| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Napęd i skrzynia biegów

Przyczyny falujących obrotów

Aktualizacja: 24.11.2014

Nierówna praca silnika na biegu jałowym czyli na tzw. luzie, może mieć wiele przyczyn. Czy koszty naprawy tej usterki są wysokie? »

Jak działają manualne i automatyczne skrzynie biegów Skody?

Aktualizacja: 13.11.2014

Na rynku dostępne są auta z kilkoma rodzajami skrzyń biegów. Czym się one różnią od siebie? Jak działają? Oto kilka wyjaśnień ze strony przedstawicieli Skody. »

Zapieczone kierownice turbosprężarki - przyczyny

Aktualizacja: 30.10.2014

Problemy z zapiekającymi się kierownicami turbiny, potocznie nazywanymi łopatkami, mają wiele przyczyn. Większość wynika z zaniechań serwisowych samochodu i nieprawidłowej jego eksploatacji. Naprawa uszkodzonej turbosprężarki jest kosztowna. »

Mercedes-Benz zaczyna stosować nowe tłoki w silnikach Diesla

Aktualizacja: 29.08.2014

Mercedes-Benz zdecydował się na zmianę tłoków w silnikach Diesla. Zamiast wykonanych z aluminium, producent będzie stosował tłoki wykonane z wysokowytrzymałej stali nierdzewnej. W połączeniu ze specjalną technologią powlekania gładzi cylindrowych, rozwiązanie ma się przyczynić m.in. do obniżenia zużycia paliwa. »

Ciśnienie wtrysku Common Rail: dlaczego musi być coraz wyższe?

Aktualizacja: 12.08.2014

Każda kolejna generacja silników posiada coraz wyższe ciśnienie wtrysku paliwa Common Rail. Dlaczego? »

Jak działa nowoczesne turbodoładowanie w silnikach TDI?

Aktualizacja: 11.08.2014

Nowoczesne turbosprężarki w sposób istotny różnią się od swoich protoplastów. Są znacznie bardziej zaawansowane i skomplikowane, co poprawia ich wydajność a tym samym moc i moment oborotwy silnika. Jak działa turbosprężarka w silniku 3.0 TDI opracowanym przez Audi? »

Dwumasowe koło zamachowe – jak o nie dbać?

Aktualizacja: 11.07.2014

Dwumasowe koło zamachowe to element spotykany w coraz większej liczbie współczesnych samochodów. I jak wiele innych podzespołów podlega eksploatacyjnemu zużyciu. Na co zwrócić uwagę, by wydłużyć okres eksploatacji dwumasowego koła zamachowego? »

Wymiana rozrządu w Audi 3.0 TDI (A4, A6, A8, Q7) - ceny części i robocizny

Aktualizacja: 10.07.2014

Rozrząd w silniku 3.0 TDI jest bardzo rozbudowany a przez to kosztowny w naprawie. Zobacz jak jest on zbudowany i ile kosztuje jego wymiana. »

Jazda na rezerwie i jej wpływ na pompę paliwa

Aktualizacja: 13.01.2014

Pompa paliwa nie lubi jazdy na tzw. rezerwie. Czym może zakończyć się notoryczne poruszanie się samochodem z małą ilością paliwa w baku? »

Ile kosztuje wymiana pompy paliwa?

Aktualizacja: 10.01.2014

Notoryczna jazda na rezerwie, może zakończyć się koniecznością wymiany pompy paliwa. Jakie są koszty takiej operacji? Postanowiliśmy sprawdzić ceny pomp paliwa w BMW, Citroenie i Skodzie. »

Objawy zużytych świec żarowych

Aktualizacja: 14.02.2017

Aby uniknąć problemów z odpaleniem samochodu w okresie jesienno-zimowym, warto zwrócić uwagę na stan świec żarowych. Ich uszkodzenie ma wpływ na wiele podzespołów auta, co może niepotrzebnie zwiększyć koszty eksploatacji pojazdu. »

Koszt wymiany świec żarowych - Citroen C3, Skoda Octavia II i BMW 520d

Aktualizacja: 08.01.2014

Cena za wymianę świec żarowych jest mocno uzależniona od kosztów robocizny. Okazuje się bowiem, że niektóre marki bardzo wysoko cenią swoje usługi. »

Opel Insignia - działanie napędu 4x4

Aktualizacja: 03.01.2014

Napęd wszystkich kół zastosowany w Oplu Insigni w sposób istotny różni się od tego jaki pracuje w Oplu Mokka. Jakie są najistotniejsze różnice pomiędzy obiema konstrukcjami? »

Opel Mokka z napędem 4x4 - działanie systemu

Aktualizacja: 03.01.2014

Działanie napędu 4x4 różni się nie tylko w zależności od marki samochodu ale i od modelu. Opel Mokka na tle większej Insigni został wyposażony w nieco prostszy układ przeniesienia napędu. Oto jak działa system tego miejskiego SUV-a. »

Tłoki z Formuły 1 w silnikach Renault?

Aktualizacja: 12.12.2013

Doświadczenie koncernu Renault zdobyte podczas wyścigów F1 zaprocentowało opracowaniem nowej generacji tłoków do silników turbo. Czym charakteryzują się one na tle klasycznych rozwiązań »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Iuridico

Doradztwo Prawne & Tłumaczenia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK