| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Wymiana turbosprężarki w silniku benzynowym i Diesla - BMW 335i i 330d

Wymiana turbosprężarki w silniku benzynowym i Diesla - BMW 335i i 330d

Czy wymiana dwóch turbosprężarek może być tańsza niż jednej? Odpowiedź na to pytanie postaramy się znaleźć porównując ze sobą dwie świetne wersje modelu BMW - benzynową 335i oraz wysokoprężną 330d.

Sześciocylindrowe silniki BMW to sztandarowy produkt bawarskiego producenta aut. Cenione są za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi, płynnie rozwijaną moc i relatywnie niskie zużycie paliwa. Praktyka pokazuje także, że są znacznie mniej problemowe od ich mniejszych, czterocylindrowych odpowiedników. Nic zatem dziwnego, że prawdziwi entuzjaści marki BMW w ogóle nie biorą pod uwagę innych jednostek napędowych poza rzędowymi „szóstkami”.

Zobacz też: Silnik Diesla – typowe usterki i problemy

Z tego powodu postanowiłem sprawdzić, jak drogie w eksploatacji są popularne 3-litrowe, turbodoładowane, sześciocylindrowe silniki stosowane w BMW serii 3 (e90-93). Pierwszy z nich to jednostka benzynowa N54, wyposażona dwie turbosprężarki, generująca moc 306 KM. Drugi to kultowy silnik M57, który za pomocą jednej turbiny osiąga 231 KM. Oba motory uważane są za najlepszy wybór do IV-generacji serii 3 ze względu na wysokie osiągi, duże możliwości podnoszenia mocy i bezawaryjność (silnik N54 miał co prawda pewne problemy z wysokociśnieniową pompą paliwa i wtryskiwaczami, ale BMW w ramach akcji naprawczej rozwiązało je wszystkie). Oba auta pochodzą z 2007 roku.

Zobacz też: Koszt wymiany turbosprężarki w BMW 335i i Audi A4 2.0 TFSI

Wymiana turbosprężarki: ceny części

Części BMW 335i 306 KM (benzyna) BMW 330d 231 KM (diesel)
nowa turbosprężarka (-ki) 2 x 2453 zł = 4906 zł 6 447 zł
przewód olejowy do turbosp. 152 zł 116 zł
uszczelki  12 sztuk = 285, 86 zł 122 zł
olej wraz z filtrem 616, 90 zł 698, 20 zł
filtr powietrza 126 zł 143 zł
Razem 6086, 76 zł 7526, 20 zł

Porównanie wersji 335i i 330d pozwala zauważyć, że koszt eksploatacji nowego silnika diesla jest wysoki. Zaskakujący jest zwłaszcza fakt, że w benzynowym motorze, dwie turbosprężarki są tańsze w zakupie niż jedna do jednostki wysokoprężnej. Różnica jest bardzo duża i sięga 23%. Co więcej, układ twin-turbo pozwala motorowi napędzanemu benzyną osiągnąć znacznie wyższą moc, mimo że koszt użytych do tego celu części jest niższy.

Zobacz też: Nagar w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa - przyczyny

Wymiana turbosprężarki: robocizna

Robocizna BMW 335i 306 KM (benzyna) BMW 330d 231 KM (diesel)
wymiana turbosprężarki 3 786 zł 2 500 zł
wymiana oleju 100 zł 100 zł
wymiana filtru powietrza  34 zł 36 zł
Razem 3 920 zł 2 636 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Inwestycje w Kurortach

Serwis nieruchomościowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »