i masa” – wyjaśnia dr Donatus Wichelhaus, szef działu rozwoju silników w Volkswagen Motorsport. „Jeżeli chodzi o dwa pierwsze punkty, to już w sezonach 2013 i 2014 byliśmy blisko optimum. Przy przygotowywaniu do nowej homologacji dążyliśmy przede wszystkim do tego, aby dotrzeć do dopuszczalnej granicy masy. I to nam się udało.” Ponadto konstruktorzy silników i specjaliści od pozostałych podzespołów konsekwentnie wykorzystywali doświadczenia zdobyte w ubiegłych dwóch latach, na przykład w kwestii łatwości serwisu.

Volkswagen Polo WRC: dane techniczne

Dane techniczne VW Polo WRC
Typ czterocylindrowy silnik rzędowy z turbosprężarką i z chłodnicą powietrza doładowującego, umieszczony poprzecznie przed przednią osią
Pojemność 1.600 cm3
Moc 234 kW (318 KM) przy 6.250 obr./min.
Moment obrotowy 430 Nm przy 5.000 obr./min.
Średnica cylindra/ skok tłoka 83,0 mm/ 73,8 mm
Średnica zwężki dopływu powietrza 33 mm (regulamin FIA)
Układ przeniesienia napędu
Skrzynia biegów sekwencyjna, sześciobiegowa przekładnia z hydrauliczną zmianą przełożeń; łopatka zmiany biegów przy kierownicy
Napęd osi stały napęd na cztery koła z równym rozdziałem momentu obrotowego między przednią a tylną oś, wielopłytkowe blokady mechanizmów różnicowych na przedniej i tylnej osi
Sprzęgło hydrauliczne, dwutarczowe sprzęgło ze spieków firmy ZF
Przyspieszenie 0-100 km/h w około 3,9 sekundy
Prędkość maksymalna 200 km/h
Zawieszenie
Przednia/ tylna oś kolumny McPhersona, amortyzatory firmy ZF
Ugięcie sprężyny ok.180 mm na asfalcie, ok. 275 mm na szutrze
Układ kierowniczy układ zębatkowy ze wspomaganiem
Układ hamulcowy wentylowane tarcze hamulcowe na wszystkich kołach (ø 355 mm z przodu i ø 350 mm z tyłu na asfalt; na szuter z przodu i z tyłu – ø 300 mm), aluminiowe zaciski hamulcowe (czterotłoczkowe przy wszystkich kołach)
Obręcze kół 8 x 18 cali na asfalt, 7 x 15 cali na szuter

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

TRILUX Polska Sp. z o. o.

ekspert z zakresu BHP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »