| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Napęd i skrzynia biegów

Osłona silnika i skrzyni biegów -dlaczego warto je zamontować w samochodzie?

Aktualizacja: 19.12.2012

Osłona silnika jest dla przeciętnego kierowcy elementem, o którego istnieniu przekonuje się dopiero wtedy gdy ją uszkodzi. Czy faktycznie jest ona przydatna? Czy fabryczna jest wystarczająca dobra, czy może lepiej zaopatrzyć się w nią w wyspecjalizowanym warsztacie? »

Eksploatacja silnika Diesla w zimie

Aktualizacja: 21.12.2012

Niskie temperatury powietrza wymuszają na właścicielach samochodów z silnikami Diesla szczególną dbałość o jednostki napędowe. Jak prawidłowo eksploatować silnik Diesla w zimie? »

Czy downsizing skraca żywotność silników?

Aktualizacja: 21.12.2012

Mała pojemność, doładowanie oraz stosunkowo duża moc silnika - tak można scharakteryzować coraz więcej jednostek napędowych, które znajdziemy w ofercie producentów samochodów. Jednak, czy duża moc przy niewielkiej pojemności jednostki napędowej to najszybsza droga do skrócenia żywotności silnika? »

Które diesle mają wtryskiwacze tanie w naprawie? Jakie są rodzaje wtryskiwaczy?

Aktualizacja: 23.10.2013

Typowym elementem ulegającym często szybkiemu zużyciu w silniku wysokoprężnym jest wtryskiwacz paliwa. Nie każdy jest jednak taki sam, a w zależności od jego konstrukcji ulega mniej lub bardziej kosztownym awariom. »

Silniki typu boxer - rodzaje

Aktualizacja: 25.10.2013

Niskie koszty produkcji oraz tańsza eksploatacja to główne czynniki, które zadecydowały o niskiej popularności silników typu boxer. Mało osób zdaje sobie sprawę z ich zalet, jeszcze mniej, że są różne ich rodzaje. »

MIVEC- co to jest i co potrafi?

Aktualizacja: 30.08.2012

Systemy zmiennych faz rozrządu na dobre zadomowiły się w nowoczesnych jednostkach napędowych. I pomimo tego, że nazywają się prawie tak samo, to jednak każdy funkcjonuje w inny sposób. Co więcej, niektóre z nich posiadają możliwości dotąd niespotykane w tego typu systemach. Co zatem potrafi MIVEC? »

Jak sprawdzić czy auto ma koło dwumasowe? Czy można się go pozbyć?

Aktualizacja: 04.08.2014

Koło dwumasowe to podzespół znany wielu kierowcom użytkującym samochód z silnikiem diesla. Jego regeneracja jest kosztowna i po pewnym przebiegu nieunikniona. Jak sprawdzić, który silnik ma zamontowane koło dwumasowe. Czy w niektórych przypadkach można takie koło zastąpić tańszym rozwiązaniem? »

Wszystko o rozrządzie silnika

Aktualizacja: 13.07.2012

Każdy silnik tłokowy ma układ rozrządu, który pełni kluczową rolę w jego działaniu. Układ rozrządu odpowiada za dostarczenie ładunku do cylindra oraz odprowadzenie spalin do kanałów wylotowych. Ten mechanizm podczas awarii unieruchamia pojazd i może doprowadzić do poważnych usterek, dlatego odpowiednie serwisowanie jest niezwykle ważne. »

Dlaczego silnik zużywa olej?

Aktualizacja: 14.07.2012

Dlaczego silnik zużywa olej?Co może być tego przyczyną? Które elementy silnika są newralgiczne w kontekście ewentualnych przecieków bądź wycieków oleju? »

Obieg oleju w preselekcyjnej skrzyni biegów DSG

Aktualizacja: 01.10.2013

Automatyczna skrzynia biegów to jeden z najbardziej skomplikowanych układów mechanicznych w ówczesnych samochodach. Jak wygląda obieg oleju w nowoczesnej, dwusprzęgłowej przekładni DSG produkowanej przez koncern VW? »

System zmiennych faz rozrządu Valvelift

Aktualizacja: 22.03.2012

Dynamiczny wzrost mocy w silnikach spalinowych nie byłby możliwy, gdyby w parze z wysokimi osiągami jednostek napędowych, nie wprowadzano by rozwiązań, ograniczających ich paliwożerność. Valvelift to pomysł inżynierów Audi na zwiększenie wydajności silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. »

Jakie mogą być przyczyny wysokiego spalania w dieslu?

Aktualizacja: 15.03.2012

Na poziom zużycia paliwa w silniku wysokoprężnym wpływ ma wiele czynników. Podpowiadamy co może być przyczyną zwiększonego spalania w dieslu. »

Konstrukcje silników spalinowych stosowanych w samochodach

Aktualizacja: 08.03.2012

Silniki spalinowe zrewolucjonizowały transport. Możliwość spalania destylatów ropy naftowej pozwoliła na konstrukcję niewielkich jednostek i powstanie automobili, a następnie samochodów. Jakie konstrukcje silników wypracowano przez lata istnienia motoryzacji? Jaką zasadę działania przyjęli twórcy silników spalinowych? »

Konsekwencje jazdy na wysokich i niskich obrotach silnika

Aktualizacja: 03.07.2014

Każdy silnik spalinowy pracuje najefektywniej w określonym zakresie obrotów. Zarówno za wysokie jak i za niskie obroty są dla niego szkodliwe. Przedstawiamy jakie mogą być konsekwencje jazdy na niewłaściwych obrotach. »

Turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek

Aktualizacja: 15.03.2012

W produkowanych obecnie samochodach z silnikiem Diesla nie znajdziemy takiego, który nie miałby turbosprężarki. Dodatkowo większość koncernów, w swoich pojazdach, stosuje turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Baccata Enterprise sp. z o.o.

Firma szkoleniowo-doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »