| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Downsizing według Renault - nowe silniki z turbo

Downsizing według Renault - nowe silniki z turbo

Moda na silniki o małej pojemności skokowej i turbodoładowaniu rozwija się w szybkim tempie. Renault już przedstawia swoje kolejne plany w zakresie downsizingu.

Downsizing jest nieunikniony?

Niezbędnym warunkiem zachowania pozycji lidera jest upowszechnienie downsizingu silników spalinowych. Będące pionierem systemów turbodoładowania w latach 70. dzięki udziałowi w Formule 1, Renault jest do dziś mistrzem tej technologii i stosuje ją we wszystkich swoich silnikach nowej generacji. Marka wprowadza trzy kolejne innowacje w swoich silnikach: 

  • zasadę podwójnego doładowania w celu dodatkowego zwiększenia osiągów przy równoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2,
  • zasadę ustawienia silnika pod kątem, aby zajmował jak najmniej miejsca,
  • technologię stalowych tłoków o kształcie zbliżonym do tłoków stosowanych w Formule 1 w celu zmniejszenia oporów tarcia.technologię stalowych tłoków o kształcie zbliżonym do tłoków stosowanych w Formule 1 w celu zmniejszenia oporów tarcia.

Zobacz też: Dlaczego psuje się turbosprężarka?

Renault pracuje też nad wszelkimi sposobami zmniejszania masy pojazdów w celu wyeliminowania zbędnych kilogramów i zwiększenia sprawności energetycznej swoich modeli. Dąży do odciążania komponentów i podzespołów w celu dalszego zmniejszania zużycia paliwa. Przykładem tych działań jest tylna szyba klejona do lekkiej metalowej konstrukcji.

Silnik 0.9 TCe - 3-cylindry, turbo i nachylenie pod kątem 49 stopni

Innowacja polega na zmianie kąta nachylenia silnika Energy TCe 90 w celu jego pomieszczenia w zmniejszonej przestrzeni komory silnikowej pojazdu. Kąt nachylenia niezbędny do zmieszczenia silnika w nadwoziu pojazdu wymagał przeprojektowania około 50% części. Silnik ten jest wyposażony w elektryczny zawór „wastegate” (zawór upustowy spalin) umożliwiający precyzyjne sterowanie emisją CO2 z zachowaniem wysokiego poziomu przyjemności jazdy. Ponadto zastosowano w nim wszelkie innowacje służące zmniejszaniu oporów tarcia: pompę oleju o zmiennej pojemności, obróbkę powierzchniową, w szczególności popychaczy rozrządu i tłoków. Innowacja ta pozwoliła na zmniejszenie gabarytów jednostki napędowej i otworzyła drogę do nowych rozwiązań konstrukcyjnych pojazdu.

Zobacz też: Prawidłowa temperatura silnika – skutki niedogrzania

Dwustopniowe turbodoładowanie

System ten znajdzie zastosowanie w kolejnej generacji silnika wysokoprężnego 1.6 dCi  o podwyższonej mocy, w który będzie wyposażane Nowe Renault Trafic w 2014 r., a także w kolejnym wcieleniu Renault Espace.

Zasada podwójnego doładowania pozwala przesunąć jeszcze dalej granice downsizingu silników spalinowych. Celem jest tutaj zwiększenie przyjemności prowadzenia pojazdu przy zachowaniu umiarkowanego zużycia paliwa i emisji CO2. System ten, zastosowany w nowoczesnym silniku wysokoprężnym, składa się z dwóch turbosprężarek zamontowanych szeregowo i pozwalających zoptymalizować reakcje silnika w każdym zakresie obrotów:

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria GRAVIS LEGAL GROUP Widera, Sułkowski Sp.j.

Kancelaria

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »